Politie VS voorkomt bloedbad op school

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flamingo, 7 jul 2003.

1. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Politie VS voorkomt bloedbad op school

Uitgegeven: 7 juli 2003 18:06
    Laatst gewijzigd: 7 juli 2003 18:13

PHILADELPHIA - De politie heeft in de Amerikaanse staat New Jersey op het laatste moment voorkomen dat drie jongeren een bloedbad aanrichtten. De jongens van veertien, vijftien en achttien jaar waren tot de tanden toe bewapend en stonden op het punt zoveel mogelijk mensen te doden, meldden Amerikaanse media maandag.

De politie arresteerde de drie in Oaklyn, een voorstad van Philadelphia. "Ze waren van plan zoveel mogelijk mensen in zo kort mogelijke tijd te doden en grote opwinding te veroorzaken", aldus politiechef Christopher Ferrari. "De drie waren zwaar bewapend met geweren, buksen, pistolen en gordels met meer dan 2000 kogels."

Volgens openbaar aanklager Vincent Sarubbi wilden zij eerst op de openbare school van Oaklyn drie mensen doden. Daarna zouden ze de stad ingaan om hun wapens leeg te schieten op iedereen die zij tegenkwamen. Uiteindelijk zouden ze zelfmoord plegen.

De politie kwam op het spoor van de drie scholieren, toen zij een auto probeerden te stelen. Medescholieren vertelden de krant Philadelphia Inquirer dat het drietal zich de "Warriors of Freedom" (Vrijheidsstrijders) noemden. Zij gingen, geïnspireerd door de helden uit de film The Matrix, bijna altijd in het zwart gekleed. Een van hen stond op school bekend om de gewelddadige cartoons die hij tekende.

De vader van de achttienjarige jongen vertelde de nieuwszender CNN dat alle wapens, ongeveer twintig tot dertig jaar oud, uit zijn collectie kwamen. Volgens hem toonde zijn zoon daar echter nooit interesse voor. "Hij heeft nooit geschoten en ik denk niet dat hij weet welke munitie in welke kamer moet en hoe hij er veilig mee om moet gaan".

Het incident doet denken aan het bloedbad dat twee scholieren in 1999 aanrichtten op de Columbine High School in Littleton in de staat Colorado. Zij vermoordden er twaalf medeleerlingen en een lerares en sloegen toen de hand aan zichzelf.

2. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Iedereen zal wel weer zeggen, het is de VS weer hoor, daar heb ik even geen boodschap aan.
    verder echt goed dat ze ze nog hebben gepakt. wie weet wat er wel niet was gebeurt....

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Wel wel, ik weet al wat de schuld gaat krijgen van hun daden: The Matrix en GTA: VC waar opschudding op het straat brengen een van de missies is.

4. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Gelukkig dat dit op tijd is gestopt, maar dit is idd echt weer iets voor de VS. Probleem daar is gewoon dat het te gemakkelijk is om aan vuurwapens te komen. En als je er een paar van die gekken tussen hebt zitten, dan krijg je dit soort dingen.

5. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    "tot de tanden toe bewapend"

"De vader van de achttienjarige jongen vertelde de nieuwszender CNN dat alle wapens, ongeveer twintig tot dertig jaar oud, uit zijn collectie kwamen. Volgens hem toonde zijn zoon daar echter nooit interesse voor. "Hij heeft nooit geschoten en ik denk niet dat hij weet welke munitie in welke kamer moet en hoe hij er veilig mee om moet gaan". "

Ik denk dat de combinatie van deze twee stukjes al genoeg zegt..
    Het is zeker goed dat de politie op tijd is geweest. Maar ik denk dat er drastisch iets veranderd moet worden daar in de wapenwet om deze mogelijkheid echt te voorkomen.

6. ITNL

ITNL Guest

vs zuigt. K*t land.

