30 april en 1 mei is de F8 (Facebook Dev Conference). Naar verwachting wordt dan ook de launch date van de Quest bekend gemaakt. Ik ben nieuwsgierig. En ga waarschijnlijk de Quest wel aanschaffen. Mogelijk zelfs op/rond day 1. Ergens een gerucht, verspreking, gelezen over 30th june. Zou best kunnen. Dan is het nog de vraag waar de Quest te krijgen is. Gelijk wereldwijd of eerst in de US en later EU, etc.
Mooie van de Quest is dat hij standalone is. Minder krachtig maar wel vrijheid van bewegen. Beat Saber komt op de Quest en schijnt prima te draaien. Ik heb Beat Saber nog niet op PSVR. Die koop ik dan op Quest, want dan kan ik hem in de huiskamer spelen, veel meer ruimte, dan in het kamertje waar mijn PSVR staat. Ook lijkt de Quest veel meer geschikt voor om andere mensen VR te laten beleven, zoals gezegd bv Beat Saber.
De Quest heeft de potentie om VR een echt flinke push richting de massa te geven. Als 'gadget' wellicht maar wel een device wat plotseling de huiskamer binnen komt, daar waar de Rift en PSVR toch een cable clutter zooi is die je niet graag in de huiskamer hebt ( nou ik wel, maar mijn vrouw niet
)
Heb er zin in
Klik om te vergroten...