PlayStation VR

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Kevf, 19 mrt 2014.

1. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    574
    Olijke Poffer en Killamonkey vinden dit leuk.
  2. Killamonkey

Killamonkey Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    2.304
    Ik zit nu in de trein weer onderweg naar huis met een tas vol VR goodness :) Thnx, heb SWBF1 niet en vijf euro is de moeite niet. Heb wel echt helemaal niks met Star Wars dus even kijken of het buiten Star Wars ook de moeite waard is :+

inoway vindt dit leuk.
  3. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    574
    Xwing VR behoort tot de nu al klassieke VR experiences.

Een heleboel VR spul behoort daar niet toe. Kan je rustig overslaan. Maar wil je nog steeds meekrijgen wat de highlights waren van de eerste dagen van (PS)VR dan behoort Xwing VR daar zeker toe.

Shark Encounter en London Heist (PSVR Worlds) behoren hier toe.
    The Kitchen Demo (Resevil) ook
    Rush of Blood eigenlijk de eerste full game die tot de PSVR legacy behoort
    Resident Evil 7 zelf ook (maar kwam pas in feb 2017)

Pas later krijg je

Dirt Rally (wel errug hard core, en eigenlijk wheel/playseat verplicht)
    Farpoint (AIM!)
    Superhot
    Skyrim
    en onlangs dus WipEout

Daarnaast nog heleboel leuk spul, maar bovenstaand lijstje zijn wel de klassiekers (imho)

Killamonkey vindt dit leuk.
  4. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    574
    Geweldig informatieve dev talk uit 2015, pre-PSVR release, over PSVR en hoe games ervoor te maken. Do's & Don't. Must see als je meer achtergrondinfo wilt vergaren.

5. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    2.304
    Okay, net pas tijd om te spelen vanwege stomme echte leven wat dingen van me moest. Holy shit! Dit moet je inderdaad echt beleven om te begrijpen _O_ Thumper met headset op is niet normaal. Zo 100% anders dan 2D, lol. Daarna Wipeout geprobeerd maar die gaf alleen maar errors... I Expect you to Die daarna gedaan en godsamme die intro alleen al! Insane. Daarna natuurlijk eindeloos lopen kutten in de trial area :+ Eerste missie begonnen maar moet morgen weer vroeg op dus laat het nu hier even bij. Ben in elk geval erg enthousiast over mijn eerste stapjes :)

Olijke Poffer en inoway vinden dit leuk.
  6. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    574
  7. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    574
    The Kitchen ... lol

Olijke Poffer vindt dit leuk.
  8. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.461
    inoway vindt dit leuk.
  9. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    574
    Olijke Poffer en Killamonkey vinden dit leuk.
  10. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    2.304
    Ziet er zeker tof uit! Merk overigens wel dat de tracking niet altijd even goed werkt met de move controllers. Geen ramp want ik wist dat dit een klein pijnpuntje was maar zijn daar nog manieren voor om te verbeteren?

Edit: Bound is ook mooi en sfeervol zeg en de schaal in de Last Guardian experience is heel vet! Kreeg wel wat last van misselijkheid na twee matches Rigs, maar dat schijnt vaker voor te komen bij die game.

Edit 2: sorry, beetje enthousiast :+ Wilde nog even zeggen dat Moss tot nu toe beste game voor mij is! Wat een sfeervolle game vol details zeg, ongelofelijk! I Expect you to Die is ook erg tof. Missie drie net gecleared maar er is nog zo veel vrij te spelen zie ik. Sowieso speedruns en van die speciale shit die je tijdens missies kunt doen zoals een sigaar roken in missie 1. Leuk ook dat je dat terugziet in je main base.

Laatst bewerkt: 19 jun 2018
    inoway vindt dit leuk.
  11. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    574
    Ik heb zelden problemen met de moves (of AIM)

De initiele setup moet wel goed zijn geweest.
    Daarnaast heb ik de camera altijd iets hoger dan mijn hoofd/headset
    Dan niet te dichtbij, maar ook niet te ver. Dat laatste geeft 'jitter'
    Verder zit ik vaak op een stoel.
    Als ik sta, dan met stoel tegen mijn kuiten, zodat ik de orientatie richting camera goed hou.
    Verder is de tracking het best als de kamer wat donkerder is (dus avond)
    Reflecties, etc en lampen achter je zijn dodelijk voor tracking.

Na een tijdje vind je optimale omstandigheden

Maar het blijft tracking gebaseerd op licht en camera, dus het is sub optimaal.

Echter, ik heb zelden probs.

12. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    2.304
    Kijk, dit zijn al een aantal handige tips die ik niet wist. Thnx! Net wel mijn IPS ingesteld en dat scheelt ook wel in bluriness.

13. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.461
    Of een Rift kopen. :thumbs: Geweldig hoe goed de tracking is en de move controllers. Kan Sony nog wat van leren..
    Maar buiten dat heb ik met de PSVR ook weing last met de tracking. Al is deze beduidend minder dan bij de Oculus.

14. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    574
    Da's niet helemaal eerlijk. Waarschijnlijk was het PSVR project alleen maar mogelijk binnen strikt gestelde grenzen. Zoals, 'moet draaien op standaard PS4' wat op zich al een mirakel is. En 'moet werken met bestaande devices' zoals Camera, Moves, DS4 (klopt dat AIM nieuw is, maar daar was geen overlap) ... dit alles om de initiele kosten voor de gamer te drukken, ervan uitgaande dat er al miljoenen PS4 gamers zijn, die wellicht ook wel een camera en/of moves hebben of goedkoop kunnen aanschaffen

Kortom, stel je had al een ps4, camera en moves, dan was je voor 400 euries klaar ... daar kan een Oculus of Vive niet tegen op... en nog steeds niet.

Als instap in VR is de PSVR onverslaanbaar. En als motor achter VR is PSVR ook een zeer belangrijke factor. Stel dat Sony het niet zou hebben gedaan. Dan zag het VR gebeuren er toch somberder uit. Dan was het veel meer PC elitist feestje en niet een 'in de huiskamer' ding:)

15. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.461
    Tuurlijk. De PSVR is een heel prima ding zeker gezien de prijs en wat ze eruit kunnen halen. Mijn video kaart alleen is al meer dan het dubbele van die 400 euro’tjes voor de ps4. Mijn pc alleen heeft al tegen de €3000 gekost en dan heb ik het nog niet eens over de oculus.
    Dus je hebt zeker gelijk maar dat was niet mijn opzet. Het gaat over de tracking van de controllers en headset. En daar kan de PSVR niet tegenop. Logisch gezien de prijs.
    Ik had zonder de PSVR eerst te kopen, zeker niet zoveel geld uitgegeven aan een PC met VR. Eigenlijk is Sony zelf de schuldige aan mijn overtap. Ik vind GT sport geweldig in VR en ik wilde meer dan alleen maar 1 vs 1 in twee rondjes.
    Ik wilde Pcars in VR.. dus dat is wel een beetje een dure game geworden..

inoway vindt dit leuk.
  16. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    574
    Microsoft says it’s no longer planning VR support on Xbox

https://www.msn.com/en-ca/entertain...longer-planning-vr-support-on-xbox/ar-AAyVVFH

Ik zag het lang geleden al aankomen. Vandaar de overstap naar Sony, en geen spijt. In mijn ogen superstom van MS. Tuurlijk is VR (nog) geen winner, maar om VR gewoon aan de competitie (Sony, PC) te geven zonder zelfs het gevecht aan te gaan ... Bizar. Hoe denken ze ooit met Xbox dit terug te winnen?

Nope. Op de korte termijn lijkt het nog niet zo'n probleem, maar op de langere termijn 3-5 jaar ... hoe zou Xbox ooit nog Playstation moeten verslaan op VR gebied. Ik geef ze bitter weinig kans. Jammer. Jammer van die mooie hardware, maar goed, MS blijft een raar bedrijf. Ik heb een heerlijke Windows 950 XL phone, maar ook de mobile market hebben ze compleet vergooid, en men trekt daar gewoon de stekker uit:)

Olijke Poffer vindt dit leuk.
  17. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    574
    Reacties lijken goed. De flat game had al een 7/10, en meestal doet VR er nog wel een schepje bovenop.

Smooth turning wordt nog gemist en om een PRO patch (gfx) wordt ook gezeurd (terecht) maar of ik daar op ga wachten? Het zou mooi zijn. Een strategie kan zijn om te wachten op sale + wellicht een pro patch. Doe ik vaker. Maar de game is nu al niet echt duur, 20€, dus het zou ook gelijk kunnen. Soms komt namelijk zo'n pro patch helemaal niet, en dan wacht je dus voor niets (bv Doom VFR)

Hoe dan ook, ik ga Kona PSVR zeker spelen, de vraag is alleen wanneer ik hem koop.

18. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    2.304
    Vandaag VR World en Superhot VR opgepikt. Vooral Superhot is echt insane vet. Je voelt je echt een halve superheld :+

inoway en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  19. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.461
    Zo dan.. daar maken ze een dikke fout mee. De tering.. blij dat ik ook ben overgestapt naar de PSVR en de PC-VR..

Haha je klinkt als een echte VR verslaafde.. cool hè..

inoway en Killamonkey vinden dit leuk.
  20. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.461
    Mocht je eens de kans krijgen om de Oculus te testen dan moet je Lone Echo proberen.
    Dit is by far de beste VR experience die ik heb gehad. Bizar mooi en toffe wereld. Kijk vanaf 51 sec..

inoway en Killamonkey vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina