PlayStation VR

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Kevf, 19 mrt 2014.

1. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.461
    Ik denk dat je met Lone Echo (pc-vr) ook heel veel lol zult hebben. Dat ziet er wel strakker uit maar het gevoel zal hetzelfde zijn.

inoway vindt dit leuk.
  2. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    574
    Killamonkey vindt dit leuk.
  3. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.461
    Ziet er inderdaad goed uit..

4. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    574
    Track Lab is voor mij een tegenvaller. Het is wel grappig maar de kwaliteit van de samples vind ik matig, dus dan houdt het voor mij snel op.
    Electronauts daarentegen vind ik wel erg geslaagd. Blijft ook relatief simpel (beperkte vrijheid, meer remix) maar de 'instant gratification' is enorm hoog.

5. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.461
    inoway vindt dit leuk.
  6. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    574
    Klopt. Gaat hard.

Olijke Poffer vindt dit leuk.
  7. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    574
    Wat ik opvallend blijf vinden is de 'moeite' die de massa (gamers) lijkt te hebben met het, zeker blijvende, verschijnsel van VR.

2 jaar geleden was een soortvgeldig excuus nog de hogere prijs en de weinige games. Maar in 2 jaar is heel veel veranderd

Met Firewall Zero Hour en de AIM controller zijn we nu op het niveau gekomen dat je een Rainbow Six beleving in VR kan hebben. Dat is een enorme mijlpaal, maar lijkt de 'flat' massa koud te laten.

Gek, ik zou toch zeker dit zelf checken om te zien hoe dat nu eigenlijk is ... RS/FZH in VR. Maar kennelijk is er een soort hoge drempel om in VR te duiken.

Misschien is die drempel ook wel zo hoog omdat je VR alleen kan ervaren/snappen door het daadwerkelijk te doen.

Hoe dan ook, FZH is voor mij in ieder geval een droom die uitkomt ... Nog meer dan Elite Dangerous of PCars2 die ik nog niet mocht spelen.

Ik was en ben vooral een shooter gamer, en FZH is boven verwachting goed. Het werkt. Het is RS in VR, en met een gun controller. 2 jaar terug, bij de PSVR launch kon ik hier alleen maar van dromen. :)

8. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.461
    Vr is gewoon nog te duur. Zeker op de pc is het een duur geintje. Ik denk dat ik alles bij elkaar zo’n 5000€ heb uitgegeven aan de set die er nu staat. Dat is toch best een bedrag. Toegeven, op de ps4 is het een stuk goedkoper..En het is een eenzame ervaring. Ik lees op veel fora dat men de partner in de nek krijgt omdat men zo afgesloten bezig is.

Misschien gaan veel mensen eerst ervaren wat het is in de “grote” speelhallen die er steeds meer komen. Paintballen was het vroeger, nu wordt het meer en meer een VR shooter ervaring. Ik denk dat als dat meer mainstream wordt men ook thuis zoiets wil hebben.
    Vooralsnog is de prijs en de lage resolutie voor vele een te hoge drempel.
    Wellicht met generatie 3 dat men gaat overstappen. We zullen zien waar het over 5 jaar staat.
    Maar dat VR een blijver is mag ondertussen wel duidelijk zijn.

lwn vindt dit leuk.
  9. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    574
    Ik was aardig op weg naar mijn eerste 'ace' in FZH (wipe other team) ... Loop ik op een bom :D

Olijke Poffer en Pyoonexk vinden dit leuk.
  10. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    574
    Januari 2019 is de launch. Ace Combat met een redelijke portie separate VR content (men zegt iets van 5 uur). Het ziet er in ieder geval fab uit

11. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    574
    Gotta finish the job :)

12. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    574
    Pyoonexk en Daz vinden dit leuk.
  13. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.043
    Zo.
    Ik kan weer aan de VR.:+
    Effe alle stuff downloaden die ik al had en nog free spul wat er sindsdien is bijgekomen.
    Moss komt er zowieso, net als Firewall en Farpoint.:cool:

Killamonkey en inoway vinden dit leuk.
  14. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.461
    Moss is leuk. Heb ik op de pc voor de Rift.

15. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.043
    Dochter van me heeft nu al meer lol met de VR dan met de Switch.:+

Job simulator vind ze geweldig; 'eerst effe opruimen hier'
    Waarop ik zeg doe dat ook eens in je slaapkamer.:rolleyes:

Olijke Poffer en inoway vinden dit leuk.
  16. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    574
    AIM controller aanschaffen. Die is geweldig met Farpoint, Doom en Firewall

De game library is nu wel wat volwassener dan in het begin.

Wipeout, Electronauts zijn zeker aan te raden. Doom vfr ook. Skyrim eigenlijk ook. Dan zijn er nog games die prima zijn maar die ik zelf nog niet heb gespeeld zoals Killing Floor Excursion en Persistence. Oh Ultrawings is erg leuk! Statik ook.

(met wheel + seat zijn Dirt en GTSport prima)

En sales in de gaten houden

Laatst bewerkt: 15 sep 2018
  17. Killamonkey

Killamonkey Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    2.307
    Skyrim gekocht voor twee tientjes. Ben benieuwd! Hoe speelt ie met moves? Bow and arrow lijkt me namelijk erg tof.

18. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.043
    Ben ook wel erg benieuwd naar Skyrim.

Ik vind de gewone Elder Scrolls games echt geen reet aan maar in VR lijkt het me wel tof!

En uiteraard Firewall met de Aim controller. Komt dinsdag binnen als het goed is.
    Volgend weekend is dochter bij dr moeder dus dat wordt een lekker VR weekend voor mezelf.:+

inoway en Killamonkey vinden dit leuk.
  19. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    574
    De moves zijn iets beperkt doordat thumbsticks ontbreken. Skyrim heeft echter toch een goed werkend control schema kunnen maken met de moves (afgekeken van Solus die iets daarvoor releasde)

Dus, binnen de beperking zijn moves prima, en inderdaad Bow & Arrow is tof met Moves. Zoveel leuker dan flat/ds4. En ook veel natuurlijker.

In Skyrim vond ik het leuk om op een paard te rijden. En vanaf dat paard kan je dan weer de Bow gebruiken. Cool.

Meegenomen is ook dat Skyrim na release nog een dikke gfx patch heeft gehad om onderste uit de kan te halen. Over het algemeen werd de patch zeer gewaardeerd.

Vorig jaar was Skyrim PSVR de klapper op VR gebied. Vooral het gegeven dat het uberhaupt kon was al een feest. Blijft staan dat Skyrim natuurlijk een al oudete PS3 game is. Maar toch ... Een prestatie van formaat:)

Killamonkey vindt dit leuk.
  20. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.461
    Voor de ps zou het indd beter zijn om move controllers ala Oculus uit te brengen. Met thumbsticks en die gewoon perfect getracked worden door de motion sensoren..

Deel Deze Pagina