[politiek] Bush

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door OPL, 22 aug 2003.

1. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Na aanleiding van deze thread merkte ik dat men al gauw meer over Bush wou discussieren, dus hierbij kan je je mening over Bush geven en daar over verder discussieren!

/edit: Een mooi voorbeeld waarover gediscussieerd kan worden is over het feit dat bush weinig goeie dingen teweeg brengt in zijn land zoals da-z- in de andere thread (offtopic wel) reageerde op de vraag wat heet Bush nou goed gedaan?

Vinden jullie dit ook of denken jullie dat bush wel degelijk veel goeds heeft gedaan en noem dan ook voorbeelden of beargumenteer je mening!

Laatst bewerkt: 22 aug 2003
  2. Rmeijer

Rmeijer Regime Life!

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat iets niet slecht is betekent niet dat het positief. Nee, hij heeft niks positiefs gedaan (en zeker niet voor de inwoners)!

3. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Daar gaan we weer.....

Bush heeft zeker goede dingen gedaan.
    hij heeft de mensen bevrijd die in Afganistan wonen.. deze mensen werden al jaren geteisert door terroristen (taliban,AL-Quaiida,huurlingen etc..) nu is dat (zowat) voorbij..

niet alleen hij natuurlijk maar het Amerikaanse politiek systeem heeft ervoor gezorgt dat het nu gewoon is afgelopen met dictator Saddam Hoessijn.. op dit forum lees je weleens dat mensen eerder Saddam in huis willen hebben, als bush, omdat hij zelf een terrorist is... Dit gepraat is ongeveer het zelfde als een Fanboy die over zijn xbox praat tegenover een GameCube..

Ik weet -hopenlijk jullie ook- dat Saddam geen haar beter is als Osama bin Laden.. nou dat zegt toch wat of niet?
    ahfijn ik dwaal af..
    Mede dankzij Bush is er dus voor gezorgt dat 2 landen (zo ongeveer) bevrijd zijn..

En ja, Amerikanen worden nog steeds aangevallen en vermoord..
    Maar, Wat had je dan verwacht? dat die idialisten gewoon zouden zeggen: hmm, laat ik maar eens bloemist worden?
    deze mensen voel(den)en zich zo onderdrukt door dat Saddam regime dat ze nu denken dat de Amerikanen de macht proberen te trekken.. Maar geloof mij.. dit ging echt niet om olie

Want als het om olie ging, waarom kost deze oorlog dan 1 miljard dollar per week? dat krijg je er echt niet uit hoor!!

ik vind de president van Amerika het wel goed doen..

4. mdemos

mdemos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het niet me je eens, ik ben geen voorstander van bush en van zijn bewind: lees het onderstaande bericht eens:

'Bush-bewind manipuleert wetenschap'

Uitgegeven: 21 augustus 2003 09:49
    Laatst gewijzigd: 22 augustus 2003 09:28

WASHINGTON - De regering van de Amerikaanse president Bush manipuleert de wetenschap om de belangen te dienen van conservatieve Republikeinen en van invloedrijke industriëlen. Dit stelt een groep Democratische leden van het Huis van Afgevaardigden in een 33 pagina's tellend rapport, dat zij recent naar buiten hebben gebracht.

Zo zou informatie over efficiënt condoomgebruik van overheidswebsites over de volksgezondheid zijn weggehaald. Periodieke onthouding wordt als voorbehoedmiddel betrouwbaarder voorgesteld dan zij is.

Bush heeft een antiabortusactivist benoemd tot voorzitter van een commissie die toezicht houdt op medicijnen die met de menselijke voortplanting verband houden. Die conservatief beveelt vrouwen aan bij menstruatieklachten in de bijbel te gaan lezen.

Vergiftiging

In een commissie die kinderen moet helpen beschermen tegen loodvergiftiging, zijn personen benoemd die nauwe banden hebben met de loodindustrie, aldus het rapport dat de parlementariër Henry Waxman heeft gepresenteerd.

Onderzoeksgegevens van overheidsinstanties over het broeikaseffect worden weggemoffeld, omdat er geen "wetenschappelijke consensus" is over het fenomeen. Subsidieaanvragen voor wetenschappelijke onderzoeksprojecten worden langzamer afgehandeld, als het woord 'homoseksueel' erin voorkomt, aldus Waxman en de zijnen.