7. Virus666

Virus666 BIER!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik het helemaal mee eens.
    Ze moeten daar het wapenbezit drastisch weizigen. Maar dan krijg je weer kwade reacties van voorstanders van wapenbezit. Ze zeggen dan "Guns don't kill people, people kill people". Ja, maar ze worden vermoord met diezelfde guns. Als je die guns weghaalt wordt er veel minder gemoord, daar ben ik zeker van. Maar er zal toch wel niets aan worden gedaan, omdat hun president voor de doodstraf is en dus ook wel voor wapenbezit.

8. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    De wapenloby is in de VS nou eenmaal heel erg sterk. Ik meen dat zij een deel van Bush zijn campagne hebben gefinancierd.

9. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    vin VS geen kutland, ben er zelf meerdere malen op vakantie geweest enzo, en ik ben het alleen niet eens met die wapenvergunning en shops enzo, waarom een wapen hebben, om jezelf te verdedigen, maar er wordt meer (zinloos) mee geknald.

edit: maar in spanje enzo heb je ook grote wapenwinkels waar je zo wapens kan kopen, maar daar hoor je weinig van. Misschien gebeurt het daar ook wel maar is amerikaans nieuws belangrijker? Hier hoor je ook weinig of niets terwijl er veel (meer dan je denkt) vermoord worden. Waar gaat het soms heen met de mentaliteit...

Laatst bewerkt: 7 jul 2003
  10. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Lekker informatief bezig. Je reactie is volkomen nutteloos en roept gelukkig allemaal anti-Amerikaanse gevoelens op bij de brave Nederlanders.

Iig, knap werk dat ze het hebben kunnen voorkomen. De wapen wet is inderdaad nogal makkelijk in de VS, maar in Nederland vind ik het toch te veel van het goede. Wat is er mis met een Airsoft gun? :{

11. Virus666

Virus666 BIER!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is een Airsoft gun precies??

12. coolnhl

coolnhl Heads UP!

Leuk Bevonden:
    0
    Wie heeft de film "Bowling for Columbine" gezien? Zoniet moet je die eens huren of downloaden.

Daar in laat Michael Moore zien hoe makkelijk kinderen en volwassen in de VS aan wapens en ammunitie kunnen komen. Is een docu die heel veel indruk op mij heeft gemaakt!

Verder vind ik dat deze 3 knullen maar eens levenslang TBS moeten krijgen! Is gewoon te ziek voor woorden die plannen van ze!!!

13. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Replica geweer dat BB kogeltjes afschiet van 6mm. Verboden omdat het een replica is, niet omdat hij gevaarlijk is.

Onzin.

Overal in Europa legaal behalve in Nederland.

Laatst bewerkt: 7 jul 2003
  14. Cypher

Cypher Yohohohohoho!

Leuk Bevonden:
    8
    Als ze zo doorgaan zie ik geen GTA 4 meer omdat ze dan al die spellen als voorbeeld noemen en zulke incidenten willen voorkomen door die spelllen te weigeren en laat nou veel van de producenten uit de US komen .
    Dan zullen er veel spellen zoals GTA en True Crime verdwijnen omdat die van Amerikaanse producenten zijn.

15. Virus666

Virus666 BIER!!!

Leuk Bevonden:
    0

En als je er iemand mee in zijn oog schiet, is ie dan blind?

16. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Weet ik veel.

Als je iemand met een controller op z'n kop slaat kan hij ook een hersenschudding krijgen, als je iemand playmobiel in z'n strot douwt kan hij ook stikken etc.

17. Karelax

Karelax Guest

Ik woon in Spanje nu een jaar en heb nog nooit een wapen winkel gezien, niet eens van gehoord.

18. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    je moet ook niet in iemands ogen schieten natuurlijk, je kan er gevaarlijk werk van maken als je het verkeerd gebruikt, maar dat kan ook met een pen.

19. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Ik was je al èèn post en 23 minuten voor.. :{

20. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Bikkel...:{ :{ :{

En dan zit jij te klagen over nutteloze bijdragen...

Laatst bewerkt: 8 jul 2003

Deel Deze Pagina