PlayStation VR

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Kevf, 19 mrt 2014.

1. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.538
    De fanatiekelingen gebruiken zeer zeker meer dan een controller. Natuurlijk zijn er genoeg gamers die onderuit zittend op de rug willen gamen met bier en chips. (Gaat met VR ook heel prima maar dat terzijde)

Je hebt ook sporters die het leuk vinden om te sporten maar daar niet hun halve inkomen aan uitgeven. Maar je hebt ook fanatiekelingen die wel al hun geld in de hobby stoppen.

Er is zeker een groot aantal gamers die in VR geloven en daar ook veel geld aan uitgeven. Het echte doorbreken komt nog wel als de hardware wat verder is.

Killamonkey vindt dit leuk.
  2. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    636
    @Jimmy J. ... just kidding:) Je hebt tuurlijk wel een paar punten, maar imo gaat VR gewoon zijn eigen gang en Sony is een grote speler die ook veel gewoon probeert zoals AIM etc. Da's leuk en verfrissend voor gamers die daar in meegaan. Tuurlijk het is een clutter, zeker tijdens 1st gen, maar dat hoort er een beetje bij. En ... alsof de duvel er mee speelt, vandaag een nieuwe aankondiging. (Enne ik heb het niet bedacht)

https://www.3drudder.com/

Olijke Poffer vindt dit leuk.
  3. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    636
    Gisteren STATIK uitgespeeld. Ik moet zeggen, een top game. Elke keer als je een (deel)puzzel hebt opgelost weer een smile van, 'Oh ja, natuurlijk'. Heb de game over een lange tijd uitgesmeerd. Puzzeltje 1 of 2 per keer of zo. Hangt een lekker HalfLife/Portal sfeertje. Goed gedaan

Pyoonexk, Olijke Poffer en Killamonkey vinden dit leuk.
  4. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.538
    Van de week ook weer eens een tijdje ED in pancake mode gedaan. Maar als je daarna in VR mode gaat dan is het echt wel een smile van oor tot oor. Zo van, tering wat is het eigenlijk toch vet. De schaal van alles komt zo niet over in 2D. Als je een hyperspace jump maakt is al gaaf maar als je dan uit de jump komt vlak voor zo’n bizar grote ster.... je voelt de warmte door je headset heen.. Maakt niet uit wat andere zeggen, ik vind VR het beste wat mij ooit op game gebied is overkomen..

inoway vindt dit leuk.
  5. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    636
    Heb ik STATIK net uitgespeeld, is er het gerucht dat ChromaGun VR deze week uitkomt voor PSVR (ook een Portal achtige feel/setting). Ik begrijp dat ChromaGun tot nu alleen als flat speelbaar was, dus geen PCVR versie. Is het dan een PSVR exclusive (vwb VR)? Even 11 januari afwachten. Ik weet dat een flink aantal PSVR gamers destijds op ChromaGun zaten te wachten alleen hoorden we er nooit meer wat over en nu komt het een beetje uit de lucht vallen. Ben benieuwd

6. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    636
    VR gaat gewoon snel. (Ondanks de massa en een leger nay sayers)

7. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.538
    Zal ook wel weer het ea moeten kosten... :cool:

8. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    636
    https://nl.ign.com/m/ace-combat-7-skies-unknown-pc/110784/preview/ace-combat-7-hands-on-preview

etc, etc, etc :)

9. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.538
  10. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    636
    Zag het ook al. Ben benieuwd

11. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    636
    Ik had het al eens uitgelegd, maar hier dan ff de quote

Als je even verder over nadenkt zal je tot de conclusie komen dat met deze techniek tzt flat wordt ingehaald, dat je 4K/8K kan krijgen zondere idiote dure hardware, want je hoeft misschien maar 5% van het beeld in die resolutie te renderen. Het is een techniek die nooit op een flat tv kan aangezien flat en eyetracking niet samengaat.

Zo kan je zien dan (voor de massa onverwacht) VR tzt hogere res kan halen dan bij flat ... Zelfs/ook ik had dit een tijdje terug nog niet door, totdat ik even er in dook.

Kortom, eyetracking is de 2e (r)evolutie fase bij VR, en verrassend dichtbij, niet dat we er nog 10jaar op moeten wachten.

Lukt het, dan komt de wonder/dream-mix van draagbaar/wifi/wireless highres VR dichterbij.

