[politiek]Bush wil grondwet veranderen om homohuwelijk onmogelijk te maken.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lorre, 2 aug 2003.

1. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren zag ik op het nieuws dat Bush de Amerikaanse grondwet wil laten aanpassen om het onmogelijk te maken dat een staat het homohuwelijk invoert.

Zelf vind ik dat een belachelijk idee.
    Een beetje conservativiteit kan geen kwaad, maar Bush moet 1 ding beseffen: tijden veranderen.
    Ik kan trouwens geen enkel zinnig argument bedenken waarom een een staat geen homohuwelijk mag invoeren.

Deze wet is gewoon belachelijk en discriminerend.

Wat vinden jullie?

2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Principieel ben ik tegen, maarja als mensen dat echt willen enzo mag je het ze niet verbieden denk ik.

3. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    ik geloof dat het het slimste idee van bush was in zijn hele carriere...

ten eerste: het huwelijk is redelijk oud, en is een soort van traditie..

ten tweede: het huwelijk is iets wat afstamt van het geloof in God

nou, die twee dingen bijelkaar opgetelt kom je tot de conclusie dat je niet zomaar dingen kunt gaan veranderen omdat je zo de waarde van het huwelijk verliest..
    het geloof verafschuwt homo's..
    ik vind het gewoon niet kunnen dat je in een keer die traditie (ikzelf geloof er niet in, maar vind het respectloos om er zo mee om te gaan)verbreekt door er homo's bij toe te laten.

4. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is bullshit want dan had hij van god ook geen oorlog mogen maken van het geloof. Die bush is gewoon een mongool met zijn fucking dingen veranderen. Dan kan je ook een wet maken van mensen die zwart haar hebben mogen niet op een xbox spelen want het is traditie dat niet zwart harige alleen op een xbox mogen spelen. Dat is net zo'n grote onzin. Gewoon iedereen in hun waarde laat en niet iets verbieden voor iemand omdat hij anders is. Dan ben je namelijk voor mij niets anders dan adolf hitler.

5. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Inderdaad, God had genoeg dingen anders gezien, anders was er ook niet zoveel ellende op de wereld. Tradities worden met de jaren mee aangepast aan het 'moderne' tijdperk dus ik vind dat een homo huwelijk evenals een lesbo huwelijk gewoon mogelijk moet kunnen zijn.

6. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Dat je principieel tegen Homohuwelijk bent kan ik begrijpen (ik ook een beetje), maar van al de mensen die nu trouwen gelooft misschien 10% in God, m.a.w. het huwelijk heeft nu niet veel met God meer te maken, dus wat maakt het nog uit van welk geslacht je bent als je trouwt?

7. Cyber-Ninja

Leuk Bevonden:
    1
    Maar wat is dan de reden dat iemand tegen het homohuwelijk is?

8. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    mja ik geloof zelf totaal niet in god of allah of boedah etc.. maar het gaat gewoon om het principe.. het is en blijft een traditie, die is uitgelopen van het geloof.. de homo's willen gewoon persé meespelen zeg maar..

9. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, Bush zijn argument is dat een huwelijk iets is tussen een man een vrouw en god,ergens heeft hij wel gelijk, maar in dat opzicht mag je alleen maar trouwen als je gelovig bent, en dan mag 60% van de ensen niet meer trouwen.

10. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Hoewel ik totaal niet het nut van een huwelijk kan inzien, vind ik het maar vreemd dat er hier mensen zijn die problemen hebben met een homohuwelijk. Als ze dat nu zo graag willen laat ze dan toch gewoon hun gang gaan.

11. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    @lorre mja, dat vind ik op zich ook, als je niet in god gelooft, mag je ook niet zo'n huwelijk afsluiten

12. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Onder een homo huwelijk valt het trouwen met een persoon van zelfde sekse, een lesbo huwelijk bestaat dus niet :D

Niet dat ik zo'n voorstander ben van homohuwelijken, maar dit is gewoon pure triestheid :eek:

13. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    ik ben gewoon tegen huwelijken :cool:

14. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Waarom doet hij zo moeilijk. Ik snap niet dat hij het homohuwelijk dermate interessant vind om er moeite voor te doen om het te stoppen. Laat die mensen gewoon doen waar ze zin in hebben, net zoals iedereen.

Ik zie niet in waarom hier een wetsverandering voor nodig is.

15. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Op zich heeft orcrist een punt. Het is dat dit een christens gebruik is.. eigenlijk mag je dan dus niet trouwen..

Je moest het eens zien als een islamistisch gebruik voorhomo's toegankelijk wordt...

16. Cyber-Ninja

Leuk Bevonden:
    1
    Ja zeker jajojo.
    Amerika kan zich beter richten op het afschafen van wapenbezit en de doodstaf.

17. Mauriz

Mauriz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben principieel ook tegen het homohuwelijke, maar als die gasten/vrouwen het lekker vinden en leuk met elkaar hebben mogen ze het gerust doen van mij als ik er maar geen last van heb.
    Vind het in deze moderne tijd wel vreemd dat Bush zo reageert.

Laatst bewerkt: 2 aug 2003
  18. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Trouwen is ondertussen gewoon iets 'normaals' geworden, heeft weinig meer met geloof te maken (behalve de manier waarop je het viert en hoe je het huwelijk in het algemeen beleefd).

19. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Als Bush (met druk van zijn eigen achterban niet te vergeten) dit doet uit religeuze overwegingen moet hij eerst maar eens naar het enorm hoge echtscheidingspercentage in de V.S. kijken. Ik geloof dat dit niet ook echt van het geloof mag. Je beloofd elkaar immers eeuwige trouw tijdens een huwelijk.

20. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Kijk, daarom meng ik me nooit in die domme politieke discussies... :+

Maar als vrouwen met elkaar willlen trouwen dan had dat best een lesbo huwelijk mogen heten wat mij betreft, klinkt voor hun misschien ook wat fijner in de oren... :)

Deel Deze Pagina