PlayStation VR

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Kevf, 19 mrt 2014.

1. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    673
    Horror is voor mij gewoon te eng. Jumpscares in VR zijn te erg. Toch proberen. 4€ ... Affected The Manor. Toch stonden mijn nekharen constant recht overeind voor deze 4€. Sterker nog, ik speelde de (lineaire) game (je loopt door dit bespookte huis) meestentijds met mijn ogen vrijwel dicht, om maar niet de jumpscarrs te hoeven ondergaan.

VR + Horror is een heftige combo. Zelfs al weet je dat het virtueel is, nog schrik je je te pletter.

De flat video doet geen recht, maar toch hierbij een taster ...

2. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.580
    Horror is echt zo bizar eng in VR inderdaad. Ik ben echt niet schrikkerig als ik Horror kijk etc maar in VR is het een zo’n andere beleving. Ik blijf het echter super gaaf vinden en zal dan ook dit genere blijven spelen in VR..
    zoals je zegt, je weet dat het niet echt is maar toch is het eng. Komt omdat je met VR er echt bij bent. In pancake mode is het toch een hele andere ervaring.

3. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    919
    Ik kan alles kijken normaal gesproken maar VR is insane. Vooral met oortjes of koptelefoon.

Moest in RE7 een trap af en wist dat er Iers ging gebeuren, durfde gewoon niet. Ik zat zo in die sfeer. Bril afgezet, even wat drinken gehaald, weer uit de sfeer gehaald waardoor Ik wel durfde haha

inoway, Olijke Poffer en Killamonkey vinden dit leuk.
  4. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    673
    Ik ga vast wat geld voor de Oculus Quest reserveren. 400$, zal best 400€ worden hier. Voor de heb en waarschijnlijk voor in de huiskamer naast de TV en de stofhappende Xbox. Ben benieuwd wanneer de release is. Ik zie 2019, maar ik meen dat het voor de zomer al zover moet zijn.

5. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.580
    Ben benieuwednaar de Oculus Quest. Ik zie verder geen specs van de set.

6. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    673
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  7. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    673
    PSVR scene (en PCVR scene) zit vol met indies. Soms zelfs 1 of 2 man, niet meer. Gevolg veel shovelware maar ook dedication. Honor & Duty is gemaakt door 1 persoon (nu wel met wat inhuur van extra capaciteit). Van een afstandje leek me de game echt 3x niets, maar DDay was maar 9€ en sommige gamers waren best positief. En ik was ook wel gecharmeerd van 32p multiplayer. Dus game gekocht en hij is leuk. Voor 9€ op PSVR een no-brainer. Met 2 avondjes heb ik mijn geld er al uit. En de weg naar de dev is kort (geldt voor meer games trouwens bv Ultrawings en EndSpace). Precies het tegenovergestelde van bv Rockstar's RDR2 met honderden personen en 6 jaar dev tijd.

8. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    673
    Wel bewondering voor. 1 gast, maakt gewoon Battlefield Legostijl, 32p, ondersteunt alle devices, en heeft een werkende scope in VR:) ... 9€ ... Erg veel lol voor de prijs van een Pizza

Pyoonexk en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  9. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    673
  10. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    673
    Yesss, goed nieuws. Borderlands 2 VR heeft nu een AIM
    patch. Dat gaan we dus gelijk vanavond spelen. Ik had hem ff op de plank in afwachting van :):)

https://www.reddit.com/r/PSVR/comments/ayew15/aim_controllers_now_supported_in_borderlands_2_vr/

Laatst bewerkt: 7 mrt 2019
  11. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    673
    Grappig hoe lastig het blijft om VR te beoordelen als je niet in VR zit. Ik had de beta van Honor&Duty helemaal links laten liggen, ondanks dat de game bv AIM ondersteuning heeft. Ik dacht op grond van de graphics in screens en videos dat het 3x niets was. Hoewel er gamers waren die melden dat de beta best tof was (en ik meen slechts 2$ of zo) ... Kortom, links laten liggen.

Komt de officiele release H&D-Dday. Nog geen 10$/10€. En weer had ik mijn vooroordeel al klaar. De game kon (vanwege de gfx/style) alleen maar 3x niks zijn. Echter nu waren er meer gamers die zeiden, 'Toffe game'. Tel daarbij op 32p multiplayer en het charmante gegeven dat de game zo'n beetje door 1 gast in elkaar is geschroefd en ik besloot toch maar de game aan te schaffen.

Wat denk je? De game is leuk, is fun en is ondanks de 'Lego' style toch best gewoon lekker. Het is geen BF1 of BF4 of BF5 (laatste niet meer gespeeld want flat en ik ben nu 2+ jaar exclusief VR). Het is bizar dat een 10$/1dev game qua fun in de buurt komt van de BF4/1 fun. Sterker nog BF4/1 is zo 'serieus' en de gamers zijn dat ook. Dat alles is helemaal neit van toepassing op PSVR en nu deze game H&D-DDay. Het is knallen en afgeknald worden. En toch true VR met AIM in een 32p speeldveld. Topper! :)

Laatst bewerkt: 9 mrt 2019
    Pyoonexk vindt dit leuk.
  12. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.580
    Dit soort games in VR is sowieso gaver dan al die multimilioen high res gfx games. De beleving is gewoon niet uit te leggen als je nooit VR hebt gespeeld.

13. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    673
  14. r_xbox_gamer

r_xbox_gamer Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Heb hem ook gekocht, best leuk. Ligt het aan mij of loop je heel langzaam? Merk amper verschil wanneer ik de pook indruk.

15. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    673
    r_xbox_gamer vindt dit leuk.
  16. r_xbox_gamer

r_xbox_gamer Active Member

Leuk Bevonden:
    9
  17. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    673

@4m44s ... Sniper Elite VR met AIM in 2019 ... Ben benieuwd. AIM drift kan de boel aardig verstieren vooral bij aim met scope.

18. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    673
    Beat Saber is de eerste VR game die 1 miljoen copies heeft verkocht (hoewel de Skyrim VR sales niet bekend zijn)

19. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.580
    Skyrim staat hier toch ook wel op de lijst hoor. Ik ken de game bijna letterlijk uit mijn hoofd maar come on in VR hoe gaaf is dat. Schijnt op de PC iig erg goed te werken..

inoway vindt dit leuk.
  20. inoway

inoway flat is dead

Leuk Bevonden:
    673
    Blijft een superieure/volwassen game. Firewall. Alleen die 'host disconnects' zijn een pain. Verder is de AIM drift (in elke game) een mogelijke bron van frustratie, maar tussentijdse reset tussen de matches helpt veel.

Deel Deze Pagina