1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Dat is ook mijn reden.
     
  2. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    En mijne, anders zou ik morgen D66 stemmen
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ok, maar anders gesteld: zou dat ook betekenen dat de verkiezingen dan meer democratisch zijn? Zijn strategische stemmers niet democratisch?
     
  4. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Nee
     
  5. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik zou anders ook waarschijnlijk voor D66 gaan maar wil niet dat PvdA de grootste word dus dan ga ik voor de VVD. Vind het wel lullig voor Pechtold want hoor dit wel veel in m'n omgeving :p
     
  6. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Klopt hoor het hier ook veel, mn ouders maar ook vrienden en bij lui van school hoor ik dit heeel veel.
     
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
    Ik ga niet stemmen.
    Geen zin om naar het gemeentehuis te fietsen morgen. :emo:
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Dus waarom moeten we de peilingen dan afschaffen? 8)
     
  9. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Laatst bewerkt: 11 sep 2012
  10. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39

    Het volk maakt geen bewuste keuze, maar doet dit aan de hand van peilingen. Je kan wel zeggen dat ze bewust tactisch stemmen, maar het wordt uiteindelijk gestuurd door de peilingen en dus kiezen sommige mensen niet voor de partij waar ze zich het meest mee verbonden voelen.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Dus jij zegt dat iemand die zich in de politiek verdiept en daarop zijn keuze afstemt minder kiesrecht heeft als Henk 'ja ik heb een hekel aan kkmarokkanen dus ik stem op Geert'?

    Kom op. Het is een compleet bewuste keuze: mensen stemmen op de VVD omdat ze niet willen dat de PvdA in het kabinet komt. Het is bewust en daarom net zo democratisch als de andere 50% van stemmend Nederland dat waarschijnlijk nog steeds denkt dat de lijsttrekker van de PvdA een Vlaamse hond is.

    Of moeten we ook maar stoppen met debatten? Want daar worden mensen ook door gestuurd! Of wacht, helemaal geen politieke agenda meer! Even better!
     
  12. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Omdat er mensen zijn zich door de peilingen laten beïnvloeden.
    Maar dat betekent nog wel dat het democratische verkiezingen zijn want je kan natuurlijk gewoon 100% zelf beslissen hoe je stemt, maar de peilingen hebben wel invloed, waardoor sommige mensen toch op een andere partij gaan stemmen dan dat ze eigenlijk willen (qua standpunten).
    Want ze kiezen er natuurlijk wel 100% zelf voor!
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Wat is daar zo slecht aan dan?
    Jullie moeten het veel verder zoeken dan de peilingen.
     
  14. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Waar ik het wel mee eens ben is dat peilingen een negatieve invloed uitwerken op de kiezer zo vlak voor de verkiezingen. Sinds de PvdA zogenaamd aan het klimmen is in de peilingen (of wat voor grote, gevestigde, partij dan ook) wordt er altijd zo enorm breed uitgepakt in de media. Winnaar dit, winnaar dat. En de daler is meteen al de grote verliezer. Dan hoef je als winnende partij vaak niks anders te doen dan gewoon de stijgende lijn uitrijden tot de verkiezingen.

    Ook vind ik dat mensen zoals Maurice de Hond veel te veel macht kunnen uitoefenen op de uiteindelijke keuzes die mensen maken. Een beetje als de financiële rating-bureaus dat doen voor de economie :)

    Groot voorstander van 2 stemrondes en wellicht de peilingen op slot een poos van te voren. Al dat gepolder komt ons land niet meer ten goede.

    Ben de politiek eigenlijk een beetje beu :+
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2012
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570

    Hoe verklaar je dan dat de SP eerst flink steeg en uiteindelijk toch flink daalde? Waarom hebben zij hun stijgende lijn niet uitgereden?

    Het komt gewoon omdat Samsom goed bezig is laatste tijd en Roemer alleen maar aan het kloten.

    Dat Maurice teveel macht heeft ben ik met je eens.
    Maarja uiteindelijk:

    [​IMG]

    :9
     
  16. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Je moet natuurlijk wel de stijgende lijn vasthouden, en dat lukt niet altijd. Maar ik denk wel dat het makkelijker is als je eenmaal goed gaat, zeker als oude gevestigde partij (waar de SP nog nooit zo groot is geweest) om gewoon te faken tot het waarheid wordt. Een soort van sneeuwbal effect zie je dan optreden.

    Ik ga waarschijnlijk D66 stemmen deze keer, ben het in grote lijnen met ze eens en de VVD heeft me toch teleurgesteld. Ze mogen van mij ook wel een keer wat meer in de melk te brokkelen hebben :)
     
  17. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik stemde tot nog toe altijd D66 maar zit er nu aan te denken om een uitstapje naar de PvdA te maken. Tactisch de andere kant op dus.

    /edit: Al wordt het waarschijnlijk gewoon D66. Een stem voor de PvdA zou vooral een stem tegen de VVD zijn en dat lijkt me eigenlijk ook niet de juiste manier van je stem gebruiken.
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2012
  18. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie een 2de termijn met de VVD helemaal niet zitten en zit dichter tegen de SP/PvdA. Al die Europa-geile partijen hangen me de keel uit. Eigenlijk al die Kunduz partijen.
     
  19. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
    Ik ben ervan overtuigd dat er toch een middenkabinet komt. En dat is misschien niet slecht in deze tijd, wat dat betreft zou een sten op D66 helemaal geen slechte zijn en zou je juist een stem op D66 een tactische kunnen noemen.
     
  20. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ik hoop op een coalitie van vvd, pvda, d66.
     

Deel Deze Pagina