1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Playstation Vita [Deel 4]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door DulleNL, 7 aug 2013.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Wat ik tof vind op de 3DS kan ik zonder handen tellen. ;) Dan nog ga ik dat apparaat niet zitten afraden. Hij zegt toch dat hij al games op het oog heeft op de Vita, dus je opmerking heeft niet eens nut richting zijn vraag.
     
  2. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Sorry Dulle.
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Oeh, sarcasme.
     
  4. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb zelf beide apparaten en ben met beide zeer tevreden. Alleen qua RPGs en grafische pracht en praal kan je beter voor de Vita gaan. Vita biedt wel wat meer vernieuwing. De touch controls kunnen in sommige games erg goed toegepast worden. Sowieso moet je niet alleen kijken naar de retail games op de Vita. Games als Sound Shapes en Guacamelee zijn ook erg goede games. Guacamelee heb ik zelf niet gespeeld, maar hier in vertrouw ik op Dulle's smaak (aangezien zijn smaak enigszins overeenkomt met de mijne). Dus check zeker ook even de PSN games om het te vergelijken met de 3DS!

    De 3DS moet je kopen voor Pokemon en de Mario games EN Fire Emblem! Maar de 3DS biedt wel met name de bekende games. De Mario games e.d. ken je ondertussen wel. Dit maakt ze niet minder interessant, maar het is wel een bekend concept. De game waarin ik de meeste uren heb gestoken op de 3DS is Monster Hunter. Erg goede game, maar dit moet je wel liggen.

    Overall zou ik voor de Vita gaan, met name als je een PS4 gaat halen. Maar als je portemonnee het toe laat zou ik echt beide halen. Beide consoles hebben veel te bieden.
     
  5. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Vind het totale aanbod aan games op de 3DS beter. Er zijn meer games op uit, er komen ook meer games uit en vind het aanbod gewoon echt een stuk beter tov de Vita. De echte toppers op de Vita zijn echt op een hand te tellen. Killzone is voor mij persoonlijk de tofste Vita game. Aanbod op de 3DS is erg sterk! Ja de Vita is grafisch sterker, maar dat vind ik bij een handheld niet het aller belangrijkst. Bij de Vita word veel het argument gebruikt van remote play. Maar het is eerst nog maar eens de vraag hoeveel games het uberhaupt gaan gebruiken. Daarnaast, een PS4 game speel ik liever op m'n grote LED TV met surround sound dan op het schermpje van een Vita. Vind het maar een gimmick to be honest. Als je puur naar de kwantiteit en kwaliteit van de games kijkt, dan is een 3DS een betere keuze.
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nadelen Vita:
    • Prijs
    • Kleine opslagruimte op de memory sticks
    • Weinig ondersteuning AAA devs

    Voordelen:
    • OLED
    • Krachtige hardware
    • sexy hardware
    • Geen friendcodes :+
    • Trophies
    • Goede integratie friendslist (activity feed)
    • YOPO
    • Cross saves en Cross Play voor sommige games.
    • Remote Play met de PS3
    • Remote Play met de PS4
    • Veel indie games

    Ik kan nog wel een lijst met games opsommen die de moeite waard zijn, maar je had zelf dus al dingen voor beide systemen in gedachte.

    Vita is de enige handheld ooit die veel aandacht krijgt van mij. Er zijn games die ook op de PS3 uitkomen (Sly Cooper, Guacamelee) die ik zelfs gewoon liever op de Vita speel. (al is de mogelijkheid om te switchen ideaal, oa. door cross saves)

    Het probleem wat ik heb met de 3DS en eerst DS is moeilijk aan te wijzen... natuurlijk komen er op zijn tijd leuke games uit. Maar ik heb geen seconde de drang om ze te kopen en spelen. Ik bewonder ze wel op een afstand. Ik pak gewoon veel sneller de Vita op om er even, of vele uren, op te spelen. Wat meer 'AAA' ondersteuning zou fijn zijn, maar ik heb geen seconde spijt gehad van de Vita en dat zie ik ook niet meer gebeuren.
    De 3DS heeft meer games. Maar dat betekend alleen maar dat het er meer heeft die mij niet interesseren. :+

    Hoe dan ook, puur qua hardware en mogelijkheden is de Vita de beste keuze. De games moet je zelf uitzoeken.
     
  7. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    ^Wat Dulle zegt.:thumbs:

    Heb beide.
    Sinds ik de Vita heb, heb ik de 3DS niet maar aangeraakt. :9
    3ds voelt als een echte Nintendo console; leuk maar eigenlijk meteen outdated. Elke (Nintendo game is meer nostalgie dan echt iets nieuws...

    Vita is echt een machtig stukje techniek. Het is moeilijk uit te leggen maar als je dat ding vast hebt en je bent ermee aan de gang dan voelt het....goed.

    Wat Dulle vergeet:
    -een GROOT pluspunt van de Vita is dat je er zowel PSP als PSOne games op kunt spelen (nadeeltje is dan wel kopen via store) maar daarmee heb je al een waslijst aan toffe RPGs tot je beschikking.:thumbs:
    -PS Plus is natuurlijk ook te gek; elke maand top games free! (als je straks ook een PS4 hebt dubbel voordeel dus!)


