Playstation 3

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WiXX, 13 aug 2002.

1. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Dit las ik op internet zoals jullie wel begrijpen

12 augustus 2002, 15:42:57

WebWereld - Hoewel de PlayStation 2 nog als een trein verkoopt is Sony hard bezig met de opvolger. Sony laat weten dat het hart van de PS3 de Cell-chip zal zijn.

Sony kondigde al eerder aan dat het in 2005 haar nieuwe PlayStation wil introduceren. Bij de ontwikkeling van de PS3 zijn naast Sony ook IBM en Toshiba nauw betrokken. Volgens onze Nederlandse collega's bij ZDNet hebben deze partijen de ontwerpfase van de nieuwe chip die de PS3 gaat aandrijven. Kosten nog moeite worden gespaard om deze chip te ontwikkelen. 400 miljoen dollar wordt er in deze chip gepompt.

Het nieuwe hart van de PS3 moet veel taken tegelijk kunnen uitvoeren. Deze Cell-chip is niet alleen een snelle processor maar tevens ook het grafisch hart en ook geschikt voor breedbandtaken. De Cell is dus technisch gezien niet een simpele chip maar een systeem van verschillende processoren op één chip. Bovendien kan de Cell zijn rekenkracht delen met andere apparaten die ook een Cell-chip bevatten.

Via het delen van rekenkracht wil Sony ervoor zorgen dat de PS3 tweehonderd keer sneller is dan de huidige PS2. Op zich is de techniek die in de Cell-chip wordt toegepast niet nieuw maar deze is eigenlijk nooit echt veel toegepast. Om alle deze technieken te besturen is er wel een apart Operating System nodig. Het is nog volstrekt onduidelijk hoe snel de chip nu werkelijk is.

Verwacht wordt dat de chip pas ergens in 2004 in productie zal gaan. De PS3 zal volgens Sony ergens in 2005 uitkomen. Dan kunnen we pas echt zien waar deze chip tot in staat is.

2. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Moet we hierop reageren?

Als dat ding geen Playstation 3 gaat heten wil ik 'm misschien wel....

3. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wacht wel op de Xbox 2.. ;)

4. GTA-Lover

GTA-Lover Heet nu Celtic-X

Leuk Bevonden:
    0
    Toch vind ik het wel een beetje overdreven dat 200 keer... maar we zullen zien. Ook raar dat ze nu al beginnen over die ps3 in 2005. Maar goed, zijn de jappenvriendjes hier ook weer gerustgesteld.8)

5. phoffman

phoffman ______________

Leuk Bevonden:
    0
    zo te zien meld webwereld ook meerdere keren hetzelfde...:+ dit bericht was er in maart ofzo ook al maar goed.. leuk om nog een x te horen :D

6. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Playstation 3

Whats in a name. Het interesseert me niet hoe het heet, als er goeie games op komen dan koop ik hem gewoon.

7. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    weet je ook al hoe duur da gekke ding gaat kosten :D

8. Crosis-nl

Crosis-nl lurking around

Leuk Bevonden:
    0
    Ja

2x de helft :confused:

9. Jree

Jree Guest

Nou in iedergeval duur denk ik

10. Stijn

Leuk Bevonden:
    0
    FF rekenen, PSX was bij de release zeg maar 600 gulden, PS2 1150 gulden. Dat is ongeveer 2 keer zoveel. Dan zal het straks wel ongeveer 2400 gulden is ruim 1050 Euro gaan worden.

PSX kostte heel lang F 350,-. PS2 kost al een tijdje ongeveer F 700,- (316 Eur). Da's ook 2 keer zoveel. Dan zal de PS3 na een tijdje misschien naar 1400 gulden (630 Euro) gaan.

11. SjorsBoomschors

SjorsBoomschors Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    andere berekening, ps3 word 200 keer zo snel dus 200 x 316,- = 63200,- pleuro's }:] :9

12. Stijn

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dan kun je ook wel zeggen dat een Xbox met een Harde schijf van 8 Gb net zoveel moet kosten als een PS2 met 1000 memorycards. Da's 50316 Eurootjes. Ik hoop van niet...;) ;)

13. dark-man

dark-man Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop van wel, dan verkoop ik 'm meteen 8)

14. cloud

cloud Guest

En dan nog dit eikels Het ontwerp van de processor is al zo goed als af. De rekenkracht van de processor meer dan 1 teraflop, dat is honderd keer zo snel als een Pentium 4 op 2,5 Ghz kan rekenen

15. O.P.G-RAMIN

O.P.G-RAMIN Uber GeeK!!

Leuk Bevonden:
    0
    de meeste super compueters heeben teraflops dus het woord een ps2 met eendiameeter van 90Cmx50Cm 8) zhhoo krijg e3j er ook nog ee cooler bij of moet je het handmaatig cool :D }:]

16. cloud

cloud Guest

MAN WAT EEN VERSTAND HEBBEN JULLIE HIER GEEN WONDER DAT JULLIE EEN XDOOS HEBBEN ALS IK ZO DOM WAS HAD IK ER OOK WEL EEN

17. Stijn

Leuk Bevonden:
    0
    Ban deze persoon alsjeblieft.

18. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Wat loop je nou te zeuren, je komt op een Xbox-forum met argumenten die nergens op slaan, en op het moment dat iemand reageerd begin je te sputteren als een klein kind wat van zijn fietsje is afgevallen.
    Als het een goed apparaat is koop ik hem misschien ook, maar als het woord "flop" al bij de systeem-specificaties wordt genoemd moet ik er heel goed over na gaan denken!!

19. Stijn

Leuk Bevonden:
    0
    Tegen mij ?

20. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Nee tegen cloud!

Deel Deze Pagina