PlayStation VR

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Kevf, 19 mrt 2014.

1. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    584
    Gaat niet gebeuren denk ik, want anders hadden ze dit al gedaan.

Ik denk dat ze druk bezig zijn met PS5 en hoe daar PSVR in the integreren. Er komt op termijn zeker ook PSVR2 en MOVE2, ongetwijfeld met veel betere tracking ... Maar ik ben benieuwd of ze PS5 (ook) compatible maken met 1st gen PSVR1 (light tracking) ... Want tegen de tijd dat PS5 komt zijn er misschien wel 6-8-10 miljoen PSVR systemen verkocht, en het zou mooi zijn als je die ook in PS5 kan prikken en dan voordeel hebben van de kracht van PS5 die alles uit PSVR kan halen (iets wat nu zeker niet het geval is ... PSVR is niet maxxed out!)

Dit alles is echter nog wel 2 jaar weg denkt men (2020)

Olijke Poffer vindt dit leuk.
  2. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    584
    Nog steeds aan de Firewall. Eerste PSVR game met een behoorlijk fanatieke online userbase. Ranked sta ik ergens rond plaats 4.000. En ik speel toch heel regelmatig. Betekent dat er duizenden zijn die nog veel meer spelen. Ik kwam dit weekend in een lobby met een gast die rank 50 was en meer dan 100 uur FZH had gespeeld. 3 weken lang 5 uur per dag :)

2 gasten killen die me zaten op te wachten, en dan tegen een bom oplopen. Maar was wel een toffe actie :) (laptop, zie op 0:47, had rood scherm, dus had een jammer, of meerdere, die had ik dan nog eerst moeten vinden alvorens te hacken. Maar goed ik liep dus op een mine. ... Die jammers zijn een pain, maar worden waarschijnlijk wel getweaked in een komende patch)

3. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    584
    Altijd weer leuk die nieuwe gasten die aan de VR gaan en de PSVR subreddit bezoeken. Vaak dezelfde verhalen. Opvallend vaak ook van de wat oudere gamers

https://www.reddit.com/r/PSVR/comments/9j1dz8/comment/e6o39hb

4. Killamonkey

Killamonkey Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    2.335
  5. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    584
    ^^

Ben benieuwd wat dit uiteindelijk kan doen. Ik zou willen weten of bijvoorbeeld Elite Dangerous op de Quest gaat/kan draaien. Ik vraag me af een stand alone werkelijk zo krachtig kan zijn dat deze zware games waar nu een dikke pc voor nodig is kan draaien (bv Elite Dangerous of Project Cars 2 of Fall Out 4).

6. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.469
    Reken er maar niet op. Mijn high end rig kan het maar net aan. Met een beetje tweaken heb ik pcars op een steady 90fps draaien. Elite Dangerous draait ook vrij goed. Maar met een iets lager specs PC ga je dit al niet meer redden. Dus ik denk dat die stand alone rift echt niet meer power aan board heeft dan als mijn pc. Maar het is goed dat de ontwikkeling zich doorzet...

7. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    584
    Ze positioneren de Quest tussen the Go en de Rift ... dus het zal wel kloppen dat hij niet de zware games kan draaien. Gaan we zien.

8. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    584
    Olijke Poffer en Killamonkey vinden dit leuk.
  9. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    584
    'This is our f***** home' hahaha

10. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    584
    Laatst bewerkt: 9 okt 2018
    Killamonkey vindt dit leuk.
  11. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    2.335
    Fucking geniaal! Ziet er ook erg goed uit :D

inoway vindt dit leuk.
  12. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    584
    Het is in ieder geval een top titel. PS3 game die een 'Skyrim VR' treatment krijgt. Jammer blijft de enigzins beperkte MOVE controllers, dat wordt wat behelpen. DS4 wordt ook ondersteund maar dan lever je in op 'immersion' ... Helaas lijkt AIM ondersteuning niet aanwezig. Maar goed, al met al toch wel iets om naar uit te kijken

13. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.052
    Killamonkey, Olijke Poffer en inoway vinden dit leuk.
  14. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    584
    Heb deze week m'n playseat + wheel weer opgesteld, na 6 weken Firewall. De F1 bolide van Hamilton op het fijne 'vol gas' circuit van Sainte Croix. Lekker hoor

15. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.052
    Gister weer wat Astrobot gespeeld......damn wat een pareltje.<3

EDIT: oh en Thumper is maar 5 euro in de store nu, zeker waard!

Pff, ik heb gewoon een VR backlog.
    Firewall, Farpoint, Moss.....blijft allemaal liggen door Skyrim en Astrobot (en 'gewone' games die ik ook nog speel natuurlijk).

Misschien maar eens een weekje vakantie gaan aanvragen.:+

Olijke Poffer en inoway vinden dit leuk.
  16. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    584
    ^^ Goeie zaak :)

Ik ben eigenlijk helemaal in de VR blijven hangen, en nooit meer teruggegaan naar 'flat'. Ik weet ook wel dat daar nog geweldige games zijn, maar op de een of andere manier trekken die me niet meer, want geen VR. Ik ben ook gewend aan de VR gfx en de andere minpuntjes. Dus binnen de limiet van 1st gen PSVR etc, ben ik heel tevreden. Als ik al meer zou willen zou ik naar PCVR kijken, bv de games aldaar, EliteDangerous, ProjectCars2, Pavlov, Fallout, etc

Bovenstaande kan eigenlijk alleen als je echt alles 'flat' al eens hebt gezien. Dus je ziet dat vooral de oudere gamers weinig moeite hebben om 'flat' achter zich te laten. Ik heb FC2/3/4, GTA3/4/5 en RDR1 in 'flat' gespeeld, dan zit je niet meer zo te wachten op de volgende deeltjes, hoe fraai die ook mogen zijn.

Dan maak ik een andere stap, bv om echt het gevoel (zo echt mogelijk) te hebben om in de F1 bolide van Hamilton te zitten. Dan heb je het over playseat, wheel en dan in VR, want in 'flat' krijg je dat gevoel niet.

17. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.052
    Hmm, Borderlands heeft geen co-op in VR...das wel minder.
    AIM support zou ook wel fijn geweest zijn...was perfect geweest op Gunzerker na (double guns)...maar ik speel toch altijd Siren dus boeie.:+

18. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    778
    Laatst voor het eerst Gran Turismo in VR gespeeld.

Vond het vooral grappig dat je hoofd meedraait met waar jij naar kijkt, maar echt meer 'immersion' voelde ik nog niet, voornamelijk veroorzaakt door de hondslelijke graphics. Dat was een zure appel om doorheen te bijten als je net Forza Horizon 4 in 4K/HDR/OLED gewend bent.

Als ik een PS4 zou hebben, zou ik dit er niet bij nemen.

WorkingTitle vindt dit leuk.
  19. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    2.335
    Is ook wel de meest lelijk PSVR game geloof ik :+

20. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    584
    ^^ Driveclub VR is behoorlijk erg, maar die heeft helaas geen echte PRO patch gehad (Evolution Studios waren al opgeheven)

Back in the days speelde ik dit, en vond het prachtig. So much voor 4K :)

Deel Deze Pagina