    En als (J)RPG liefhebber MOET je Persona 4 Golden spelen; 1 van de beste (J)RPGs aller tijden._O_
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2013
  8. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik zou zelf ook voor de Vita gaan. Als je van JRPG's houdt dan is Persona wel een aanrader ( en Muramasa komt eraan ). Tevens kan je, zoals MAD al aangeeft, PSP en PSOne games downloaden. Hierdoor zijn er een hoop JRPG's te spelen. En indien de crossfunctie een succes wordt, dan komen er een hoop games bij in de vorm van PS4 games.

    De mensen die zeggen dat de VITA toppers op 1 hand te tellen zijn, zijn of erg kieskeurig of hebben een hoop games gemist.

    - Persona 4
    - Uncharted
    - Soul Sacrifice ( deel 2 komt eraan )
    - Gravity Rush ( deel 2 komt er hoogstwaarschijnlijk aan )
    - Beide Rayman games ( die er op de VITA bizar goed uitzien en een leuk alternatief zijn voor de VITA )
    - Killzone
    - LBP
    - Ragnarok Odyssey
    - Virtue Last Reward
    - Sly Cooper
    - Dragons Crown
    - Tearaway ( volgende maand release )
    - Murasama Rebirth
    - FFX en FFX-2 HD ( komt begin volgend jaar )

    En dan vergeet ik er vast nog wel een aantal en tel ik een shitload aan toffe indiegames en de mogelijkheid om PSP/PSOne games te spelen ( final fantasy 1 tm 9 bv. ) geeneens mee. Met het aanbod valt het dus wel reuze mee, al heeft de 3DS meer games.
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2013
  9. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    3ds heeft de shin megami tensei games op persona na. Hoop jrpgs
     
  10. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Op de VITA volgens mij ook dmv de PSP versies. Al heeft de 3DS in totaal meer games.
     
  11. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Wil je de keuze maken tussen een 3DS of een Vita moet je na mijn mening vooral kijken naar de games zoals hierboven ook al is gezegd! Beide apparaten zien er mooi uit en liggen goed in de hand.

    Maar het negatieve punt over de prijs van de Vita vind ik een beetje vaag... Oké de memorycards zijn (te) duur. Maar de console zelf is al voor 175 euro te vinden of iets van 180 met een memorykaart en killzone erbij!!! De 3ds (xl dan) is ook voor zoveel te koop en dan moet je nog een oplader! xD

    Tenzij je geen 3ds xl wilt maar een normale 3ds of 2ds. Maarja wat scheelt dat? 30 euro moet je wel kunnen opbrengen als je voor de 100% voor de vita wilt gaan.

    Een groot, maar dan ook echt een groot voordeel voor mij van de vita tegenover de 3ds zijn de trophies. Hierdoor vind ik net wat extra uitdaging in een spel waardoor ik hem langer door blijft spelen. Bij de 3ds heb ik het gevoel dat ik hem na 1x uitspelen het wel gezien hebt.

    Ook kies ik altijd de Vita game boven de PS3 versie. De vita pak ik gewoon wat sneller dan de PS3 en kan ik overal meenemen. Vita heeft een goed aanbod qua games, kan beter, maar de handheld is ook nog niet zo lang op de markt als op de 3ds. De games komen er wel ;) Straks met de PS4 zal de Vita wel weer in het daglicht komen en ik gok zomaar dat het apparaat nog wel is verrassend kan gaan worden.
     
  12. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Nee hoor, ik had de vraag van Lijpe Mocro niet goed gelezen. Had dat stuk over Vita games in zijn vraag niet gezien :)

    Maar, voor mij blijft de Vita in ieder geval een miskoop omdat het games aanbod me zo'n tijd na de release nog steeds tegenvalt :+
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ah ok. Mja, ieder heeft zijn eigen voorkeur qua games, vond het alleen zo hard over komen om zo 'definitief' te zeggen dat de Vita geen games heeft. Dat deed pijn. :+

    Ik zal de 3DS nooit als miskoop zien. Mijn zusje wilde het de dag nadat ik het had gekocht van mij overkopen, en van dat geld heb ik later de Vita gekocht. Beste deal ooit! :cool:
    Nog steeds toegang tot de 3DS én een Vita. :9

    Oh, liggen de prijzen al zo dicht bij elkaar? Ik zit denk ik soms nog te veel met mijn hoofd bij mijn/onze situatie waar je ~250 betaalde voor de Vita en dan nog eens ~50 voor een memory card.

    Al is dat kaartje wat je bij die versie van 180 wat jij noemt natuurlijk alleen in het begin handig is, daarna is ie razendsnel vol, als je eenmaal hooked bent aan de Vita. :cool:
     
  14. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Is 8 GB volgens mij wat je bij dat pakket krijgt, dus idd mooi voor een start. Als je dan zeker bent dat de Vita een goede aankoop is geweest dan kan je altijd nog een groter kaartje kopen. Dusja de Vita is idd helemaal niet meer zo duur.
     
  15. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Wow veel reacties zeg. Ik kom er later op terug. Moet nu naar school :)
     
  16. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Ik vat het wel voor je samen: PS Vita!
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Als hij al een console heeft zijn de boeiende games op de Vita ook zonder handen te tellen. ;)
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Oh, Modder heeft gepost.
    Eens zien wat hij te zeggen heeft.

    *klik*

    ...

    [​IMG]
     
  19. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
  20. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Bij Bartsmit is die 199 uit me hoofd maar dan krijg je zo'n megapack erbij waar 10 games ofzo inzitten!

    -------
    Of je koopt een 3ds en later een Vita TV.
     

Deel Deze Pagina