1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik heb gewoon geen zin om me nu in de politiek te verdiepen. Ik vind het sowieso maar een poppenkast daar. :+ Je ziet gewoon dat ze allemaal gewoon aan het marketen en entertainen zijn, terwijl dat helemaal niet hun taak is. Ook dat ze de hele tijd op De wereld draait door zijn om grappig te doen. En dan hoor ik m'n ouders weer: "Ja die Cohen is toch ook wel een sympathieke vent." 8) Naja, ik heb er gewoon geen trek in. Ik vind het ook allemaal zo dubbelzinnig, want iedereen heeft het maar over het bezuinigen, en dan t allemaal snel snel snel moet, maar dan merk je ook dat sommige de belangrijke dingen wegbezuinigen (zorg, onderwijs etc). Ik ben t eigenlijk gewoon met geen 1 partij eens. En daarom laat ik de stemwijzer maar beslissen. :+
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2010
  2. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Als er iets is wat inefficient is, dan zijn het zonnecellen wel.
    Deze hebben geloof ik een nog veel langere terugverdientijd. En de energie-terugverdientijd is helemaal bar slecht (Energieterugverdientijd is de ratio van de energie die gebruikt is om een zonnepaneel te maken versus de energie die het oplevert. Bij windmolens zo'n 80, en bij zonnepanelen 5 a 7.

    Tevens heb je in Nederland ook niet de goede omstandigheden voor zonne-energie. Een lage zon-intensiteit en weinig zonuren.
    Het voorstel van Duitsland om in de Sahara een groot zonne-energiepark te bouwen voor Europa kan ik me wel in vinden.
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2010
  3. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Ik heb het dan ook niet over de huidige zonnecellen. Maar over de nieuwe bronnen zoals die systemen met spiegels en een centraal punt wat verwarmd wordt. Dit is maar 1 voorbeeld van hoe we de zon echt goed kunnen benutten. Enige nadeel als Nederland is dat we niet zoveel zon hebben en dus weer afhankelijk zouden zijn van andere landen. Maar als we nog verder kijken dan zou het mogelijk zijn om in de ruimte zonlicht op te gaan vangen, maar dit lijkt me nog te ver weg in de toekomst.

    Alleen m'n punt blijft gewoon, alle alternatieve energie is welkom, als het maar efficiënt is. Dus niet die stomme windmolens van links :+
     
  4. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, idd. Die centrales die de warmte van de zon gebruiken zie ik ook meer zitten, maar dan vind ik Nederland alsnog niet echt een geschikt land voor zonne-energie, met wat je zelf ook aangeeft de hoeveelheid zon en de intensiteit. Ik ben van mening dat als de energieprijs eenmaal omhoog gaat er goede kansen zijn voor windmolens, omdat er ook een soort van leercurve is waardoor de industrie in staat is steeds goedkoper windmolens te produceren. Het grootste nadeel van windmolens vind ik de wisselvalligheid van de energiestroom die ze leveren.

    Ik ben trouwens van mening dat kleine initiatieven zoveel mogelijk moeten worden gesteund. Als een boer zijn mest en/of afvalproducten wil gebruiken om daar biogas mee op te wekken, dan moet dat gestimuleerd worden. Niet tegengewerkt door allerlei bureaucratische wetjes die er nu zijn.
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2010
  5. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Neeeeeeeeeee, dat is nou juist de dooddoen opmerking! Je moet niet kijken naar 1 type bron, want dan zijn alle huidige vormen van duurzame energie niet toereikend om onze vraag te voorzien. Win energie waar het te winnen valt! In Nederland zijn geen echte hoogteverschillen, dus valt waterenergie grotendeels af. Er is te weinig ruimte om veel biomassa te kweken. Daarnaast is er weinig zon, dus pv-cellen werken niet tot hun volle potentie, evenals dat wind maar voor een deel kan helpen. Alle beetjes helpen echter! Daarom is het van essentieel belang dat je álles exploiteert en niet één bron.
    Wel hebben we een gigantisch zoetwatermeer dat direct in zee stroom, kuch. O-)

    Overal is innovatie mogelijk. Er worden nu al windmolens getest met het dubbele vermogen van de nieuwste turbines die nu op de markt zijn (6MW tegenover 3MW). Er is ruimte voor innovatie genoeg, voor alle soorten bronnen.

    Maar zonenergie in de ruimte... hoe krijg je dat weer op Aarde? Tegen die tijd zal kernfusie wel onderhand getackeld zijn (ontwikkelingen daarin zijn veel verder dan je denkt!).
     
  6. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Jup, naast energie halen uit water, de wind en de zon kan je ook veel energie halen uit de grond en zeegolven. De nieuwe zonnepanelen brengen trouwens ook veel meer energie op als eerst en zelfs windenergie kan winstgevend zijn met nieuwe technieken.

    [yt]F0mzrbfzUpM[/yt]

    [yt]L1FzkY9qzCE[/yt]

    [yt]hQ5MiLqb5VE[/yt]

    Helaas zie ik ze niet snel komen.

    Edit:

    Haha vroeg me al af wanneer iemand zo'n filmpje zou maken!

    [yt]in-_PrLCE2E[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2010
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Ik heb nog steeds geen stempas gekregen, kan ik ergens eventueel een nieuwe aanvragen ofzo? 8) Al moet ik zeggen dat ik me totaal niet heb verdiept in de verkiezingen en ik er serieus geen reet van weet. Maar wil toch opzich ergens wel op stemmen, denk ik.