Ik weet dat ze bij Sony al heel lang ook eyetracking in de gaten houden. Ik acht het niet onmogelijk dat PSVR2 dit gaat gebruiken, al wordt 2020 dan waarschijnlijk te vroeg. Ergens in de PS5 cycle lijkt me haalbaar.

Olijke Poffer en Killamonkey vinden dit leuk.
  12. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    636
    Ik had Batman Arkham VR nog nooit gespeeld. Vanavond gedaan. Gfx top. Mirror sequence cool :)

13. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.538
    Ja ik denk ook dat eye tracking in de psvr2 komt. Dat is echt wel de oplossing. Alleen renderen wat je ziet. Die rule of thumb gebruikte ik zelf ook altijd toen ik nog diep in het 3D wereldje zat, niks maken wat je toch niet ziet. Dus met VR zal dit op eenzelfde manier de benodigde recources omlaag schroeven.
    Ben erg benieuwd. Er komen mooie tijden aan voor ons VR pioneers. :thumbs:

Bij badman had ik voor het eerst in VR zo’n gevoel van, wtf ik kijk naar mijzelf maar dan in VR. Een hele bijzondere ervaring. Nu ben je het gewent maar toen was het een bizare gave ervaring.
    Ik speel in Elite Dangerous ook met een Vrouwelijke character. Fijn steeds naar beneden kijken en zien wat vrouwen altijd zien. Hun eigen borstpartij. Haha erg grappig.. dat kan je alleen in VR ervaren.

Laatst bewerkt: 12 jan 2019
    inoway vindt dit leuk.
  14. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    636
    Batman, laatste act Asylum, met The Joker ... Wow, echt een mindfuck. Briljant gedaan. Echt the shit in VR. Ook dat je een cel luikje open doet en er dan doorheen kijkt. Zo tof, dat (natuurlijke) slaat echt alles. Het is creepy op een niveau dat ik nog net kan hebben.

Batman nu voor 10€ in the store. Wel snel zijn. Btw, geld dubbeldwars waard.

15. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.538
    Absoluut mee eens..

16. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.077
    Vergeet steeds dat ik de game heb gekocht toen ik de eerste keer de VR had gekocht.....toch maar eens opnieuw downloaden want het was inderdaad wel erg vet (was nog niet zo ver).:cool:

Als ik het niet vergeet.:+

inoway en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  17. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    636
    Ik heb een 5 minuten demo van Ace Combat van de japan store. Met Hotas en Subpac is dit gruwelijk. Vooral ook Subpac voegt veel toe.

De retail game is vandaag ook uit maar ik heb besloten te wachten op een sale. Reden? De VR content beperkt zich tot 3 missies van elk 15 minuten.

Ik wel het super graag spelen maar 70€ vind ik teveel. Ook al heb ik genoeg geld, ik heb ook mijn principes. 70€ voor 45 minuten gameplay is teveel. Dussss ... Ik ga helaas nog ff wachten

Edit: Of ik haal hem hier op disc (normaal doe ik alleen digital). 45€ ... https://www.allyourgames.nl/ps4-ace-combat-7-skies-unknown.html

Laatst bewerkt: 18 jan 2019 om 22:31
    Pyoonexk vindt dit leuk.
  18. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    636
    Vorige maand Unearthing Mars 2: The Ancient War voor 7€ gekocht (60% korting of zo). Een node-onrails AIM shooter. Deel 1 schijnt bagger te zijn. Maar dit deeltje 2 is leuk. Even wennen aan de movement en de controls maar daarna gewoon alles wegknallen. Hieronder stukkie eerste level. Latere levels schijnen veel grootser te worden. Voor 7€ een no-brainer eigenlijk.

19. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.538
  20. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    636
    Ik heb hem vrijdag besteld bij allyourgames.nl Hoop dat hij snel binnenkomt. Toch 25€ verschil met digital.

Mooie enthousiaste review van gamertechuk. Inderdaad elke keer dat je op dat vliegdek wordt gezet. Damn .... Maar jongens wat voegt een SUBPAC nog weer veel toe. Die moet je echt op 10 zetten en dan tril je letterlijk weg. Dat is echt immersion tot the maxx.

SUBPAC was een duur dingetje. Ik heb hem 2de hands. Maar het voegt echt iets toe in games zoals Ace Combat of Fire wall of Dirt Rally

Deel Deze Pagina