1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Playstation Vita [Deel 3]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door DulleNL, 12 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Rayman Origins. Waarom slaat ie je ghost alleen op in de spelmodus ghost? :+ Kijk, als ik dit zo schrijf klinkt het logisch dat het zo gebeurd, maar niet als je weet dat er in de levels ook nog een speedrun functie is. Willen ze dat ik bezig blijf met alle levels tig keer te spelen? 8) Net een vrij goede run gehad, maar daar wordt mijn ghost dus niet van opgeslagen. Omdat ik het niet in de aparte Ghost spelmodus heb gedaan. kutgame. :p
     
  2. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik weet toevallig dat bij Ninja Gaiden Sigma op de PS3, als je vaak achter elkaar dood ging dat je de difficulty naar beneden kon schroeven naar Ninja Dog. Maar dat haalt echt alle fun uit de game. Ninja Gaiden Sigma (En daarmee dus ook Ninja Gaiden Sigma Plus) vond ik wel de beste, maar ook de lastigste NG van de 3.

    Maar het is gewoon een aantal trucjes onder de knie krijgen. Waaronder de uberhandige:

    Rol-jump-ultimate technique combo. Rollen met L, gelijk springen met X en dan als je land meteen driehoekje ingedrukt houden om je ultimate technique op te laden. Door te rollen en te springen, skip je namelijk een deel van de animatie die je normaal wel uitvoert als je gewoon driehoekje indrukt zonder te rollen en springen. Dit maakt je sneller, dus beter. Ultimate Technique maakt ook gebruik van 2 fases, de blauwe en rode fase. Als je die normaal charged, duurt het even voordat het de tweede fase bereikt heeft. Dit kan je versnellen als er orbs te absorberen die over het veld verspreidt zijn. Op het moment dat je een vijand dood hebt gemaakt, dropt deze een orb (geel = XP, blauw = leven, rood = magie). Zolang je je block ingedrukt houdt (L button), zuigen deze niet naar je toe.

    Oftewel om het mooi en vloeiend te laten verlopen doe je dus: enemy doden, die dropt een orb, block ingedrukt houden, naar voren duwen met je stick om te rollen, springen met X, als je landt driehoekje ingedrukt houden om je ultimate technique meteen los te kunnen laten.

    Lijkt ingewikkeld (maar dat is het echt niet), maar dit soort dingen maken de game gelijk 10x makkelijker. Voor de rest gewoon eigenlijk constant je block ingedrukt houden en alleen los laten als je ruimte ziet voor een combo.

    So give it a try and have fun. :D Het is een pittig spel, maar als iets lukt krijg je daar dan vervolgens ook een gigantisch zelfvoldaan gevoel van. Dit maakt het ook zo'n topgame. En als je nog vragen hebt over de game weet je me te vinden ;)
     
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Tot dat je zo slim bent om net voor een boss te saven en het spel ondertussen in jaren niet meer hebt aangeraakt... Probeer dan maar eens te oefenen :+.

    Overkomt mij eigenlijk vrij vaak. Heb het ook gelapt met o.a. FF XIII :F:.
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Rollen, springen, driehoekje...
    Rollen, springen, driehoekje
    ...

    Ik ga het proberen te onthouden! :+ hopelijk kom ik niet over een tijdje klagen over de moeilijkheidsgraad, alleen om te ontdekken dat ik deze techniek ben vergeten. :p
     
  5. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Uberhaupt is rollen en springen de beste mogelijkheid om afstand te boeken. Dus ook als je moet ontwijken of even uit een benauwde situatie wilt komen moet je ook gewoon rollen en springen.

    Toevallig startte ik laatst weer een keer Ninja Gaiden Sigma 2 op op de PS3. Ook een hele tijd niet aangeraakt, alleen vloog ik daar doorheen. Moest alleen nog het laatste stuk, maar dat ging echt verbazingwekkend soepel. Dus soms helpt het blijkbaar wel om even te stoppen :+ Nou moet ik wel zeggen dat ik Ninja Gaiden 2 ook heb gespeeld, dus ik wist wel wat voor bosses er aan zaten te komen, maar toch. :+
     
  6. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik kan via Marktplaats een Vita met Rayman, Uncharted, Unit 13, FIFA, CoD: Black Ops en Resistance en 4GB kaartje voor 150 euro overnemen. Geen bon etc. en dus geen garantie aangezien de Vita al een jaar oud is. Wat denken jullie? Geweldige prijs natuurlijk, maar als ie volgende week kapot is baal ik wel :+. Zijn er uberhaupt veel problemen met de Vita? Ben er eigenlijk wel uit, maar denk vraag het toch even hier. :)
     
  7. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Hmm jammer van het 4gb kaartje. Maar mooie prijs
     
  8. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Precies, mooie prijs als de Vita verder als nieuw is.

    En idd, dat 4GB kaartje heb je niks aan, zeker met de games die je al hebt...

