[PC] Playstation Portable [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door ErroX, 23 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Playstation Portable Topic​


    [​IMG]

    Playstation Portable [deel 1]: klik

    Een super grote FAQ door: -Murdock-

    Wat is een UMD???

    Een UMD is een Universal Media Disc, een nieuwe uitvinding van Sony waar de games voor de PSP op komen te staan, maar ook films. Sony is van plan films uit te brengen op UMD, zodat je die onderweg kunt bekijken.

    Een UMD kan single-layer of dual-layer gebruikt worden, songle-layer is het goed voor 900MB opslagruimte, dual-layer voor 1.8 GB, dat is dus een beste bult opslag voor zo'n klein schijfje.

    Is de PSP niet erg groot?

    Jazeker is de PSP groot. Hij is iets meer dan de lengte van een hand van een persoon met fikse kolenschoppen, maar hij is niet zo heel veel groter dan een oude GBA!
    Scherm is 4.3" widescreen, 170x23x44mm.
    Gewicht +/- 260 g met batterij

    En de specs?

    PSP CPU Core
    PSP CPU (System clock frequency 1~333MHz)
    32MB Main Memory
    4MD Embedded DRAM

    Dat is toch onhandig? Of is hij erg krachtig?

    Dat is inderdaad minder handig dan een compacte GBA / SP, maar de PSP is extreem krachtig, hoewel de specs minder zijn dan die van de huidige generatie consoles heeft EA al laten weten dezelfde prestaties in grafisch opzicht te hebben bereikt als de PS2 bij het ontwikkelen van Need for Speed Underground Rivals. Dat is dus ongekend voor zo'n klein apparaatje, je hebt in feite een PS2 ter grootte van een flinke handschoen. En de batterij is ook erg groot.

    Die batterij ging toch niet zo lang mee?

    Dat klopt, maar dat is bij spellen die veel van de disc lezen en grafisch zwaar wegen. Met zo'n game en optimale instellingen gaat de PSP slechts 3 tot 5 uur mee. Met normale instellingen kan je er 6 uur uithalen, en met een weinig eisende puzzlegame en lage instellingen op het vlak van helderheid 8-9 uur. Het ligt dus puur aan de games die je speelt, en de PSP laadt heel snel op, binnen 1-2 uur zou je hem weer vol moeten hebben.

    De PSP komt dus met een accu.

    Wat kost hij eigenlijk?

    Voor een Japanse PSP betaal je nu US$ 279.90 = 212.78 EUR voor het standard pack. Voor het Value pack betaal je in Japan ongeveer US$ 329.90 250.79 EUR
    (lik-sang prijzen, import via particulieren kan goedkoper zijn)
    Voor de Amerikaanse Value Pack betaal je $250.

    Standaard en value pack.. wat is het verschil?
    In het standaard pack zit een PSP,batterij,adapter en de handleiding die niemand leest.
    In het value pack zit daarin tegen alles wat het standaard pack biedt, plus een memory card van 32MB, PSP Soft Case & Wrist Strap, Headphones met Remote Control en een demo UMD.

    In Amerika is alleen het value pack te krijgen, hierin zit hetzelfde als het bovenstaande value pack. Tevens zit er voor de eerste miljoen PSP's Spider-man 2 (the movie) op UMD in het value pack.


    En de memory sticks? Wat zijn die precies?

    De memory sticks worden uiteraard door Sony gemaakt, maar je zou ook memory cards van Sandisk kunnen gebruiken, die je gewoon bij een fotozaak kan kopen. De Sony cards zijn 32 MB, maar met Sandisk kaartjes kan je dus tot 512 MB nemen. Let wel op: Alleen Memory Stick Duo's (pro) werken op de PSP, Dus niet van die lange MS.

    512 MB? Dat heb ik toch helemaal niet nodig vooreen paar savegames!?

    Een leuke toevoeging aan de PSP is dat Sony online downloaden van demo's en zelfs hele games mogelijk wil maken die je dan op een memcardje kunt zetten. Maar Sony gaat eerst de UMD promoten. Natuurlijk kun je ook je eigen muziek en films op een memory card zetten. Voor een film heb je met 512MB net wel/niet genoeg ruimte. Maar 1024(1GB) sticks worden steeds aantrekkelijker in prijs!

    Online? Je kan dus het net op?
    Ja, je kan wireless en online gamen met de PSP, er is zelfs een MMORPG in ontwikkeling voor de PSP waarbij je met 1000 man op 1 server kan. Wireless kan je met maximaal 16 personen gamen. Het is ook mogelijk om het internet op te gaan met je wireless router en zelfs met een mobiele telefoon zou mogelijk moeten zijn, aangezien de PSP een IR-poort heeft die communicatie met mobiele telefoons mogelijk moet maken.