Een woordvoerder van het Witte Huis spreekt tegen dat Bush de wetenschap manipuleert. Volgens hem handelt de president gewoon in het belang van het Amerikaanse volk.

5. Chupacabra

Chupacabra Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Tja bush.. Het boeit me allemaal niet zo. Kijk het is erg dat er mensen dood gaan enzo, maarja. Hij heeft er ook wel andere mensen mee gered zeg maar.

6. Bitten Wolf

Bitten Wolf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker heeft hij Afghanistan bevrijd en ook Irak, maar als je kijkt wat het gekost heeft. En dan bedoel ik niet alleen het geld: Er zijn een paar honderd (precies weet ik het niet) Amerikaanse soldaten gestorven.
    Hij viel Irak eigenlijk met valse redenen binnen. Hij zei dat Irak massavernietigingswapens had, maar dit was niet zo. Ze hadden uitgebreid gezocht en niks gevonden. Die wapens waren gewoon een excuus om Saddam te vermoorden.
    Verder is er ontzettend veel criminaliteit in Amerika (in bepaalde buurten/streken) en hij laat mensen gewoon wapens kopen in de winkel. Zoals die sniper-zaak nu: de wapens worden gewoon nog verkocht.
    En ja het Kyoto-verdrag, iedereen probeert het broeikaseffect tegen te gaan maar Bush doet niets. Ik weet niet of hij de handel in SUV's stimuleert maar het proberen tegen te houden doet hij niet.

Ik ben dus niet voor Bush.

7. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    gezeik ook altijd op Amerikanen.
    Dit gebeurt ieder land, Alleen omdat bush toevallig president is van het toch wel machtigste land van de wereld word het 30x zo breed uitgemeten.
    maar als het om Belgie ging (kijkt naar wetenschap) zou er niks aan de hand zijn...

8. mdemos

mdemos Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Maar de discussie gaat hier toch om bush en niet om belgie, het is een beetje een zwak argument om te zeggen dat het in andere landen ook gebeurt.

9. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zwak argument?
    Dit is JUIST een sterk argument. Omdat bush de president van Amerika is hoor je erover, ander zou je er niks over horen..
    ik vind het altijd raar dat mensen beginnen te zeiken over bv. Amerika als je niet eens weet wat Bush allemaal doet..
    Want wed maar, dat bush niet alleen ja heeft gezegt voor de oorlog(en) en ja heeft gezegt voor belastingverlaging, oh..nee hij heeft veel meer gedaan. Maar omdat dat niet ''spannend'' is word dat niet vermeld op de Nederlandse televisie..
    hier word alleen maar gezet dat een groepje Amerikaanse soldaten -uit veiligheidsreden (wat niet word vertelt- een journalist heeft dood geschoten....

10. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    idd, vind ik ook:cool:

11. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Zowat voorbij is behoorlijk overdreven. Kabul is de enige stad in Afganistan waar men relatief veilig is. Daarbuiten heersen meerdere oorlogsheren en in bepaalde delen van Afganistan is er niks veranderd na de val van de Taliban.

En ja ik ben het er absoluut mee eens dat zonder de Amerikanen de mensen in Irak en Afganistan veel slechter af waren maar het is wel een beetje raar dat in je eigen land een hoop mensen zijn die onder de armoede grens leven maar je wel miljarden uitgeeft aan oorlogsvoering.

En wat ik """tegen""" de Amerikanen heb is dat ze altijd meteen met hun vinger naar iemand anders wijzen als er iets gebeurd. Met bijv. die stroomstoring werd meteen geroepen dat het door de Canadezen was veroorzaakt terwijl is gebleken dat het in Amerika is begonnen.

12. mdemos

mdemos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het nog steeds een zwak argument om te zeggen dat als er iets bij andere landen ook fout worden gedaan, hetgene wat bush heeft gedaan maar goed moeten keuren. En nogmaals het gaat in dit topic om het functioneren van bush en niet van andere landen. En het feit dat als er iets fout gaat in de vs dat eerder in het nieuws komt dan bij andere landen dat ben ik met je eens, maar daarom heeft hij nog wel fouten gemaakt en daarom ben ik een tegenstander van de regering bush.

