1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Niet heel gek...
     
  2. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Het probleem is gewoon dat dat soort werkzaamheden gewoon erg slecht betalen. Het verschil met een uitkering is dan zo klein dat het eigenlijk niet loont om te gaan werken. Mensen die in een uitkering zitten betalen minder belasting en hebben vaak meer voordeeltjes.

    Kijk, voor 100 euro meer zou ik ook niet aan het werk gaan als ik in een uitkering zou zitten. Dat ben je in de meeste gevallen al kwijt aan reiskosten die niet worden betaald (0,19ct kan geen mens van rijden als je afschrijving en onderhoud mee gaat rekenen)
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Precies. Mijn moeder zoekt ook werk maar als de huidige baantjes ervoor zorgen dat je pensioen 150 euro lager uitvalt ben je wel erg stom om te gaan werken.
     
  4. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is inderdaad een van de grotere problemen. Net als Tyrant, heb ik een familielid dat er hooguit 100~200 euro erop vooruit gaat als hij gaat werken. Is een 60-plusser met een MBO opleding en werkervaring op WO-niveau in de ICT. Hij vervult nu zijn dagen met part-time vrijwilligerswerk, want werken loont simpelweg niet.
    Overigens gaat hij met het huidige regeerakkoord er straks een slordige 400,- euro op achteruit per maand :x
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    om bovenstaande replies even verder toe te lichten

    http://www.nivelleren-is-een-feest.nl/

    dit is dus hoe de situatie nu is. Iaw de situatie motiveert nu al niet en dat wordt alleen nog maar minder.
     
  6. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Vraag me af hoeveel zeikers nou stiekem eigenlijk VVD of PvdA gestemd hebben. Eigen schuld dikke bult...
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    O want de VVD en PvdA stemmers mogen natuurlijk niet zeiken.
    8)


    Tuurlijk zitten er heel veel VVD en PvdA stemmers tussen.
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik weet niet wat het gezeur nou allemaal is.
    Ik heb zelf PVDA gestemd en vind dit allemaal prima. We gaan er allemaal gewoon op achteruit dat wisten we vantevoren. We zitten in een crisis en er moet gewoon bezuinigd worden.
     
  9. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Ach iedereen mag zeiken wat die wil, maar imo is dat hetzelfde als dat iemand een pizza funghi bestelt en gaat zeiken dat er champignons op zitten.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Nee, want dat is van te voren bekend.
    Zorgpremie op basis van inkomen stond niet in de programma's van zowel VVD of PvdA.
     
  11. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Wat wel bekend was is dat de VVD een onbetrouwbare partij is dusja.. je weet wat je krijgt..
    De naïeve VVD stemmer is dan misschien voor de gek gehouden, maar stem dan ook niet de volgende keer weer VVD zoals je zo vaak ziet gebeuren.
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2012
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Waarop baseer je dat?
    VVD heeft nooit beloofd GEEN inkomensafhankelijke premie te introduceren?
    Dus waaruit blijkt dat ze onbetrouwbaar zijn?
     
  13. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Vraag dat maar aan de VVD stemmers die zo boos zijn :)
     
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik wil zo graag weten wat jij gestemd hebt.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Je mag het niet eens zijn, dat is wat anders als onbetrouwbaar.
     
  16. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Nou je kan niet bepaald zeggen dat met de VVD het land er beter op is geworden de afgelopen jaren.. dus die sowieso niet.
    En aangezien ik het recht heb om te zeiken kan je dus ook de PvdA wegstrepen. :+

    Zeik alléén niet zo graag, ben positief ingesteld mens. *)
     
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.958
    Je kan zelf de politiek wel in, je draait zo om de vraag heen.
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb VVD gestemd en ik klaag niet (en ja ik heb best een leuke baan :+ ) Al dat gezeik als de rekening in zicht komt,... hervormen en bezuinigen willen we allemaal maar wel ten koste van iemand anders z'n koopkracht a.u.b.. hypocriet gedoe

    Ik snap de hele mediastorm ook niet, iedereen weet toch inmiddels wel dat in Nederland de soep nooit zo heet gegeten word als hij opgediend word..

    Er word nog wat geschaafd en her en der wat toegegeven en uitgeruild en uiteindelijk krijgt iedereen net niet wat hij wil. :+
     
  19. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Mwa, verdient niet goed genoeg.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Wat mij nog het meest stoorde is dat de media zo graag de primeur wilde hebben dat iedereen met verkeerde cijfers kwam :+

    Aernhem, je wilt vast niet vertellen wat je voor werk doet dan? 8)
    Sowieso moet je de politiek in om 5 jaar later het bedrijfsleven in te duiken zoals Bos en De Jager doen :+
     

Deel Deze Pagina