1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    was slechts een voorbeeld. Met enig logisch nadenken kan je inzien dat er met geldboetes die niet naar rato berekend zijn lagere inkomens zwaarder raken. Opzich is het voorstel wat jeepee doet ook niet verkeerd

    Maar om het nou jaloezie tax te noemen, dat is zo`n zwaktebod en rechts kul argument

    Edit was @ jeepee en merc..
     
  2. JeePee

    JeePee Guest

  3. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    waar jij aan voorbij schiet is het minimum loon in nederland. Kijk is naar beroepen die worden uitgekleed waar met de handen word gewerkt maar het geld rijkelijk word toebedeeld aan personen achter het bureau. de manangers,ict'ers, directeurs. Daar zitten een hoop problemen in nederland. De mensen met de laagste inkomen word uitgekleed en degene die een hogere baan hebben belonen zichzelf. Kijk maar in de bouw, de zorg, logistiek. Als je zelf bijna je hoofd niet boven water kunt houden omdat je minimumloon verdiend kun je van die mensen niet nog meer geld gaan vragen. Mensen die boven modaal verdienen kunnen wel een klein deel missen. Waar mensen in nederland ook mee willen scoren naar werklozen is te zeggen ze zijn te lui om het vuile werk te doen. als je bijv in het westland woont en je bent werkloos bent en je probeert in de kassen te gaan werken zeggen hhhoo even. u komt uit nederland, u bent te duur. we halen liever een bus arbeiders uit polen. Wil je bij sommige bedrijven vrachtwagen chauffeur worden zeggen ze alleen mensen uit oostblok nemen wij aan. er is ook wel een groep die niet wil werken en die mogen van mij ook gekort worden op alles wat ze van de overheid krijgen. maar we zijn in nederland snel geneigd alles op een grote hoop te gooien.
     
  4. mk katti

    mk katti Active Member

    Berichten:
    2.583
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik ben het met je eens, alleen wilde ik het een keer van de andere kant genoemd hebben, net alsof we in Nederland van die schattige minima's hebben. Daar wordt ik gewoon een beetje moe van..dat zielige gezeik van sommige , 38 werken en niet veel over houden, nou dan probeer je wat meer te werken, en als er geen extra werk is ga je lekker savonds bijklussen, stop met jammeren en steek je handen uit de mouwen......
     
  5. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    want die schoonmaker maakt geen lange dagen voor een crap loon.

    En ook weer zo`n zielige aanname dat het maar paupers zijn. Nu nog even onderbouwen, en dan niet met zo`n onderbuik gevoel wat niet te staven valt en gebaseerd is op nageschreeuw van bepaalde figuren. Genoeg mensen hebben niet de kansen op een opleiding gehad , om wat voor reden dan ook, maar werken zich wel het schompes voor een schamel loontje.

    Het is mijn ziens echt een te arrogante aanname dat iemand met een minimum loon minder hard werkt dan iemand die veel verdient.

    Hoeveel uur draai jij in een week ?, en heb je uberhaubt wel is in hun schoenen gestaan ?.

    Wat ik al helemaal te bizar vindt is de suggestie dat minima`s niet gekort worden, of minder zwaar de klappen krijgen met een crisis als deze. Deze groep kan al nouwlijks rond komen, nog meer korten en die kunnen niet meer rond komen. Associale instelling, wat opzich wel ironisch is, want ondertussen schreeuwd iedereen om het hardst hoe associaal Nederland wel niet wordt (liefst nog met een hint naar Allochtonen)

    Je oogst wat je zaait i guess.
     
  6. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je in Nederland niet rond kan komen dan is dat je eigen schuld. (teveel geleend bijv.) Je kan genoeg hulp krijgen van de overheid bij het zoeken van een baan/opleiding.
     
  7. mk katti

    mk katti Active Member

    Berichten:
    2.583
    Leuk Bevonden:
    0
    lul toch niet met je de schompes werken, 38 uur :mad:

    Ik ben zelf opgegroeid in een minima gezin en heb me opgewerkt ja, dus ga me niet vertellen hoe dat werkt, het kan aan factoren liggen waar je zelf geen invloed op hebt maar de meerderheid moet niet zo zeiken en aan het werk
     
  8. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee we hebben een communist in ons midden\o/
    De lagere inkomens worden uitgekleed door de hogere inkomens, ik zeg: arbeidersrevolutie!
    FF serieus, ik heb momenteel een bijbaantje (logistiek btw) voor net iets boven minimumloon, en ik doe hetzelfde werk als mensen van 30~60 jaar. Wij hebben op iets van 40 chauffeurs geen enkele Oost-Europeaan. In het magazijn zelf werken er een paar, waaronder een van de managers:)
    De mensen worden niet uitgekleed door de mensen achter het bureau, ze zijn zelf op hun plaats beland, en klagen daar niet over. Sommige mensen hebben namelijk de kennis (die ze wel kunnen krijgen in NL!) en de motivatie niet om hogerop te mikken. Ze vinden het prima hoe ze het hebben. Overdreven links gejank dat de mensen die met hun handen werken worden uitgekleed. Klopt geen moer van in Nederland.
     
