1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    'Gewoon redelijk' is niet goed genoeg voor de meesten denk ik.
     
  2. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Redelijk bestuurd met clown samsom en acrobaat rutte? Je kan beter niet gaan werken, dan verdien je nog meer. En maar van de ouderen het geld wegpikken. Ik heb zelf sp gestemd.

    Send with Tapatalk HD for Android
     
  3. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    En wat heeft de GR te maken met de landelijke VVD/PvdA?
     
  4. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Omdat het een pot nat is.

    Pvda van de gr is hetzelfde als van de landelijke.

    Send with Tapatalk HD for Android
     
  5. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Voor mij is dit een teken dat het knelpunt niet zozeer de politicus, maar de kiezer is.
    Wat is nou de afweging in een dergelijke reactie? Ik zie in mijn portemonnee dat ik er op achteruit ga en dus zijn Rutte en Samsom (wie niet eens in de regering zit) een clown en acrobaat?
    Het zijn economisch gezien zware tijden en vanzelfsprekend zal iedere burger dat voelen. Het is de taak van het kabinet om de schade te beperken en de weg omhoog te vinden op de lange termijn. Je kunt een kabinet enkel veroordelen als ze daar niet in slaagt of op enkele punten niet goed genoeg in slaagt. Een kabinet veroordelen, omdat je aan het einde van het jaar minder geld overhoudt is onterecht. Dan ben je feitelijk de de schuld van de crisis bij de regering aan het leggen, terwijl de oorzaken daarvan toch wel wat dieper wortelen dan Rutte II.


    Hierbij wil ik de kanttekening plaatsen dat er gelukkig ook vaak genoeg wel gediscussieerd worden of specifieke maatregelen wel het juiste middel voor het juiste doel zijn. Die discussies worden echter helaas te veel overschaduwd door een onvrede in de onderbuik.


    De landelijke en lokale PvdA zijn verbonden in hun ideologie, maar hebben met andere zaken van doen. Bovendien, er bestaan ook lokale partijen waar je op kunt stemmen. ;)
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2014
  6. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Precies matrix. Vind het echt schrijnend hoe veel burgers alleen maar zeggen "dont care, een pot nat, kut politiek" en dan dat een reden vinden om niet te stemmen. Vooral de gemeenteverkiezingen zijn zaken die direct invloed op je hebben. Ik heb mij ook niet heel erg verdiept, maar de stem wijzer is een handig hulpmiddel om er alsnog uit te komen.

    GroenLinks kwam daar uit en daar ga ik dan ook op stemmen.
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  7. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    'Gewoon redelijk' :lol:, die politiek is één groot machtsspelletje, lokaal en nationaal. Je beschrijft het perfect en toch zeg je dat het land 'gewoon redelijk' bestuurd wordt.

    Ik vind het meer een probleem dat het partijprogramma niet zoveel zegt eigenlijk. Het zou alleen volledig gerealiseerd kunnen worden als jou partij de absolute meerderheid krijgt en dat gebeurd vrijwel in geen enkele gemeente. Dus krijg je concessies bij de formatie en kunnen ze die punten die jij nou net belangrijk vindt droppen, om maar mee te kunnen doen in de regering.
     
  8. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Door wie is de crisis veroorzaakt? Door de banken. Wie heeft er in Nederland niks aan gedaan, de vvd .

    De zorg wordt steeds minder, spoedeisende hulpposten worden wegbezuinigd, eigen risico wordt elk jaar hoger.

    Door wie komt dit ? Onder andere de VVD

    Maar er komen wel steeds nieuwe mensen hier wonen en die krijgen allemaal een uitkering, en dan komen er nog een stelletje idioten die hier van alles komen weghalen, dat is weer de schuld van pvda en vvd.

    Ik zeg grenzen dicht en eens aan Nederland denken inplaats van het EU gedrocht.

    Send with Tapatalk HD for Android
     
  9. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ik vind het schrijnend dat je je er amper in verdiept en dan vervolgens maar gaat stemmen omdat 'dat moet'.
     
  10. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Niks van de gemeenteraadsverkiezingen boeit me. Letterlijk helemaal niks 8)

    Zou echt niet weten waarom ik zou moeten stemmen.

    Mijn politieke voorkeur wordt in de gemeente helaas ook niet vertegenwoordigt.
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2014
  11. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Oh ga je nu leuk napraten? Vertel, waarom vind je dat schrijnend? Ik heb namelijk wel een mening en visie die ik op deze manier wel naar voren laat komen. Vertel dan maar waarom dat schrijnend is volgens jou?
     
  12. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ohnee? Ik kan mij niet voorstellen dat er niks is wat je boeit.
     
  13. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Je zegt zelf dat je je er amper in verdiept hebt, vervolgens een stemwijzer invult en puur op basis daarvan je stem bepaald. Heb je wel één partijprogramma doorgelezen? Jou visie en mening zijn van de stemwijzer, en dan met je vingertje gaan wijzen naar mensen die blanco stemmen.

    Ik vind de opmerking dat niet stemmen zo slecht is gewoon een beetje onzin. het is niet dat ik 'don't care of boeieh' zeg. Ik heb juist uitgelegd waarom ik blanco stem. Voor veel mensen die dat doen zit er een goeie beweegreden achter in plaats van diegene die jij benoemt.
     
  14. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Geloof me, het maakt me niet uit of er extra geld gaat naar een parkeerplaats of buurthuis.
     
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Ik weet alleen dat ik niet op de PvdA stem omdat ze voor een windmolenpark zijn in het IJsselmeer :+
     
  16. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    En dan kan je er niet tussendoor varen met je visnetten ofzo?
     
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Nee.
     
  18. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik heb het niet over blanco stemmen gehad hoor. Ik hebmij nu niet heel erg erin verdiept nee, maar ik vind de stemwijzer een handig middel om alsnog een aantal punten die ik belangrijk vind naast die van de mening van de partijen te leggen.


    Edit: ik zal later even wat erbij zetten.
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2014
  19. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Dit is wel heel erg ongenuanceerd.
     
  20. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    @obscure:

    Waar baseer jij op dat mijn mening en visie van de stemwijzer gehaald zijn? Ik gebruik het alleen om mijn eigen belangrijke punten naast de partijpunten te leggen. Ik ben niet aan het wijzen met mijn vinger ;) iedereen moet doen wat hij wil. Echter vind ik het wel dat veel mensen en dan vooral veel jongeren zich erover uitlaten van "ach, ik heb er niks mee. Toch allemaal onzin. Bla bla bla" en dat vind ik wel schrijnend. Je kan inderdaad blanco stemmen en ik zou dat ook graag willen zien :) Als je het niet weet, is dat een prima uitkomst. Niks doen vind ik wel schrijnend. Waarom is mijn opmerking dan 'een beetje onzin'? Ik kan dat niet uit je zin erna halen.
     

Deel Deze Pagina