1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Zwartwerken aanpakken?

    1. Dat lukt niet vanuit het bureau(enige wat de overheid kan)
    2. Zwartwerkers zijn goedkoop en hebben nog steeds een bijdrage aan de maatschappij.

    Ik gun het ze wel.
     
  2. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Ongelofelijk die maatregelen... Ik ben echt kwaad.:mad: Soms denk je waar doe je het allemaal voor.
     
  3. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Soms maar? Dan denk je niet vaak genoeg. :+

    ff een onderwerp dat ons wel boeit:

    Hoe zit het ook alweer met de studenten-OV? Kan ik die nu op mijn buik schrijven?
     
  4. The Redman FTW

    The Redman FTW ^_^

    Berichten:
    596
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe hoog is het bedrag van de zorgpremie voor een uitwonende student nou eigenlijk? Aangezien dit tot op heden ongeveer quitte speelde met de zorgtoeslag.
     
  5. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Met alle respect, had je anders gereageerd bij een andere formatie? Opportunistische keuzes uit het verleden zadelen ons gewoon op met inpopulaire maatregelen. Tsja, dat is niet leuk, nee, maar ik heb ook niet de illusie dat het anders had kunnen zijn. Ik kan mij daarom ook niet over het geheel kwaad maken (wel op details).
     
  6. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Nou, ik begrijp wel dat mensen hier kwaad over worden. Ik heb het al eerder gezegd, maar het is elke abinetsformatie hetzelfde gezeur over bezuinigen, kiezersbedrog en ander kansloos gedoe door politici.

    Het is elke keer weer bezuinigen en inleveren voor de burgers omdat al het geld verdwijnt in het grote zwarte gat van de overheid. Nooit komt er eens een leuke blijvende meevaller. Als er al een meevaller is trekken ze die in omdat de maatregel weer te populair is. Je kunt mensen best voorkauwen dat ze moeten minderen, maar op een gegeven moment zul je daar toch echt wat tegenover moeten zetten.

    Al deze maatregelen zorgen er per saldo weer voor dat we weer minder uit kunnen geven. Een zorgpremie die stijgt met een paar tientjes, assurantiebelasting verhoging van een tientje per maand, btw verhoging wat tientjes per maand kost, accijnzen weer omhoog op een aantal producten enz. enz.
     
  7. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik had persoonlijk gehoopt op een kabinet die de huishouding op orde helpt met een sociaal tintje. Dit is mij echter iets te sociaal. Solidariteit oke, maar ik hoor genoeg mensen om mij heen die een uitkering hebben en zeggen dat ze slechter af zijn als ze gaan werken (en soms bijbeunen naast hun uitkering). Als mensen op deze manier gaan denken deugt er in mijn ogen iets niet aan het systeem.

    Echter zijn er ook mensen die een uitkering echt nodig hebben omdat ze arbeidsongeschikt zijn of wat dan ook. Deze mensen moet je goed ondersteunen en helpen als overheid. Maar mensen die uit "gemakzucht" een uitkering hebben moet je het laten voelen. Prima dat je niet werkt, maar dan ook de financiële ongemakken.

    En dan zeggen mensen tegen mij je kan makkelijk praten (ja, ik heb een goede baan). Ze vergeten wel dat ik elke morgen vroeg op sta, kneiterhard werk en laat thuis ben. Daarnaast heb ik ook jaren geïnvesteerd (in zowel tijd en geld) in een studie. Moeite die ze zelf niet hebben genomen. Mag je daar dan niet voor beloond worden?
     
  8. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    En zo is het maar net. :)
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dit. Het wordt echt zo vaak vergeten dat er ook gewoon keihard uren gemaakt worden voor het geld en dat er vaak een grote investering aan vooraf is gegaan. Heel leuk dat ik een goede baan heb, nemen we dan ook even mijn flinke studieschuld mee die ik heb geaccepteerd omdat ik als jonge alleenstaande vader persé wilde studeren? Of het feit dat ik in die jaren een hbo studie naast mijn full time baan deed en die zelf bekostigde? Als huismeester nog wel 8)

    Ik hoef echt geen lintje, schouderklopje of wat dan ook van de overheid (alhoewel; tot ridder geslagen worden sla ik niet af :cool: ) Maar come on, ik heb er keihard voor gewerkt, die vruchten hoef ik niet allemaal eerlijk te verdelen.

    edit: maar we zullen zien. Rutte en Samson zijn vandaag behoorlijk hard aangevallen, door de oppositie (eeeh al is het dat nog geeneens) en de VVD door hun eigen achterban. Er gaan nog wel wat aanpassingen komen vermoed ik. Want net als Matrix ben ik wel van mening dat er wat moet gebeuren en ik wil best wat inleveren. Maar een meer stimulerend beleid op studeren en werken is wel noodzakelijk.


