1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    En het liefst bij de PVDA want dan is daarna een topfunctie bij Shell gegarandeerd :+
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Grappig de soepopmerking heb ik dit weekend nog gebruikt. Anyways ik ben het maar ten dele met je eens. Ik verdien 1,5x modaal maar wordt als alleenstaande vader die ook nog eens ambtenaar is deze keer echt buitensporig hard getroffen. Dat geldt voor praktisch de gehele club tussen modaal en 2x modaal. Daaronder en daarboven valt het juist weer mee.

    Ik ben het er totaal mee eens dat er bezuinigd moet worden. De beperking van de HRA, een kleinere overheid en zo nog wat regelingen zijn helemaal niet verkeerd. Echter als je moet constateren dat het, gezien de huidige plannen, bijna uit kan om niet meer te werken dan wordt het toch wel te gortig.

    Mijn totale zorgkosten komen (dus premie en bijdrage) komen uit op meer dan 600 per maand. Iemand in de bijstand zit op 20, dat gaat nergens meer over. En als je dit soort sites bekijkt:

    http://www.nivelleren-is-een-feest.nl/

    Dan ben ik wel even klaar met nivelleren. Nee ik ga er geen drama van maken en ja die soep gaat nog wel afkoelen, maar als de bevolking wat harder blaast koelt ie misschien ook nog een beetje extra af ;)
     
  3. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Zorgkosten gaan inderdaad nergens over als je het zo allemaal even gaat berekenen, puur daardoor zou ik dan volgend jaar niet m'n eigen huis kunnen bemachtigen. De vaste lasten die er daarnaast nog eens bij komen zouden er dan voor zorgen dat ik niet meer elke maand een mooi bedrag op zij kan zetten. Bedankt Nederland!
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Hoe zit het dan met studenten? Betalen die ook 20 euro? :+
     
  5. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een kutkrant is de telegraaf ook he.
    Het enige waar Nederland op dit moment baat bij heeft is een stabiel kabinet dat gewoon z'n tijd uitzit en veranderingen doorvoert.

    Wat doet de telegraaf: die beginnen van het begin de poten onder de stoel weg te zagen.

    Nu weer. Die zijn echt met een soort kruistocht tegen het kabinet bezig.
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Waar ze tijdens de verkiezingen de SP aan het schoppen waren voor de VVD. :emo:
    Snap niet dat mensen die krant lezen..
     
  7. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Zakkende huizen prijzen vind ik niet erg. Woon nu in een appartement en als ik kinderen heb moet ik toch groter gaan wonen. Hoe meer de markt inzakt hoe beter voor mij :p.
     
  8. gamer18

    gamer18 xboxgamer

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    0
    De telegraaf heeft de afgelopen tijd een hetze gevoerd tegen het kabinet.
    Alles werd supergroot neergezet op hun internet pagina en de volgende dag stond het in de krant ook moet koeienletters vermeld.
    Niets deed het kabinet goed volgens hun. Beetje het volk opjutten.|:-
     
  9. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Nou..na vandaag gaat weer 70 miljoen per jaar na Griekenland.

    ""Als ik heel eerlijk ben heeft mijn belofte geen stand gehouden. Het uitstel zou geen cent kosten", zo zei hij na afloop van het vragenuurtje. Volgens Rutte zijn concessies in de politiek echter onvermijdelijk. "

    70 miljoen.. daar kon je studenten ook mee financieren. maargoed,dat was te verwachten natuurlijk.


    EDIT: waarde aangepast.
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2012
  10. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Rutte heeft nog nooit wat voor elkaar gekregen in Europa. Nee zeggen, maar wel toestemmen.
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Mensen die nog gaan stemmen voor de Gemeenteraad?
    Moet zeggen dat ik er totaal niet mee bezig was de laatste weken. Maar het is meer een principe kwestie voor mij dat ik wel moet gaan stemmen. Gewoon omdat we blij moeten zijn dat we het kunnen doen. Dus toch maar even in verdiept net en daar kwam D66 als keuze uit.
     
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Heb even een Kieswijzer gedaan en daar kwam Totaal Lokaal uit, ik ken die hele partij niet :+. Ik heb echt geen idee waar ik op moet stemmen, ik weet ook niet meer waar ik vorige keer op gestemd heb.
     
  13. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb me totaal niet verdiept in gemeentepolitiek en de landelijke politiek vind ik dusdanig teleurstellend dat ik daar ook niet voor hoef te stemmen. Stemmen om het stemmen doe ik niet, dat vind ik nu ook niet de bedoeling van een democratie.

    Dus ik ga niet stemmen.
     
  14. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Je kan ook blanco stemmen, als je niet stemt is dat in het voordeel van de grootste partij. Dit is bij blanco niet zo
     
  15. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Idem.
     
  16. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Zo voelt het voor mij ook hoor, maar wil niet dat mijn stem naar de grootste partij gaat, zomaar.
     
  17. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    [​IMG]

    Benieuwd of er Rotterdammers op Frank de Boer gaan stemmen :D
     
  18. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ik ga gewoon weer blanco stemmen omdat mijn vertrouwen in de politiek al jarenlang rond het nulpunt hangt. En ik ben niet de enige zie ik in dit topic.
     
  19. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik wil op alle partijen stemmen. Ik vind ze allemaal lief.
     
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik ga er voor het gemak vanuit dat je ontevredenheid voortkomt uit een onvrede met de landelijke politiek. Is het niet onterecht om je lokale college van B&W af te rekenen op je onvrede met de regering? Ondanks dat veel partijen dezelfde zijn, zijn de lokale en landelijke politiek gescheiden. De gemeentelijke verkiezingen gaan juist over super concrete zaken in jouw directe leefomgeving.


    Overigens denk ik dat gebrek aan vertrouwen in de politiek ons vooral tussen de oren zit. Dat is hoe het spel werkt. In een democratie worden partijen gedwongen zich populair te verkopen tijdens te verkiezingen. Tijdens een regeerperiode maakt de opposite van elke mug een olifant voor haar eigen gewin. Daarbovenop leeft de media op sensatie. Zodoende is er alle aandacht voor het toneel en zien we over het hoofd dat Nederland gewoon redelijk bestuurd wordt.
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2014

Deel Deze Pagina