    De online service zal via een systeem gaan vergelijkbaar met Xbox Live, alleen dan gratis. Tevens zal er ook downloable content komen. Het eerste spel dat dit ondersteund is Wipe Out: Pure. Dit content is waarschijnlijk gratis. Natuurlijk krijg je netals bij xbox live ook premium(betaald) content.

    Komen er dan ook Messenger systemen?

    ja, Dat zou eventueel kunnen.

    En de games? Wat komt er zoal op uit?

    Je kan de lijst met games die in ontwikkeling zijn hier vinden. De launch titles zij nog niet erg bijzonder, maar de 203 games die momenteel in ontwikkeling zijn bevatten zeker interessante titels.

    Even wat goede titels op een rijtje:

    Bomberman (Jawel, de klassieke)
    Burnout (Je-weet-wel, van Burnout)
    Colin McRae Rally 2005
    Devil May Cry (Über!)
    Dynasty Warriors
    EverQuest (Dat zal die MMORPG wel worden)
    FIFA 2005
    Final Fantasy VII: Crisis Core (Jawel, een spin-off van dé FFVII)
    Gran Turismo 4 Mobile (Exacte kopie van de aanstaande PS2 game, met online play!!)
    Grand Theft Auto (officieel aangekondigd)
    King Of Fighters
    Makai Wars (Strategy RPG, anime style)
    Metal Gear Acid (Vreemde spin-off van MGS)
    NFSU: Rivals
    Ridge Racers (in Amerika heet 'ie: Ridge Racer)
    SOCOM: US Navy Seals
    Syphon Filter: Logan's Shadow
    Tales of Eternia
    This is Football 2005
    Tony Hawk Underground
    Transformers
    Twisted Metal: World Tour
    Winning Eleven
    Wipeout Pure

    Beste lijst toptitels, en dus nog een dikke 170 andere games in ontwikkeling.

    Wat gaat een game kosten?

    In Japan kosten de games +/- $50. In Amerika betaal je $39 ~ $49 voor een spel. Helaas zijn we hier in Europa altijd duurder uit, dus reken hier maar op minimaal €40.

    Ik ga niet zoveel betalen voor een game! Ik importeer ze wel, is de PSP regio-vrij?

    Goed nieuws voor import gamers, de PSP is regio-vrij, je kan games uit alle hoeken van de wereld halen, dus je kan wel degelijk goedkoper uit zijn. Films daarentegen zijn gecodeerd. Met multiplayer is dit ook zo. Je kan online alleen JAP->JAP, USA->USA, EUR-EUR..

    Ja, die films, is dat wat?

    Zeker, Er zijn al verschillende films aangekondigd zoals: Final Fantasy VII: Advent Children, Spider-Man 2 (gratis bij US value pack), National Treasure, Kill Bill Vol. 1 en nog veel meer topfilms..

    Kan ik nog wat met mijn PS1 en PS2 games in combinatie met de PSP?

    Nee, er zit geen PS1 of PS2 emulator in de PSP.Het is best mogelijk dat de PS3 wel ondersteuning gaat bevatten, maar de PS3 is nog zeker anderhalf jaar weg.

    Is er wel een anderssoortige ondersteuning?

    Ja, je kan iets met je PSP in combinatie met je oudere PlayStations, wat is nog onbekend. En het hoeft geen raadsel te zijn dat de PS3 volledige ondersteuning gaat bevatten. Ook gaat er een gerucht dat je je PSP kan aansluiten op de PSX (Playstation 2 met "built-in harde schijf, welke alleen in Japan is gereleased)

    Kan ik USB-zooi inpluggen in mijn PSP

    Nee. Anders koop je geen memorycards meer uiteraard.
    Je kan via de mini-usb aansluiting wel je PSP koppelen aan je PC, en evenetuele randapperatuur aansluiten zoals; camera,gps etc..

    Hoe bestuurt de PSP? Zijn de controls nog wat?

    Men zegt dat het exact hetzelfde gaat als met de huidige PS2 controllers. Geen reden tot klagen dus.

    Zo'n apparaat heeft toch software nodig?

    Helaas wel, er zal firmware draaien op de PSP, en iedereen weet dat firmware mogelijk instabiliteit met zich meebrengt, hetgeen gebeurde bij de presentatie van de PSP. Hoewel het niet altijd even prettig is, Kan de PSP wel updates downloaden. Dit gaat via de mini-usb aansluiting.

    Hey, als ik films kan kijken op dat ding, hoe gaat dat dan met muziek?

    De PSP ondersteunt MP3 en Sony's ATRAC3plus™. Voor films kun je MPEG-4 gebruiken. Hiervoor komt nog een programma van Sony voor.

    Aha. Dat is mooi, maar hoe krijg ik ze er dan op?

    Met eem memorycard reader of je hangt hem lekker ouderwets aan je PC met een USB-kabel. Eventueel kan je ook nog de infrarood optie gebruiken. Easy as that.

    Screenshots, filmpjes?

