[XOne] Plotselinge NAT problemen, Experiabox.

Discussie in 'Games' gestart door snike888, 24 nov 2012.

1. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    Beste heren,

Ik dacht mezelf na een drukke periode op school en het werken aan mijn projectauto maar eens te trakteren op een nieuw Live abonnementje. Voorheen kon ik de Experiabox via een nogal omslachtige manier wijs maken dat hij het netwerk voor mijn Xbox open moest gooien, nu lijkt dat plotseling niet meer te werken.

De situatie:

- KPN Experiabox (Thompson 789vn)

Op het draadloze netwerk van de Experiabox zelf draait mijn desktop PC en alle laptops en smartphones via een dynamisch IP adres.

Op de ethernet poort van de Experiabox heb ik een kabel aangesloten die naar een draadloze router loopt, die ik als hub aangesloten heb. (Niets in de WAN poort, inkomende kabel in ETH1, Xbox360 in ETH2).

Het probleem:

Na een onbepaalde tijd gamen stond de NAT weer op "Strict". Dit gebeurde na het opnieuw inschakelen van de Xbox360, nooit tijdens het gamen. Soms werkte het een maand, dan weer 2 dagen.

De vorige oplossing:

Xbox360 uit, op de configuratiepagina (192.168.2.254) van de Experiabox alle MAC adressen die onder de ethernetpoort staan verwijderen (Meestal 1 van de Xbox360 zelf, soms nog een apart MAC adres van de router erbij als ik deze eerst gereset had). Vervolgens de Experiabox opnieuw opstarten, Xbox360 weer aan, naar het MAC adres van de 360 en dan het type instellen op "Spelconsole". Dan Xbox360 opnieuw opstarten en voila! een open NAT voor een tijdje!

Huidige probleem:

Al 4x geprobeerd Experiabox te resetten (installeerde bij de 2e keer opeens een update?), instellen zoals hierboven beschreven, losse router gereset en opnieuw de DHCP settings uitgeschakeld, Xbox360 een statisch IP geven... Niets resulteert meer in een open NAT.

Dus mijn vraag, wie heeft er nog meer dit probleem?

De Xbox360 heeft een tijdje geleden een update gekregen, misschien dat het hier aan ligt? Of kan dat niet?

Alvast bedankt,

Dirk Jan

Laatst bewerkt: 24 nov 2012

Deel Deze Pagina