1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PlayStation VR

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Kevf, 19 mrt 2014.

  1. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Gimmicky games? Niet mee eens. Zo niet mee eens. Natuurlijk heb je er een paar tussen zitten in die categorie, maar er is meer 'serieus' gamevoer imo.




    En niet op de Switch kunnen wachten? Over gimmicky gesproken....:+
     
  2. DennisM

    DennisM Active Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    40
    Zou je het serieuze gamevoer willen noemen? Games met een fatsoenlijke campaign/single player en multiplayer mode die ook interessant blijven op de langere termijn. Begrijp me niet verkeerd ik ben super enthousiast over de mogelijke toekomst van VR maar naar mijn mening zijn er nu vooral nog korte (demo achtige) en weinig indrukwekkende games beschikbaar.

    Meningen verschillen en iedereen heeft natuurlijk een recht op zijn eigen mening maar de Switch vind ik in elk geval alles behalve gimmicky. Het is toch een slimme zet van Nintendo om te proberen een console en handheld in één op de markt te brengen. Zo hoeft Nintendo de studio's dadelijk niet meer te laten produceren voor 2 platformen en alle pijlen richten op de switch. Daarmee gaat de frequentie van Nintendo releases op één platform flink omhoog. Een gimmick is een trucje en dat vind ik de dit echt niet. Games die ik op mijn tv speel mee kunnen nemen in de auto of op vakantie vind ik echt een top idee.
     
  3. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Eve, Battlezone, Rigs, Batman, Robinson, Thumper; om er een paar te noemen.

    Mbt je mening over Switch; lol, jij leeft een beetje in een droomwereld als je denkt dat Nintendo zo stom is om de 3DS te droppen voor de Switch....dat is zowat hun enige cashflow. En we zullen nog wel zien of je het ding mee kunt nemen op je vakantie als handheld...me thinks not.
     
  4. DennisM

    DennisM Active Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    40
    Dat zijn precies de korte/beperkte of multiplayer only games waar ik op doel. Batman heeft nota bene een uurtje gameplay. Als ik het heb over serieuze volwaardige games dan bedoel ik spellen zoals the Witcher, Uncharted, Gears, Fallout, Dishonored en/of Assassins Creed. Dat soort echt volwaardige en kwalitatief hoogwaardige games zijn er nu toch nog niet voor VR? Of vind jij de games die je noemt van hetzelfde kaliber, even los gezien van de VR beleving? Ik heb het puur over de kwaliteit van de games.

    Nintendo zal de 3DS niet meteen overboord gooien maar de levenscyclus van de 3DS loopt ook teneinde. De handheld is in 2011 op de markt gekomen. Handhelds hebben gemiddeld gezien een levenscyclus van 5 tot 7 jaar. Als Nintendo op de langere termijn alle studio's voor 1 platform kan laten ontwikkelen is dat toch veel efficiënter?

    Waarom zou je de console niet kunnen meenemen op vakantie. Één device als console en handheld is juist de kracht van de switch. Je kunt het idee in elk geval niet afserveren als gimmick op grond van aannames die wellicht niet eens kloppen. In de introductietrailer zie je iemand dezelfde game zowel op de tv spelen als in het vliegtuig. Vooralsnog mag je er dus vanuit gaan dat de switch dadelijk ook daadwerkelijk zo gebruikt kan worden.
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2016
    Smok3y vindt dit leuk.
  5. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    inoway vindt dit leuk.
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    move binnen dus ga straks weer eens aanzetten. ik merk wel dat ik het wat veel moeite vind met die bril en die kabels wisselen omdat dat kastje geen 4k+hdr aankan :')
     
  7. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik vind het ook bijzonder irritant en onbegrijpelijk!
     
  8. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Nou dat geloof ik. Zoiets zou voor mij een groot probleem zijn. Ik denk namelijk dat ik dan heel makkelijk denk, laat maar zitten.
     
  9. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    Of VR (voor mij) geslaagd is, is een lastige vraag. Een voordeel van het hebben/kopen is dat ik nu wel een goed beeld erbij krijg. Punt, na eerste wow, is dat een slechte game, in VR natuurlijk nog steeds een slechte game blijft. Kijk, ik vind maar een paar genres leuk. MP Shooters (Battlefield), Race en Flight en PES ... en dan heb ik het wel zo'n beetje gehad. Dus geef me een andere game en die speel ik niet. Geef me die andere game in VR ... en die vind ik ook niet veel, ook al is het in VR.

    Kortom, ik moet gewoon DIE game hebben die ik leuk vind en waarbij VR dan het echte WOW toevoegt dat in een flat tv niet mogelijk is. Daarbij denk ik bv aan Dirt VR. Zoiets, daar ga ik gelijk voor. Of Elite Dangerous die ik 'flat' al heb op Xbox maar zeer graag in VR zou willen spelen.