    Een standpunt (mocht dat er zijn) waar ik het mee eens ben is dat NL minder mensen van buiten af een paspoort moet geven. Iedereen wilt (Was laatst in Egypte, Nederlandse Ambassade en daar zaten me toch een zooi mensen papieren in te vullen om hier heen te komen en een paspoort willen te bemachtigen. Meeste gaat het lukken ook.) en komt hier naar toe. En wat heb je uiteindelijk aan die mensen? Weinig. Ze gaan niet werken, kunnen amper Nederlands, vragen een uitkering aan, maken 38283 kinderen voor kinderbijslag en de kinderen gaan uiteindelijk alleen maar de straat op en dat wordt ook niks. Nederland is gewoon veel te makkelijk daarin. Maar goed, dat is wat ik zie en wat ik denk hoor.
     
  8. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Doe eens een stemwijzer
     
  9. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    PVV :thumbs:
     
  10. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    of Trots...

    of VVD...

    en zo zullen er nog wel meer partijen zijn die tegen immigranten zijn die niks kunnen toevoegen aan onze samenleving. Zelfs de fucking SP!
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2010
  11. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    ...
     
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Daar komt Trots op Nederland uit, alleen al als ik die naam zo lees wil ik er eigenlijk niet op stemmen. Klinkt gaar. 8)

    Wat ik ook wel belangrijk vind is de Studiefinanciering. Ik zal geen problemen hebben om die €70 per maand te betalen mochten ze er een lening van maken, het gaat mij erom dat ik er wel wat voor terug wil zien. Als ik mijn school zie, de lessen die ik krijg, de leerlingen en het slechte onderwijs dat ik krijg dan zou ik niks betalen. Sowieso vind ik het geld dat ik moet betalen qua lesgeld al veel te veel voor het gene wat ik terug krijg. Tegelijkertijd moet ik ook zeggen dat ik mijn stufi wel erg handig vind, heb het nu sinds Oktober en eerlijk is eerlijk, ik heb het niet eens nodig gehad voor school tot nu toe. Allemaal extra eurotjes zijn het voor mij. Al zal iemand op het HBO/Universiteit het wel zeer goed voor hun opleiding kunnen gebruiken, MBO is peanuts.

    Alleen, mocht je er een lening van maken dan zal het niveau alleen maar lager worden. Als ik kijk naar mijn opleiding en school, waar mensen van rond de 21/22/23 nog steeds in het tweede jaar zitten van MBO, nog steeds geen reet kunnen en amper komen dan gaat het alleen maar erger worden. Die mensen komen dan sowieso al helemaal niet meer, die willen niet betalen en zullen geen diploma halen (al is het sowieso de vraag of die mensen überhaupt nu al een diploma halen).

    Voor mij zou het dan ook de vraag zijn of ik dan wel aan het HBO ga beginnen of niet. Mijn grootste doel en waar ik me altijd probeer aan te houden is dat ik geen schulden of leningen wil op mijn leeftijd, en ook niet binnen een paar jaar mocht dat lukken.

    Heb zelf geen probleem met immigranten, het gaat er alleen om of ze hier een toekomst hebben of niet. Als je vrouwtjes in boerka's toelaat dan weet je sowieso al dat je daar eerlijk is eerlijk niks aan hebt als land.
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2010
  13. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Verstandig, check eens voor de grap het promofilmpje van Rita :cool:

    Voor dit is de PvdA de beste partij, die willen het meeste investeren in scholen. Dat geld halen ze bij de stopzetting van de stufi. Je mag het geld alleen nog maar lenen. VVD investeert ook veel in onderwijs maar alleen hoger onderwijs. Aan het MBO doen ze niks terwijl het juist de MBO scholen zijn die momenteel slecht presteren.

    Zoals ik al zei geldt dit voor bijna alle partijen. Maar hoe denk je over asielzoekers? Verdienen die een kans in Nederland of laten we ze aan hun lot over?

    @fredfenster:
    Wat probeer je nou duidelijk te maken?
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2010
  14. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Volgens mij zijn de meeste immigranten niet zo streng gelovig. Nederland heeft sowieso erg lage immigratiecijfers, volgens mij zijn er niet echt problemen daarmee.

    Gewoon wat er staat :eek:
     
  15. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Dacht ik al :thumbs:
     
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Om eerlijk te zijn: van de VVD weet ik niet precies, maar PVV en ToN zijn toch wel overdreven anti-niet-westerse-im-migranten.
     
  17. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    VVD is alleen tegen kansarme immigranten om economische redenen. Hoogopgeleide proberen ze juist te lokken door de belastingen te verlagen. Iig, dat zeggen ze. Ik moet de eerste immigrant die 50.000+ in het jaar verdient nog tegenkomen. 8)
     
  18. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal toch niet zo moeilijk zijn. Als meneer gewoon engels kan praten kan hij echt wel ergens goed terecht komen.
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Ik vind het grappig dat veel mensen hier op de VVD stemmen, terwijl de meeste mensen hier student/scholier zijn. Was het niet o.a. de VVD die de studiebeurs af wil schaffen? :p
    (Alhoewel ik het wel eens ben met de redenering erachter, maar dat is vast ook op een andere manier op te lossen)
     
  20. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Zodra je niet meer studeert en een baan gaat krijgen moet er toch nog wel wat aan te verdienen zijn he O-)
     

Deel Deze Pagina