  9. mk katti

    mk katti Active Member

    Berichten:
    2.583
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_
     
  10. Ashavan

    Ashavan Guest

    of mensen die zo dom zijn om een hypotheek nemen van 110% van hun inkomsten en dan reden opgeven dat ze dan wel wat meer uren gaan werken. toen kwam de "crisis" en kunnen ze hun hypotheek niet meer betalen. ik daar en tegen ben zo slim geweest om een hypotheek af te sluiten op 70% van me inkomsten aangezien een eventuele uitkering ook maar 70% is. better safe then sorry... en wederom een teken dat nederlanders dommer en dommer worden ipv logisch na denken over hun beslissingen.

    kan er echt niet wakker van liggen dat mensen die dat soort beslissingen maken dan gaan zeuren over moeilijk rond kunnen komen.

    en tja zeggen dat rijken zich de schompes in werken en daarom recht hebben op meer geld. dan hebben "armen" nog meer recht op geld, want zij worden gedwongen meer uren en eventueel een tweede baan er bij te nemen om aan inkomsten te komen. vind het meer dan normaal dat mensen die meer dan genoeg geld over dan sociaal bijspringen waar nodig. helemaal in de huidige tijden tot alles wat is bijgetrokken en weer meer speling is om andere dingen te doen met geld.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mei 2010
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Is het niet gewoon marktwerking?
    Voor magazijn werk kun je in Nederland 9 miljoen mensen vinden, voor het leiden van een multinational 7000.
    Kwestie van vraag en aanbod, en dus verdienen directeuren meer dan arbeiders.
    Staat dat je niet aan, word je directeur toch?
     
  12. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach pure aannames dat het iemands eigen schuld is. Zal voor een percentage heus zo zijn, maar die kul generalisatie iedere keer, alles fijntjes over een kam.


    Wie zegt dat ik het over 38 uur heb?, weer een aanname. Net zoals die meerderheid die in jou ogen niet genoeg werkt.

    Maargoed zo kunnen we ook het argument gebruiken dat de "rechtse" vrije markt en de daaruit voortvloeiende graai cultuur bij de basis van het wereldwijde economisch systeem schuldig zijn aan de economische crisis.
     
  13. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is ook geen enkel probleem dat je voor een bepaalde expertise meer betaald krijgt. Het wordt pas vervelend dat jdeze persoon nog is extra betaald krijgt bij ontslag als hij blijkt slecht te functioneren.

    Of als er bonussen over tafel gaan na de verkoop van een feitelijk niet haalbaar financieel product
     
  14. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Probleem is dat in 'onze' verzorgingsstaat de regering die taak opneemt, en de uitvoering daarvan neerkomt op het belasten van burgers. Ik vraag me af of dat de ideale gang van zaken is. De vrije markt-werking ontregelen middels mensen dwingen geld af te staan. De staat als Robin Hood... Ik denk dat dat stukken beter kan, door de verantwoordelijkheid bij het individu te leggen.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Bonussen en gouden handdrukken keur ik ook af, maar volgens mij is dit bij vrijwel alle politieke partijen, VVD incluis.
     
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    De graaicultuur heeft niets met de vrije markt te maken. Dat mensen die vrije markt propageren zich hieraan schuldig maken, wil niet zeggen dat het behoort tot de vrije markt. Graaien was per slot van rekening bij de communistische regimes ook schering en inslag.

    Die ontslagregelingen zijn of onderdeel van de verzorgingsstaat, of onderdeel van vooraf gemaakte individuele afspraken. Het verkopen van niet haalbare producten is in het (klassiek) liberale ideaal ongeoorloofd, omdat het het onrechtmatig toe-eigenen van andermans bezit is.
     
  17. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    ten eerste ben ik geen communist. ten tweede ben ik geen links iemand. het gaat er over dat mk katti zei dat hij het gevoel had dat rijke zich benadeeld voelen ten opzichte werklozen. Wat jij beschijft is mischien in jou bedrijf zo maar dat zegt niet dat het overal zo is. En wat klopt er volgens jou niet dan in nederland. In nederland hebben we nu gewoon eenmaal het systeem de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten. En als jij het over links hebt. je hebt het gezien de laatste paar jaren. je gaat alleen maar meer betalen
     
  18. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    je zult mischien wel 9 miljoen mensen kunnen vinden. Maar dat is het probleem in nederland juist: willen die 9 miljoen dat wel doen.

    en ik ben het helemaal ermee eens dat als je een hogere functie hebt dat je meer mag verdienen maar er moet nog wel een logisch verband in zitten.
    Het verschil tussen die lagen is een beetje uit de hand gelopen in nederland.Het moet toch niet zo zijn dat een gewone medewerker bij een bank met 1800 euro naar huis gaat en de directeur met 6 ton. Het verschil vind ik te groot geworden.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ja hoor, al hebben wij beneden een magazijnmedewerker lopen die niet goed z'n best doet heb je zo een nieuwe.
    Al ontslaan we onze verkoopdirecteur moeten we echt hard gaan zoeken 8).
     
  20. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Om maar te vergeten dat die 'rechtse' vrije markt ons ook heeft gebracht waar we nu zijn en dat we niet zoals menig oostblok land jaren hebben achter gelopen.

    Het is niet alsof de 'linkse' markten ooit beter hebben gepresteerd :+

    Daarnaast hebben de leiders van linkse markten zich vooral schuldig gemaakt aan 'graaien'. Dus wat dat met rechts te maken heeft.
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2010

Deel Deze Pagina