Het valt mij de laatste tijd op dat er bijna geen aandacht meer gaat naar point & click adventures. Nochtans komen er deze week en volgende maand enkele toptitels op de markt. Vrijdag komt 'Paradise', de nieuwe van Benoît Sokal (Syberia, Syberia 2) uit (Je kunt de game overigens winnen via mijn website), maar daar wordt praktisch nergens met een woord over gerept. Nochtans zijn er denk ik nog heel wat liefhebbers van het genre. Volgende maand (12 mei) komt Dreamfall: The Longest Journey uit (op PC én Xbox). En ook al wordt deze opvolger geen echte point and click adventure, toch vind ik dat er op de Nederlandse en Vlaamse websites maar weinig over te doen is. En ik begrijp niet goed waarom... Iemand enig idee?
Vind het opzich wel leuke games, beetje queste/puzzel/mysterie gedoe, spreekt me wel aan. Op de pc speelde ik vooral Myst en Atlantis. Atlantis vond en vind ik nog steeds verreweg beter. Grafisch ook heel erg sterk.
Ik vind het gewoon spijtig dat het genre blijkbaar in een hoekje is gedrukt en dat er vanuit de pers weinig interesse meer voor is...
Heb je wel gelijk in! Maar gelukkig komt binnenkort de koning der adventuregames weer terug: Sam & Max
Ik was een ongelooflijke fan van 'Day of the Tentacle'. Nooit meer zo'n grappige game gespeeld als deze. Ik vraag mij af waarom ze die LucasArts- en Sierra-klassiekers niet naar de DS porten. Da's toch het perfecte systeem om een adventure op te spelen?
hmmm lucasarts adventures op de DS tja we kunnen altijd hopen dat er een versie van scummvm komt voor de DS.
The Curse of Monkey Island....helemaal kapot gespeeld op de PC toendertijd Geweldige dialogen en flauwe humor, I love it
Dat waren nog eens games waarbij je gewoon constant met een smile op je gezicht zat. En met Leisure Suit Larry heb ik mij in de tijd ook nog goed geamuseerd