    edit: erg strak gemaakt

    http://www.dumpert.nl/mediabase/6416622/0cc80112/passie.html
     
  10. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    In Duitsland was er ooit een systeem (weet niet of het er nog steeds is). Waarin werklozen moesten werken voor 1 euro per uur waarbij ze nog steeds hun bijstand kregen. Dit was ideaal voor het bedrijfsleven aangezien ze goedkope arbeid konden bemachtigen voor klussen die anders te duur waren. Ook was dit voor de werklozen prettig. 1 euro per uur lijkt niet veel maar was wel een leuk extratje voor bij de bijstand. Daarnaast waren ze weer aan het werk(stilzitten verlaagt de kans op een echte baan) en bouwden ze weer sociale contacten op.

    Vraag me af waarom wij niet zo'n systeem hebben. De zorg is toch onbetaalbaar? Laten we dan de huidige werklozen een kans geven om aan de gang te gaan in de zorg. Gratis kinderopvang lijkt me ook ideaal voor veel moeders die momenteel in de bijstand zitten.
     
  11. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Dit vind ik een goed idee, maak je nuttig. Win-win.:thumbs:
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Terechte opmerking. Je mag, ook voor de bijstand, best wel wat werk verzetten. Die kinderopvang is helemaal zo'n gek idee niet. Zou je zulke ideeën ergens kunnen droppen?
     
  13. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
    Er is helemaal geen werk in de zorg. Ook in de kinderopvang wordt er ingekrimpt aangezien mensen minder vaak hun kinderen wegbrengen.

    Er zijn op dit moment honderdduizenden werklozen, het hoogste ooit. Daar zitten zeer waarschijnlijk mensen tussen die zo aan de slag kunnen, maar daar zitten er ook tussen die tientallen sollicitaties hebben gedaan maar worden afgewezen omdat er voor diezelfde vacature nog 75 andere sollicitanten waren.

    Er zijn geen honderdduizenden werklozen omdat al die mensen niet willen of kunnen, maar omdat er geen werk is. Het slechtste wat je in zo'n situatie kan doen is banen creëren voor 1 euro per uur en het als overheid met een uitkering compenseren.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Waarom? Er is werk zat in de zorg, alleen geen geld bij de gezinnen die het wel kunnen gebruiken. Een kennis van mij gaat volgend jaar ook minder werken omdat ze de opvang niet meer kan betalen en het gewoon uit kan om minder te werken. Met de genoemde oplossing was zij aan het werk geweest, en had de bijstandsmoeder een extraatje gehad.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Enorm veel werk in de zorg :eek:.

    Ik zie ook wel een gevaar voor de huidige banenmarkt ja. Alle administratieve mensen worden gedumpt en dan worden er van die werklozen gezocht.
     
  16. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
    Misschien is er veel werk te doen in de zorg, maar veel vacatures zijn er niet. Tenminste in de kinderopvang en meervoudig gehandicapte zorg zijn er dus zoals ik schetste wel vacatures, maar dan komen er per vacature dus zomaar 70a80 sollicitatiebrieven binnen.

    Het probleem zoals je terecht aangeeft in bijvoorbeeld administratieve banen geldt uiteindelijk in elke commerciële sector. (ook kinderopvang). De werkloosheid zal toenemen, en de kosten voor de overheid zullen op termijn alleen maar hoger worden.
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    scherp opgelet van een telegraaflezer en weer een WTF moment

     
  18. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet je de goede doelgroep zoeken ;) De hoeveel gehandicapten in Nederland zal ongeveer gelijk blijven. Waar krijgen we er meer van? Juist.. chronisch zieken en ouderen. Daar moet je dus je kansen pakken. Steeds meer mensen worden ook heel vroeg uit het ziekenhuis ontslagen met complexe zorg. De druk op de thuiszorg wordt steeds groter en daar staan ze ook te springen om verzorgenden en verpleegkundigen. Kijk maar eens op de website van Buurtzorg.. die instantie zoekt al in +/- 60 plaatsen nieuwe mensen.
     
  19. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Jup, zo hebben m'n neefje en ik afgelopen jaar echt goed geld verdient met allerlei administratieve werkzaamheden/ondersteuning.
    Klussen die normaal blijven liggen omdat het te duur is daar fulltime medewerkers op te zetten.
    Die hebben m'n neefje en ik voor een tiental bedrijven voor een leuk bedrag(zwart) staan doen, wat uiteindelijk voor die bedrijven heel goedkoop was.
     
  20. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Misschien in de zorg dan niet, maar mij maak je niet wijs dat er geen banen beschikbaar zijn. Het is meer een kwestie van willen. Zo zitten sommige liever op de bank dan voorover gebukt in de kas te werken.
     

Deel Deze Pagina