    Ik vermaak me nu nog het best met Driveclub. Sure, de gfx kunnen echt een heel stuk beter, en dat moet ook. En de gameplay en het aantal auto's etc mag ook omhoog. Maar wel al is duidelijk dat VR waarde toevoegt. Ik vind het gewoon geinig om als passagier in mij eigen replay mee te rijden en dan 'shaky cam' footage te schieten. Tuurlijk dat blijf je niet UREN doen, maar het is wel een VR ervaring die gewoon niet mogelijk is in welke andere racegame dan ook. Damn, leg deze 'shaky cam' naast het ultra suffe 'photo mode' in bv Forza. C'mon, dan is dit 'shaky cam' toch wel een 100x wow factortje leuker. Alsof je je eigen fast and furious in elkaar draait.

    Stel je voor, je hebt GTA6 in VR (als dat zou kunnen met de locomotion issues) en je zou een 'replay' mode hebben, en dat je dan met een camera deze replay zou filmen. Dan krijg je de heftigste virtule shootout movies. ... Kan je denken 'Ja,ja', maar die mogelijkheid ligt echt nu op de drempel, dat bouwen ze ahw zo in, no problem.

    Anyway, hier een stukkie eigen 'raw shaky cam' footage. Niks bijzonders voor gedaan, maar het ziet er al tof uit.

     
    fredfenster en Killamonkey vinden dit leuk.
  10. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Gisteren dan de VR binnen gehad met de games VR World, Until Dawn, Batman.
    VR world met The Heist is echt top gedaan, momenten dat ik echt onder de indruk was als zo een personage met zijn hoofd naar je toe komt op een intimiderende manier.
    Erg goed gedaan, zat echt helemaal in die game.

    Until Dawn is grappig, en freaky tegelijk, kreeg wel even last van duizeligheid met het heftige achtbaan stukje, maar goed misschien is het gewoon wennen.
    Was al onder de indruk, maar nu nog meer :D
     
    AnubisNefer, inoway en fredfenster vinden dit leuk.
  11. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Was zojuist Playroom VR aan het doen, en damn dat Mario spelletje was echt indruk wekkend



    Hoop echt dat ze serieuze games hiermee gaan maken, het is er perfect voor.
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  12. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Jups dat was voor mij echt zo een wooooowwww factor. Echt super gaaf. Het enige is dat de controller best snel off tracking is en je even een position reset moet doen. Buiten dat, ik hoop dat er een full game van komt. Voor mij was dit by far de VR ervaring die je doet lachen van oor tot oor.
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2016
    Mallakai vindt dit leuk.
  13. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Yep, die is echt gewoon geniaal goed.

    Sony MOET hier een fullgame van maken. 100% must buy.



    @maxqubit .....Van Halen...en dan ook nog met jump....no, just no....:x
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  14. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Hahaha die gast zit gewoon naar zijn scherm te blazen :lol:
     
  15. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Lol, wat een noob!:lol:

    (ik deed hetzelfde in mn controller omdat ik ook niet wist hoe ik daar moest komen:whistle:)
     
  16. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Nou ik heb dat ook nog niet gevonde, lol. Of is dat alleen bereikbaar als je samen speelt? Volgens mij had ik ergens gezien dat er een ventje dan in een soort vliegtuigje zit..
     
  17. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570

    Jeps, hier ook.. was echt zo positief verrast, en dan is dit nog een een level, als ze echt full game ervan maken of in ieder geval iets in die trend dan koop ik hem zeker.
    Dan is dit nog een filmpje, maar in VR is het zoveel anders, zo een waanzinnige mooi gevoel alsof je echt in die wereld ben.


    Mijn vriendin gisteren "Kitchen" demo laten zien, haha lol die vond het iets te eng.
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  18. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Net even uit de US store Track Mania demo gehaald. Ook geschikt voor VR. Kun je een viertal korte banen testen in VR. Ik dacht eerst, toen ik het een tijdje gelede hoorde, wtf moet je nu met VR in zo'n race game. Niet eens een cockpitview of zo.
    Nou fout gedacht. Wat een geweldige ervaring. Gewoon super leuk. Zo leuk dat ik hem waarschijnlijk nog wel ga halen..

    US store Track Mania
     
    inoway en Mallakai vinden dit leuk.
  19. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik vind het wel aardig, maar het kan stukken beter.
     
  20. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik vind hem ook erg leuk. Beeld kan beter maar het blijft erg leuk om zo te kunnen racen..
     

Deel Deze Pagina