    Als je Plus hebt (of wil gaan nemen) kun j Uncharted eventueel ook verkopen, die is namelijk nog steeds gratis bij Plus.
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2013
  9. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ergens komende week maar eens naar de FRS en kijken of ze nog een leuke aanbieding hebben :) dan kiezen tussen een 3DS en een Vita O-)
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Je post dat in dit topic, dus diep van binnen heb je de keuze al gemaakt. :cool:
     
  11. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Haha, jij bent goed wakker Dulle.:+


    Maar het is dan ook wel een goede keus.:9
     
  12. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    8) Bastard!

    Het probleem is, Vita = Persona en de 3DS bied net ietsje meer O-)... En nou'ja ik moet de prijzen weten :D.
     
  13. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Als je kijkt naar echt goede games, dan heeft de 3DS er echt niet zoveel meer dan de Vita IMO, alleen de 3DS heeft de bekendere namen maar veel Vita games zijn echt vettekes....als je dat meeneemt met wat voor een kek apparaat de Vita is vergeleken met de cheap-feel/look van de 3DS.....en die graphics!_O_


    Als je voor de 3DS gaat, welke wordt het dan? XL of gewone?
     
  14. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik zit nog even naar de games te kijken & de uiteindelijk prijs. Maar de 3DS bied dan wel Pokemon en Mario :D. Iets wat je snel ff kan oppikken en weer wegleggen. Daarnaast ook nog Donkey Kong, Zelda & Luigi's mansion... allemaal toppers :mad:

    Als ik een 3DS haal, dan is het wel de XL ja :)
     
  15. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Misschien ook een puntje om mee te nemen; ga je ook een PS4 halen?
    Heb je een PS3 en Plus?

    Met Plus hoef je weer minder games te kopen, scheelt ook weer.:thumbs:

    Heb nu een stuk of 10 games op de Vita, en heb er maar 1tje gekocht (Persona uiteraard:b:)....


    Ook het feit dat je PSX games kunt spelen op je Vita kan interessant zijn als je dat zou willen...


    Maar goed, puur qua aanschaf ben je goedkoper uit met de 3DS....dat is een feit.
    Bij de Vita komt er ook nog een dure memcard bij (tenzij je de Vita koopt bij de game mania, dan krijg je een 8GB met 10 games er gratis bij, kun je wel even mee vooruit)
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2013
  16. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ps4 staat nog niet in de planning, eerst een One daarna komt nog wel een Ps4 als voor de console meer toffe exclusives op uit komen. (Infamous is wel echt tof)

    Ik heb een ps3 thuis staan maar dan zonder + omdat ik maar 40 gig beschikbaar heb op m'n console. Maar ik heb nog wel ergens een PS+ kaartje liggen, dus dat scheelt ook weer!

    Het probleem is momenteel, Persona 4 is de enigste reden om een Vita te halen... En de 3ds bied net wat meer games. Al moet ik zeggen, het ligt er ook helemaal aan of de FRS nog een aanbieding heeft, is de Vita goedkoper dan ga ik daarvoor is de 3DS goedkoper dan ga ik daarvoor.
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ho, hoe geweldig Persona 4 ook is, er zijn echt wel meer redenen hoor! :+
    Betere hardware (graphics, OLED scherm, 2 sticks, beter touchscreen)
    Betere online infrastructuur (en trophies :+)
    Cross-buy, Cross-saves
    Uncharted
    Gravity Rush
    Guacamelee (ok, die is ook speelbaar op de PS3, maar multiplatform games speel ik vaak het liefste op de Vita)
    Tearaway
    Tales from Space: Mutant Blobs Attack!!!
    Montezuma Blitz. :cool:
    Thomas Was Alone
    Motorstorm RC
    Ass Creed III: Liberation
    En nog tig andere (Indie) games (ze hebben inmiddels zelfs een aparte Indie game sectie in de store gemaakt :p)

    Ok, als je typische Nintendo games zoekt heb je niks aan een Vita, maar het is wel meer dan 'dat Persona 4 apparaat' :9
     
  18. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ff lijstje gemaakt!

    PSVita:

    Persona 4 (!!)
    Muramasa Rebirth
    Soul Sacrifice
    Jet Set Radio
    Little Big Planet
    Gravity Rush
    Rayman Origens

    3DS:
    Project X zone
    Animal Crossing
    Donkey Kony Country Returns
    Luigi's Mansion: Dark Moon
    Pokemon serie
    New Super Mario Bros. 2
    Fire Emblem Awakening
    Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance
    Super Mario 3D Land
    The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D

    Ik wacht eerst de prijzen wel ff af, maar kwa games zou ik dan eerder voor een 3DS gaan...
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Je bent vergeten de hardware en OS voordelen bij de Vita te zetten! :+

    Ach, waarom kiezen als...
    [​IMG]
     
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Hou je mm folder in de gaten next week voor 3ds games
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina