plotseling problemen met geluid en af en toe beeld

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door svda, 30 mei 2010.

1. svda

svda Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste mede xboxers,

Ik heb al topics gelezen maar nog niet echt met dit probleem.

Ik heb een Xbox360 Elite in januari gekocht.Gelijk HDMI kabel gekocht voor op de tv.
    Geluid en beeld allemaal perfect tot 2 weken terug.

Dolby surround is er niet meer.Wel als ik hem met standaard kabel op scart aansluit.
    En tijdens het spelen valt het beeld soms ff 2 sec weg en daarna weer terug.
    Het dolby surround werkt ook niet meer met een DVD.Maar geluid van TV en dvd speler werken wel weer goed

Ik heb meerdere HDMI kabels geprobeerd maar blijf dit probleem houden.
    Misschien dat iemand mij hiermee kan helpen want Stereo sound sucks big time :mad:

2. Stoempfel

Stoempfel @Dyonko

Leuk Bevonden:
    128
    Kad dit zelf een keer met mn VGA kabel, maar dat lag gelukkig wel echt aan de kabel. Misschien ligt het aan je HDMI aansluiting?

3. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Loopt je geluid via HDMI of via een optische/coax kabel? Want volgens mij heb je sowieso stereo als je het via HDMI doet. (correct me if i'm wrong). Want Dolby gaat bij de Elite via de bijgeleverde dongle.

Dat, of de instellingen van je xbox staan niet juist.

Laatst bewerkt: 31 mei 2010
  4. svda

svda Member

Leuk Bevonden:
    0
    hey Shortbull,

Ik heb geluid via mijn HDMI naar de TV toe.Eerst had ik namelijk wel Dolby ( sinds januari tot 2 weken terug )

Die stekker op het plaatje heb ik er niet bij gehad?Wel 1 met 3 tulpstekkers :'-(

5. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    Dan vermoed ik dat je je Dolby Surround set via je tv hebt laten lopen. Dat is verre van een ideale manier om een 5.1 set te laten functioneren. Ten eerste heb je nooit 5.1 sound maar een 1.1 sound/Stereo en gaat er veel kwaliteit en sterkte verloren. Het beste kun je alsnog zo'n dongle op de kop tikken bij een lokale gameboer of hier op de Xbazar. Andere opties om je surround set aan te sluiten ben ik niet bekend mee. Waarom de set er ineens mee stopt begrijp ik ook niet helmaal, maar het kan net zo goed een kabel zijn die niet meer functioneert.

je kunt beter je vraag even hier proberen te stellen en meteen even het topic doorkijken, wellicht vind je meer over je probleem. Succes iig.

http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=134268

Laatst bewerkt: 2 jun 2010
  6. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Je wilt je 5.1 setje eigenlijk op een versterker hebben. En het geluid van je 360 én je TV dan via de versterker laten gaan. Maarja dat ligt aan:
    1. de TV die je hebt
    2. de 360 accessoires die je hebt (maar je zegt al dat je niet zo'n HDMI audio dongle hebt).
    3. de versterker die je hebt (als je die hebt?).

7. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Wat een onzin allemaal!

Juist met een hdmi krijg je dolby 5.1. Dit kan ook via optisch, maar met hdmi kan je zelfs dolby true hd en dts hd doorgeven (met de ps3 of blu-rayspeler), terwijl dit optisch helemaal niet mogelijk is.
    De meeste mensen gebruiken een optische kabel omdat ze geen receiver hebben met hdmi inputs.
    Let wel: optisch is perfect hoor en het geluid is prachtig 5.1 surround, maar een hdmi kan dit ook en dan zelfs nog wat meer ;)

De vraag is echter wel of de topicstarter wel een surround receiver met hdmi inputs heeft, want die zijn nog redelijk aan de prijs.
    Wanneer ik je tekst lees, dan zie ik niets over een receiver en alleen dat jij je geluid over de tv laat gaan.

De tv kan natuurlijk nooit dolby surround laten horen, ook niet wanneer je dit doorlust met een optische kabel naar een surround.

Dus welke apparaten heb je nu precies (tv, speakers en receiver)? ;)
    Probeer een andere hdmi input van je tv, wanneer dit problemen geeft.

En wat bedoel je precies met: dolby surround werkt niet meer met een dvd?

(het wegvallen van beeld gebeurt toch meestal met een niet goede hdmi kabel zoals die van de Action. Ik gebruik zelf die van Handycam van €10.
    Zet ook de reso s op 1080i en kijk of t probleem verdwijnt.

Laatst bewerkt: 2 jun 2010
  8. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121

Wat is er dan onzin? Ik zeg toch exact hetzelfde. Als jij HDMI in je tv stopt en via je tv dolby dan houd je weinig over. ;)

9. svda

svda Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dolby via mijn receiver uiteraard.Zit alleen een HDMI uitgang op als ik het goed heb?
    Maar het rare is waarom hij paar maanden goed heeft gedaan met deze uitsluiting?Heb ook andere HDMI kabels geprobeerd.( geen action zooi )

Nu heb ik zo'n kastje kunnen vinden bij een vriend van me voor het optische gedeelte.Dat werkt nu dus wel

Deel Deze Pagina