1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Playstation 2 op een HD beeldbuis

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door geursel, 10 aug 2006.

  1. geursel

    geursel Sailing home

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    3
    Dag,

    Ik heb onlangs een 66Cm Samsung LCD sherm gekocht met HD mogelijkheid. uiteraard zien de Xbox360 games er super goed uit, maar het scherm is wel enigszins funest voor mijn Playstation 2 games. Laten we stellen dat er een hoop kartels zijn die ik weg wil werken. Het kan strakker, dat weet ik uit ervaring toen mijn PS2 op een " normale" TV aangesloten was. Ik heb hem nu verbonden met een RGB kabel. Iemand tips?
     
  2. Qontroller

    Qontroller Q-dance fan

    Berichten:
    310
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken t probleem ook, 360 is top op een HD, maar zodra je een gewone Xbox erop aansluit ziet t er allemaal minder mooi uit dan op een normale tv. Heeft t met de resolutie van de tv te maken of kan je dit wel software matig(instellingen op tv) of hardware matig(andere kabel gebruiken) oplossen? Zou idd ook wel geintresseerd zijn in de oplossing hiervoor.
     
  3. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    is het nite gewoon mogelijk om je HD TV op normal mode te zetten?
     
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat is niet mogelijk. Zoals al eerder werd gezegd zit het um puur in de resolutie van de TV zelf. Ze zijn gemaakt voor spellen die hoge resoluties ondersteunen, daarom zien X360 games en PC games op hoge resolutie er zo strak uit. Neem dan in tegenstelling de resolutie van PS2, Xbox en GC games....die ligt een stuk lager, maar hij moet het aantal pixels wel over het hele zelfde scherm "verspreiden", wat dus kwaliteitsverlies oplevert.

    Een RGB kabel trekt de boel wel wat strakker, maar voor de rest is er weinig aan te veranderen.
     
  5. SNK FOREVER

    SNK FOREVER Active Member

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Bepaalde games zoals Tekken 5 ondersteunen 480 P. Met een component kabel (hoeft niet officieel te zijn) die onder andere te verkrijgen is bij Lik-Sang.com zien deze games er al een stuk beter uit op je HD TV!
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Als je een Amerikaanse GT4 had dan kon je hem zelfs afspelen in 1080i :)
    Maargoed, een component kabel kopen is de beste optie.
     
  7. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor, maar wat heeft het dan nog voor zin voor de amerikanen om voor GT:HD te gaan voor de PS3? aangezien dat dezelfde game is met dezelfde graphics alleen dan met een hogere resolutie.
    Bedoel, als GT4 al HD aankan dan is GT:HD pure gedverspilling niet?

    Sorry, een beetje off-topic, maar moest ff iets kwijt...:9
     
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    GT HD is gewoon de GT4 engine, maar dan in HD. Het is een techdemo. Het is niet de nieuwe Gran Turismo. Dat word deel 5.
     
  9. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    ehm maar betekent dit dat niet dat de Wii games er ook kut uit gaan zien op een HD tv...?
     
  10. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Van wat ik heb begrepen niet aangezien de Wii ook 480p ondersteunt.
    Maargoed, back ontopic.
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    GT:HD is door Polyphony alleen in elkaar gezet voor de E3 van 2006. Het jaar daarvoor hadden ze GT:Vision gemaakt. Deze 'delen' zijn alleen gemaakt om te laten zien wat de uiteindelijke game, Gran Turismo 5, te bieden gaat hebben. Check anders ff de inmiddels ver weg gezakte GT5 thread. Daarin kan je ook zien dat GT5 motoren gaat hebben. Zeker geen opgepoetste GT4 dus :)

    Maargoed, het antwoord is eigenlijk al gegeven. Een component kabel is de beste oplossing. Verwacht zeker geen HD-kwaliteiten. Zie het maar als een analoge uitzending, die zien er op een HDTV ook niet mooier (eerder lelijker) uit dan op een SDTV. Maargoed, wat wil je ook. De PS2 is zeker geen state of the art meer :9
     
  12. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
  13. geursel

    geursel Sailing home

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    3
    Mjah, ook iets gelezen van dat stukje Software van Xploder... maar ja " softwarematig" opschroeven. Dan beginnen m'n ballen toch op een verkeerder manier te tintelen ;-) Het lijkt me wat bagger, maar wie weet is het een of andere geniale uitvinding. Ben benieuwd naar de reviews. Bedankt voor de reacties alvast.
     
  14. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank jullie voor jullie antwoorden\uitleg mensen, vond het al zo vreemd.
    Maar goed, ben ik ook weer iets meer up to date wat betreft GT.

    Maarre, back ontopic dus...
     
  15. geursel

    geursel Sailing home

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    3
    En een S-Video kabel, maakt dat verschil met de RGB scart kabel??
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    de Ps2 ondersteund gee HDTV ... de oude xbox "wel" (niet alle games ..)
     
  17. JeePee

    JeePee Guest

  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Cool! Mijn excuses ...
     
  19. Dioxic

    Dioxic Guest

    misschien is die gewoon niet geschikt :\
     
  20. geursel

    geursel Sailing home

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb nu een component kabel gekocht en ben er best tevreden ver. Het zorgt wel voor iets meer kartels, maar de scherpte en "kracht" van de kleuren zijn nu wel weer veel duidelijker aanwezig. In ieder geval een stuk beter dan via RGB in mijn geval. Het kabeltje kost 15 euro.
     

Deel Deze Pagina