    Omdat de PSP in Japan al uit is en in Amerika bijna, Zijn er natuurlijk tonnen aan filmpjes en screenshots.. Hieronder een aantal leuke shots/filmpje:

    Filmpjes
    Ridge Racer
    Spider-man 2 (game)
    Wipeout Pure
    Spider-man UMD (movie US value pack)
    Gretzky NHL
    Twisted Metal

    screenshots
    Tony Hawk Underground

    Ik zal regelmatig wat filmpjes,screenshots en eventueel informatie updaten in deze post. De filmpjes en screenshots zijn nu wat aan de magere kant maar deel 2 moest up...:)

    Bedankjes: -Murdock(faq,klein beetje ge-edit), Game Error(vorige topic), ,PSPzone, IGN, PSPParty.
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2005
  2. FeaR

    FeaR Inside you ...

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    4
    Goeie FAQ!

    wanneer komt ie in NL uit? k denk dat k hiervoor ga sparen :D

    lekker anime kijken op je psp
     
  3. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik zou er ook wel een willen kopen, maar ik ben aan het sparen voor xbox 2.:+
    Zo´n ding is ook niet echt wat je noemt goedkoop ;)
     
  4. FeaR

    FeaR Inside you ...

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    4
    rond de 210, 220 euro als je gaat importen uit de US denk ik ...

    k denk dat ik de value pack + een game erbij ga bestellen bij dvdboxoffice.com ofzo

    ff wat reviews lezen
     
  5. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    ja klopt bij dvdboxoffice kost hij 221 euro inc. verzending. Maar daar komen ook nog zeker importkosten overheen die je moet betalen.
     
  6. Hans NL

    Hans NL Active Member

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0
    zou het zo zijn dat ik niet kan multiplayeren met bijv. iemand die een jap psp heeft en ik heb een eu psp maar allebei met een eu game? dus dat we wel allebei dezelfde regio game hebben maar verschillende regio psp's?
     
  7. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    nee dat maakt voor zover ik weet nog niet uit. Het gaat echt om de game die je hebt, niet om de PSP.
     
  8. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    (Y) erg mooie post, jammer dat de Europese release nog niet bekend is.
     
  9. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    er gaan geruchten rond dat Sony de import van PSP's wil tegenhouden en dat de PSP pas in de winter komt.

    Ik begin sony te haten.
     
  10. PureMaximus

    PureMaximus Guest

    ik krijg hem over 2 weken uit tokio via me vader die er was:)
     
  11. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Klopt ja, sommige sites krijgen nu geen PSP's meer :p:p...
    K hoop em wel over +/- 10 ~ 15 dagen te hebben:)
     
  12. kiddyl

    kiddyl PSP leverancier

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Kerstmis it toch wel erg ver. De US release is morgen en dan weten we of ook zij met leveringsproblemen te kampen zullen hebben.
     
  13. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Gewoon zeggen dat het kerstmis word valt het altijd mee als ie toch eerder uit komt.
    Verwacht 'em zelf rond september ofzo..
     
  14. Roberto

    Roberto ....

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    0
    En ja, dat hebben ze zeker. Ik heb al meerdere nieuws berichten gelezen waarin staat dat in verschillende USA winkels de PSP al is uitverkocht, die zijn gewoon simpelweg voordat de officiele releasedatum er was al begonnen met verkopen.
     
  15. The Summoner

    The Summoner X...B...O...X

    Berichten:
    890
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit te twijfelen welke versie PSP ik nou zou importeren.
    Ik tijfel niet over de regio codes enz enz..maar over het apparaat zelf.

    Ik heb gehoord dat de Amerikaanse PSP een update is van de Japanse versie...maar ik neem aan dat er nu ook wel een nieuwe/verbeterde japanse versie te koop is in Japan?
     
  16. Defanatic

    Defanatic blauw beest

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik koop de psp alleen als er een Pro Evo op uit komt. Het lijkt me wel weer goud om dat in de trein te spelen enzo. Er zijn zeker nog geen berichten van een pro evo voor psp? En in dat geval missen er twee knopjes natuurlijk daar moeten ze dan ook weer wat op vinden.
     
  17. Roberto

    Roberto ....

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn genoeg andere footy's voor de PSP hoor, net zoals World Tour Soccer. Pro Evo zal vast nog wel verschijnen
     
  18. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Eh, waarom zou je de Japanse willen dan? Dan is alles Japans wat je erbij krijgt, is toch ook niet leuk?
     
  19. Phoenix NL

    Phoenix NL ...

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik hoorde net van iemand dat als je bv een japanse psp hebt, je dan niet online kan spelen met europese en amerikaanse psp's... Is dat waar??

    Edit: Sorry, had er overheen gelezen!
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2005
  20. Suffihannes

    Suffihannes L

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wacht wel tot ie hier uit is en dan zou ik gaan voor een value pack
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina