1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Volgens mij zei ik 'door mensen verzonnen' en niet 'voor mensen verzonnen'.

    Heb het idee dat we een beetje langs elkaar heen praten

    Laat ik het anders zeggen. De wereld is inderdaad niet eerlijk, de wereld weet namelijk niet wat eerlijk is, dat is een concept wat alleen in onze hoofden bestaat en waar wij een betekenis van met elkaar afgesproken hebben.


    Dat een wereld waarin iedereen eerlijk behandeld word door zijn medemensen een mooi streven is zal niemand met je oneens zijn.
     
  2. Seh

    Seh Guest

    Dat doe ik niet. Ik doe ook niet mee aan al die goede doelen shit.

    Ik geef alleen aan die klote collecten omdat ik het awkward vind om niks te geven. :+
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Even voortbordurend op dat geldverhaal van fred

    wat vinden jullie hier van?

    http://cms.givingpledge.org/Content/uploads/634159146750834110_Warren Buffett.pdf

    http://cms.givingpledge.org/Content/uploads/634164587754582941_Gates_061610.pdf

    Ik vind het schitterend dat er zulke mensen zijn maar vraag me dan af of het wenselijker zou zijn om in een samenleving te leven die zo 'eerlijk' is dat er nooit iemand in die positie kan komen?

    Waarom kunnen wij gezamelijk niet de keuzes maken die zij individueel wel kunnen maken?
     
  4. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Lekker hypocriet, maar goed ik heb mezelf ook wel eens voor een goed doel ingeschreven omdat zo'n leuk meisje me op straat overhaalde :+ .
     
  5. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Arrogant? Als ik zo praatte over iets waarmee je het eens was - zoals misschien religie, Marokkanen, Ajacieden of whatever - had je het dan ook arrogant gevonden? Ik denk het niet, ik denk dat je het enkel arrogant vindt, omdat je je voelt aangesproken. Snap ik best hoor.

    Nee, misschien kun je dan proberen iets beter te lezen, dat het dan wel werkt. Ik heb achting voor de mens als wezen, niet voor sommige specifieke personen - waarvan er hier ook een aantal rondloopt - die zich degraderen tot beesten. Hen minacht ik en ik heb medelijden met ze. Dat zul je in mijn toon ook horen en ik zie geen reden om dat verbergen. Dat je mij dan arrogant vindt interesseert me ook helemaal niet.

    Dat beter lezen is inderdaad een aanrader, want - zoals ik al eerder zei - achterlijke stromannen kunnen jij en je lotgenootjes beter bewaren voor mensen die op jouw niveau zitten. Ik prik er namelijk doorheen. Voor de duidelijkheid: ik doel op je opmerking dat ik degene die een enkel luxeproduct afschilder als een schaap. Beter lezen, want dat heb ik nergens beweerd.

    Achterhaald? Waarom? Omdat ik grote denkers aanhaal die al een poosje overleden zijn? Wat zegt dat over mijn wereldbeeld? En wat zeggen die insinuaties daarover? Je zit vol van vooroordelen, niet waar Tyrant?

    Ik zie het verband niet echt, maar goed. Jij kunt het lezen hoe je wilt, mijn woorden. Natuurlijk zullen er altijd botte koppen tussen zitten die pas inzien dat we toe zijn aan verandering als de kudde van koers wijzigt... of als het te laat is. So be it. Gelukkig zijn er ook mensen hier die hun o zo grote ego eventjes los kunnen laten, en de moeite durven te nemen om na te denken en verder te kijken dan hun comfortabele hokje waarin ze zich zo thuis voelen. Dat jij niet daarbij hoort is tragisch, maar niet onvoorspelbaar.

    Wereldnieuws? Jouw visie zal nooit wereldnieuws zijn, tenzij je je oogkleppen kunt afdoen. Maar mijn kijk op consumentisme uit zich ook in handelingen, daarmee onderscheid ik me inderdaad van jou en een groot deel van de wereldbevolking, vooral in de westerse beschaving.

    Wat opmerkelijk dat je in je reactie op mij niet veel verder komt dan persoonlijke aanvallen, en nu wel een kern van waarheid erkent en nota bene een enigszins inhoudelijke vraag stelt. Kon je die niet gewoon direct aan mij stellen?

    ^O^

    Ik zie dat niet echt terug, dat mensen liefde en een gezond leven boven geld stellen. Integendeel, ik zie mensen geld uitgeven aan zaken die hun liefde en gezondheid vernietigen. Pas als ze dan die liefde en gezondheid dreigen te verliezen, zijn ze enigszins bereid om hun geld op te offeren om die belangrijkere zaken te behouden.
     
  6. Seh

    Seh Guest

    Hoezo hypocriet? Vind dat wel mee vallen opzich. Voel me er ook niet beter door oid de rest van de dag hoor.
     
  7. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    ...
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Jullie gaan me nu vast een loser vinden maar ik vind die Brinkman helemaal niet zo'n zwabber.. Hij is en kritische PVV'er en dat kunnen ze (of beter gezegd, hij) totaal niet hebben. Valt me mee dat hij het zo lang heeft uitgehouden.


    Uiteraard ga je nu krijgen dat als hij er uit stapt dat hij zelf een nieuwe fractie gaat oprichten.. Mission Impossible als je het mij vraagt.
     
  9. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ben het met je eens , ik snap dat hij de partij heeft verlaten. Alleen als ik dan zijn standpunten hoor, vraag ik me af waarom hij uberhaupt ooit bij de PVV is gegaan.
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Los van z'n drinken en z'n losse handjes is het niet de grootste zwabber die bij de PVV rond loopt inderdaad.

    Al heb ik ook wel eens het idee dat hij in tegenstelling tot de andere fractieleden er gewoon niet tegen kan dat er daar maar 1 man de baas is. Misschien omdat hij zelf wat vaker in de spotlight zou willen staan.
     
  11. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ik vind het wel een sterk optreden. Denk dat hij gewoon bij de VVD moet gaan.
     
  12. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je al begint met lekken, is al snel het einde in zicht.
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Hoezo?
    Op het gebied van veiligheid en integratie/immigratiebeleid (dé speerpunten van de PVV) is hij juist een PVV'er ten top.
     
  14. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Dat is zeker waar, maar verder had hij het ook over de hokjesmentaliteit van de PVV waarbij iedereen over 1 kam wordt geschoren. Dit vond hij erg irritant, ondanks dat de PVV al zo lang als ik weet Moslims over 1 kam scheert.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Dat vind ik nou niet echt een argument om in den beginnen niet bij de partij te gaan. Had hij ook niet zo kunnen weten dat de PVV zo'n (of in zekere zin geen) ontwikkeling zou meemaken. Ik snap zeker wel dat hij bij de PVV is aangesloten.

    Hij zegt nu al meer dan Wilders btw. :p
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Brinkman is een van de betere politici ook al zit/zat die bij de PVV. Waar ik de standpunten niet van steun. Maar als politici heeft die eigenlijk altijd open boekje gespeeld heeft die veel respect van mij gekregen. 10x meer dan zijn zogenaamde "leider".
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ja moet zeggen dat zijn optreden vandaag ook wel betuigde van redelijke politieke ervaring. Netjes.


    Wel jammer dat de oppositite die weer aangrijpt om het kabinet te droppen. Zit ik ook niet op te wachten.
     
  18. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Prima nieuws van Brinkman, laten we hopen dat het een aanzet is tot meer verzet binnen de PVV. Zijn we daar ook weer vanaf.
     
  19. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad Tyrant, de oppositie is alweer klaar met inhoudelijke standpunten, dus moeten ze het van dit soort zaken hebben.

    In een debat met Rutte weten ze inhoudelijk voorlopig bar weinig te brengen IMO.
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ook al ben ik zelf redelijk Links. En is dit mijn favoriete coalitie ook niet.
    Maar dat geroep nu gelijk om nieuwe verkiezingen vind ik wel irritant. Ik ben niet helemaal eens met sommige bezuinigingen. Maar verkiezingen zal het alleen maar erger maken. Voor hetzelfde geld ben je zo 2 jaar verder zonde enige beslissingen op bezuinigingen of andere wetsvoorstellen.
     

Deel Deze Pagina