PlayStation VR

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Kevf, 19 mrt 2014.

1. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    594
    Dit klopt, als je het vergelijkt met flat. Dat is dus ook het 'probleem' dat je gaat vergelijken. Ook mijn allereerste indruk destijds was 'best wel een beetje wazig/blur'. Maar mijn andere indruk was, 'Wow, het (VR) werkt echt'.

De iets simpeler games zien er prima uit in VR. Wipeout ziet er prima uit. En speelt fantastisch. De complexe games a la Skyrim en GTSport, die er in 4K geweldig uitzien, zien er in VR natuurlijk 'minder' uit ... maar je krijgt er VR voor terug. En dan horror ... neem van mij aan dat VR horror meestal gewoon 'te eng' is. Dat kan je je misschien niet voorstellen, totdat je zo'n bril opzet:)

Dat is de beste houding.

Laatst bewerkt: 13 apr 2018
  2. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.492
    Helemaal mee eens. Vergeet de high end GFX voor de huidige en aankomende VR generatie maar geniet van dat wat 2D games niet kunnen bieden en dat is,

Met 2D games kijk je naar de spelwereld, met VR zit je IN de spel wereld. Dat verschil maakt het hele VR gebeuren voor mij een absolute must have..

3. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    830
    Daar gaat het bij mij fout denk ik. Ik was echt overdonderd in het begin. Maar de graphics halen mij compleet uit de immersie waardoor hij nu al maanden stof ligt te happen. Wel jammer want VR is wel ontzettend tof.

Olijke Poffer en inoway vinden dit leuk.
  4. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    594
    Het blijft 1st gen, semi HD op ouwe hardware (PS4) ... dus ja, dan moet je voor een visual upgrade wachten op PS5 of eventueel PCVR gaan (hoewel het daar ook nog steeds 1st gen is). In jou geval zou ik dan 2 jaar geduld hebben, 2nd gen gaan, en dan nu zo nu en dan een kleine game pakken om de VR feel te houden. Statik of Wipeout of zo. Zijn de kosten niet.

Het zijn ook vaak oudere gamers die fanatiek VR spelen, ook omdat ze al zoveel 'flat' hebben gespeeld. Zo'n Far Cry 5 bv, dat trekt me niet bijzonder. Ik zou de game meer spelen uit gewoonte, wellicht is ie wat beter dan de voorgaande FC's maar qua gameplay, ach allemaal al gezien op wat twists en tweaks na. Maar, iemand die FC1/2/3/4 niet gespeeld heeft, ja die zal FC5 zeker tof vinden ... Zelf ben ik toe aan FC VR, die zou ik gelijk kopen, 1st gen gfx op de koop toe nemend:)

Olijke Poffer vindt dit leuk.
  5. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.492
    Voor PCVR geldt hetzelfde. De GFX is niet beter dan dat van de PSVR. Misschien ietsje. Het verschil tussen PC en PS4 is dat de PC veel krachtiger is en dus zwaardere games in VR kan tonen. Neem bv Project Cars. Die game heeft zoveel rekenkracht nodig om alleen al goed in 2D te draaien. Dus de PS4 kan het schudden om dat in VR te tonen. Maar de VR brillen zelf zijn ongeveer allemaal van de zelfde resolutie etc. Dus echt veel verschil is er niet. Ik vind de PSVR fijner zitten dat de Rift.

inoway vindt dit leuk.
  6. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    594
    The Invisible Hours. Lekker whodunnit mysterie in VR.

7. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    594
    Yesterday I had a little WOW when I realized that the 'Depth of Field' effect works in VR like in real life

8. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    594
    Ik speelde gisteren een klein stukje The Invisible Hours in 'flat' mode, om ff snel iets te checken. Mijn hemel, dat 2D/flat is me toch brak. Zo veel minder dan VR. Totaal levenloos. :)

9. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.492
    Absoluut waar. Hoewel ik mij met Far Cry weer goed heb vermaakt in 2D.. toch is en blijft VR de way to go..

inoway vindt dit leuk.
  10. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    594
  11. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.492
    Doe je beter dan deze persoon. Ik heb werkelijk nog nooit een game 100% behaald..

inoway vindt dit leuk.
  12. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    594
    Zoals gezegd, ik hiervoor ook nooit hoor. Maar The Invisible Hours is een murder mystery, en die speel ik uit (net als een film). Daardoor zat ik al snel op 70/80% en toen ben ik voor het eerst in mijn leven voor de 100% gegaan (1 cheat/aanwijzing nodig voor een bepaalde trophy)

13. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    594
  14. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.492
    Lijkt mij een interessante ontwikkeling en daarma is ook wel te zien dat VR geen gimmick is maar het daadwerkelijk gaat redden in de (game)wereld.

15. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    594
    Waar zit de ontwikkeling? VR, AR, etc.
    Waar zitten de gamers (nog)? 2D, 4K
    Waar kan je dus (nog) veel geld verdienen? ... 2D/4K

Maar het is een dead end. De toekomst (voor veel toepassingen, waaronder veel games genres) is VR/AR, en tuurlijk die toekomst is er niet gelijk in een paar jaar.

En dan niet alleen die bril, maar ook de gear. Zoals controllers. Het is een kwestie van tijd voordat we 'gloves' hebben. Dat soort zaken. En bv een AIM is er nu al. Als je een 'echt' wapen in je eigen handen hebt gehouden, in VR, dan is terug naar 2D/DS4 zo primitief. Zelfs de meest brute games zoals BF1 gaan dan toch aanvoelen alsof er een Mario sausje overheen ligt. Ouderwets, etc, hoe mooi het er op het scherm ook uitziet ... Dat 2D gaat dan aanvoelen als een platformer.

Maar goed, 2D mag nog even leven. :)

Maakte nog een mooie 'spin' toen ik in een rally auto achter een Alfa gt4 aanzat

Laatst bewerkt: 20 mei 2018
  16. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.492
    Haha mooie spin indd..

Je zou Pcars in VR ook helemaal geweldig vinden.. ik race echt nooit meer 2D..

inoway vindt dit leuk.
  17. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    594
  18. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.060
    VR is in de aanbieding....250 bij bol...damn begint toch weer erg te kriebelen, mis het wel een beetje.:+
    (zeker nu er een volledige game komt van Robot Resque)

inoway vindt dit leuk.
  19. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.492
    Ik zou zeggen, kopen.. het blijft gewoon erg leuk..

20. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    594
    Ik zou ook zeggen, gewoon kopen. De prijs is heel redelijk, zelfs al zou je nog niet overtuigd zijn van VR (kan me dat voorstellen). Het is een mooie entry into VR. En dan kan je voor een beperkt bedrag ermee aan de slag. Je zou bv WipEout kunnen aanschaffen want die speelt perfect met controller. Plus massa's demo's etc. De XwingVR experience verplichte kost als je SWBF1 (deel 1 dus) al hebt dan is ie gratis. Etc, etc.

Daarna kan je kijken of je MOVES wil aanschaffen (of mss direct in een bundel?) want met MOVES, hoewel soms lichtelijk behelpen (want geen thumbstick op MOVE) zijn er ook hele gave games, zoals bv Superhot.

Anyway, ik ben benieuwd

(waarschuwing, als je van 2D/flat/4K terug gaat naar VR dan is dat even wennen, maar je krijgt er ruimte voor terug, echt 'In' de game ... dat is bizar:) ... oh, en nog een waarschuwing, namelijk dat nieuwelingen soms/vaak in het begin flink misselijk kunnen worden. Dat is een kwestie van wennen en rustig aan doen en stoppen als je het gevoel voelt opkomen)

Deel Deze Pagina