En natuurlijk de berichtgeving op de nederlandse tv is wat objectief, maar ik kijk ook naar cnn ( propaganda machine van de vs) en lees kranten en andere media. en daarop baseer ik mij n mening.

Ik ben zoiezo geen voorstander van de republieken in de vs.

13. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    geef eens meer van dat soort voorbeelden (buiten canada)!

Niet mee eens, ben laatst nog in Amerika geweest en CNN(andere personen enz..) waren erg duidelijk wat ze van de regering vonden, ze waren het echt niet altijd ermee eens wat er gebeurde.

14. mdemos

mdemos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij is de overheid deels eigenaar van CNN (weet ik niet zeker), maar ik vond de berichtgeving van CNN tijdens de laatste oorlog in irak erg objectief en eenzijdig. Je kreeg alleen maar berichtgeving van hoe geweldig het amerikaanse leger niet was en hoe snel ze het richting bagdad trokken. Tuurlijk plaatsen ze ook negatieve berichten en is het niet zo erg als in Italie (berlusconi), maar ze zijn zeker niet geheel objectief. En mijn kritiek is niet gericht op de vs in zijn geheel, maar het bewind van bush en de zijn partij.

15. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    En dat iriteerd mij dus ook, want bush doet zeker wel goede dingen, oprlogen zijn misshcien niet goed. maar ik vind het echt knap dat bush durft te zeggen, Wij gaan ervoor en we zorgen ervoor dat 11/9 nooit meer gebeurt. dat vind ikecht knap dat je de oorlog uitroept tegen het vieste van het vieste enz..

CNN is eigendom van AOL , AOL is Amerika Online.
    AOL is niet van de overheid, ik denk niet eens dat het gesubsidueert word omdat dit een miljarden bedrijf is..

16. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Amerikanen zijn te dik; McDonalds heeft het gedaan
    Long******; Schuld van tabaksindustrie
    Kat in de magnetron; Handleiding fabrikant is niet duidelijk
    genoeg
    Men pleegt zelfmoord; Schuld van Metalbands
    Columbine; Marylin Manson

Etc, Etc, Etc

17. GAMEMONKEY

GAMEMONKEY monkey in the house

Leuk Bevonden:
    0
    In Irak waren er geen kernbommen of illigale wapens.En dat wist Bush!
    En dat saddam zijn volk niet goed behandelt is geen reden om Irak binnen te vallen , want in Afrika zijn er landen waar mensen nog slechter worden behandelt. En waarom wil de VS niet zijn macht in Irak afstaan aan de VN??? Ze willen gewoon de baas blijven over de olie!!

18. mdemos

mdemos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik wist het ook niet zeker, maar ik dacht dat ik van de week dit op de radio hoorde, het zal wel.

Wat betreft bush, hij heeft gewoon standpunten (wapenwet, millieu, belastingverlaging, gezondheidszorg, en motivatie voor een oorlog. waar ik niet achtersta en dus ik zal nooit een fan van hem en zijn bewind zijn, maar ik heb niets tegen de vs.

Wat ik persoonlijk wel jammer vind is dat je niets meer hoort over het aandikken van de informatie over de oorlog en het in bezit hebben van chemische wapens door irak.

19. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Macht over olie lijkt me onwaarschijnlijk.
    de oorlog in irak kost 1 miljard dollar per week en dat is een hoop geld geloof me, dat krijg je niet zomaar terug door olie bronnen te kapen van het iraakse volk.

Volgens mij is alles wat je zegt gewoon de schuld van de amerikaan zelf. de amerikaan kiest ervoor om dik te worden. want je hoeft niet naar Macdonalds te gaan, en tevens heb je bij macdonalds heerlijke :p salades!!

Wat ik volgens mij in een groot verhaal in een andere topic vertelde is dat Irak ontiegelijk groot is. dit is niet zomaar even Amsterdam uitkammen geloof mij :p.
    dit duurt misshcien nog wel een jaar, misschien is het verhaal aangedikt. maar ik geloof echt wel dat ze er zijn. en nu Ali-Hassan is opgepakt (ookwel Ali-Chemicali volgens RTL4) komen ze waarschijnlijk een stuk verder!!

20. GAMEMONKEY

GAMEMONKEY monkey in the house

Leuk Bevonden:
    0
    Maar op de lange termijn verdiendt de VS er zeker veel aan.

Deel Deze Pagina