1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Maar wat doe je nu voor de kost?
     
  2. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Dat heeft nergens iets mee te maken volgens mij.
     
  3. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Context.
     
  4. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
  5. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Dusdit. Ik heb in deze starre arbeidsmarkt geen zin om straks slaaf te zijn van mijn schuld. Zit nu in mijn eerste jaar, omdat ik ben geswitcht en zou dan over drie jaar straks ruim 20.000 euro schuld hebben. En dan heb ik ook nog de ambitie om een master te doen, het liefst een in het buitenland. Mijn beoogde master kost me minimaal nog eens dat bedrag in 2 jaar, al ga ik ervan uit dat de kans nihil is dat ik daar binnenkom. Nou goed, dat zou het me allemaal waard zijn hoor, maar ik heb dus geen zin om tegen mijn wil een of ander kut baantje te doen om die schuld weg te werken. Dan komt het verhaal van Fred in het spel, ik doe deze studie omdat ik het leuk vind en verwacht er een levensstijl mee te bemachtigen die mij gelukkig maakt. Als het even kan doe ik daar zo min mogelijk concessies voor.

    Overigens zit ik nu in een omgeving waar bijna iedereen een potentiële wereldverbeteraar is (:+) dus iedereen om mij heen studeert ook met passie, maar ik ken genoeg verhalen van mensen die maar een studie doen zonder passie en om het geld verdienen. Ik noem economie, waar ik vaak dit soort verhalen over hoor.

    Kijk voor de grap eens de documentaire college conspiracy trouwens. Is gewoon te vinden op youtube.
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2012
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Wat een verschrikkelijke arrogantie druipt er van je posts af Fred. Krijg er haast jeuk van.
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Wat een bullcrap. Sorry dat ik het zeg, maar van die hoge achting komt in ieder geval niets naar voren uit je posts. Volgens jou is iedereen die ook maar 1 luxeproduct bezit gelijk een gewillig schaap dat dat luxeproduct heeft gekocht omdat ze zijn gevallen voor kapitalistische misleidingen :emo:.
    Waar haal je dat vandaan? Ik heb producten waarvan ik nog nooit reclames heb gezien.
    En waarom zou je je eigen identiteit niet mogen vormen met Westerse merken? Jij doet het af als een satanische ontwikkeling, en doet het vooral af alsof de consument slachtoffer is van grote zakkenvullers. Ik voel me absoluut niet zo, maar dat terzijde.

    Wow. Just wow. Jouw wereldbeeld is echt achterhaald he? Ik zou bijna echt geloven dat je werkloos bent en 24/7 per dag binnenzit. De informatiestromen anno 2012 zijn zo enorm groot. Zingeving (Maslow, ja die ken ik zelf ook als westerse hond :eek:) is vele malen belangrijker geworden t.o.v. 10-20 jaar geleden en dit zal alleen nog maar toenemen.

    Jij bent echt uniek zeg!
    Kennis delen en bronnen onderzoeken, nou dat doet echt helemaal niemand meer. Alsjeblief Fred, doe niet zo arrogant en verhef jezelf niet boven ons.

    Nogmaals, je denkt dat je de 21e eeuwse Ghandi bent, maar het zou je verbazen hoe gelijk je bent aan 80% van de wereldbevolking. Sorry als dit als wereldnieuws komt, maar behalve je kijk op consumentisme ben je werkelijk geen steek anders als ons.
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2012
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Wel, ik heb gewoon een baan hoor (en daar schaam ik me niet eens voor)
     
  9. SjuhS

    SjuhS Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat Fredje en zijn Marcuse-betoog wel een kern van waarheid bevatten.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Kern van waarheid, maar ik vind de mate van arrogantie nogal storend.
    Ben dan ook benieuwd waar deze haat vandaan komt, helemaal gezien hij dus een aantal jaar geleden zichzelf er ook 'schuldig' aan maakte.
     
  11. SjuhS

    SjuhS Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij heeft het licht gezien :)

    Feit blijft gewoon dat de gemiddelde westelijke eigenlijk een klootzak is.
    Er is gewoon een heleboel oplosbare armoede in de wereld, en wij ( ik en waarschijnlijk Fred net zo goed) vertikken het met z'n allen om die op te lossen. We willen natuurlijk niets inleveren of er in luxe op achteruit gaan.

    edit:
    Daarnaast komt Fred met een verhaal over consumptie en materialistische verlangens. Deze samenleving is ondertussen zo gemaakt dat iedereen voor de gek gehouden wordt. iedereen is geprogrammeerd om ( wat vanuit de mens gezien best een knappe prestatie is) om te kunnen verwerven wat zij verlangen. Alleen hetgeen wat wij verlangen is precies hetgeen wat het productiesysteem ons voorschrijft. Dat men kapitalistisch/economisch gezien vrij is, wilt nog niet zeggen dat er geen systeem is. Iedereen zit erin. Hoe groter het systeem wordt, des te vrijer lijkt het te zijn. En worden er meer magen verzadigd.

    Wat hij simpelweg probeert te zeggen is:
    Geld maakt niet gelukkig ( zeer kort door de bocht) en er zijn veel mooiere dingen in het leven dan (nieuwe)spullen.
    Bla bla, romatische ideen over liefde en gezond en fijn leven zijn toffer dan een lompe dikke bak met grote rims jwz.
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2012
  12. Seh

    Seh Guest

    Als wij dat oplossen zijn wij niet ''rijk'' meer. ;)
     
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Wie beweert het tegenovergestelde dan?
     
  14. SjuhS

    SjuhS Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    En je zeker wel 'goed' voelen als je de prijs van 3 biertjes aan een goed doel schenkt...., :+

    De wereld is niet eerlijk...,\o/


    Wie beweert, dat ik beweer, dat iemand beweert, dat hij het tegenovergestelde beweert??
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2012
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Probleem is wat ik daarmee hebben dat iedereen liefde en een gezond leven boven geld stelt. Alleen Fred doet alsof hij daar een enkeling in een woestijn is, wat reuze mee valt.
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    Eerlijk is een stom menselijk verzinsel :+
     
  17. SjuhS

    SjuhS Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    :+

    Totdat je aan de andere kant van het muntje geboren wordt.
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Nee hoor, dan is het nog steeds een door mensen verzonnen concept
     
  19. SjuhS

    SjuhS Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk je?

    Er zijn vast wel visjes die liever een haai zouden zijn.
     
  20. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Hippie zijn.
     

Deel Deze Pagina