1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    [​IMG]

    Als dit waar is, dan kan het nog leuk gaan worden. Ronselen is strafbaar.......... Kijken wat Ankara over dit artikel te zeiken heeft. Welke stedenband zal nu worden afgebroken. Spannend!! Hopelijk blijven ze van mijn drop af.
     
    Kimi NL en Rampage vinden dit leuk.
  2. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Volgens mij kun je haast niet meer zo Hollands zijn als Kuzu.

     
  3. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ja als je nu zelfs moeite hebt met het begrijpen van je eigen berichten kan ik het ook niet helpen.
    Ik vind discriminatie een probleem, ik ben van mening dat meerderheid van Nederlanders niet discrimineert maar een minderheid (minder dan een meerderheid voor jouw begrip) dit wel doet.

    Wat heeft een moskee hier nou weer mee te maken? Je springt van de hak op de tak. Ik heb het over Nederlanders die mensen met migranten achtergrond als Nederlander beschouwen, jij begint nu opeens weer over of mensen in een Moskee zich Nederlander voelen. Zijn toch 2 hele verschillende punten. Zelfs als een meerderheid van de Nederlanders mensen met een migrantenachtergrond als Nederlander beschouwen hoeft dat niet te betekenen dat mensen met een migrantenachtergrond zich ook als Nederlander voelen/ behandeld voelen. Tenzij jij die relatie statistisch kunt aantonen.
    Trouwens het gros van mensen met een migrantenachtergrond komt niet in een moskee.

    Toon anders even aan dat meerderheid van de Nederlanders (waar mensen met een migratieachtergrond trouwens ook ondervallen he) mensen met een migratieachtergrond NIET als 100% Nederlander zien ipv je te beroepen op je omgeving, krant, tv en binnen wandelen van de moskee om de hoek.
     
    Dex en Tyrant vinden dit leuk.
  4. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Omdat hij een politicus is en voor zo ver ik weet de andere lijsttrekkers hier ook na is gevraagd en zij er gewoon op antwoorden.Had Kuzu dat ook meteen gedaan was er niets aan de hand geweest.Nu wekt hij de indruk dat hij het eens is met Turkije/Erdogan en voor zoals ,jij het zelf zegt, is dat op z'n raar en roept dus alleen meer vragen op.Hij maakt het zichzelf gewoon moeilijk door zo terughoudend te reageren
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Als een kamerlid:

    - In het hele onderwijs Turks als keuzevak beschikbaar wil maken
    - In de kamer een minuut stilte vraagt voor een aanslag in Ankara
    - Campagne speech in t Turks houdt
    - In het Turks zijn social media bijhoudt
    - 9 keer het woord 'Turk' in zn partijprogramma heeft
    - Turkse kamerleden openbaar voor landverraders uitmaakt omdat ze de woorden van Turkije in twijfel trekken
    - Een lijst vraagt van alle Turkse Gülenisten die zich in Nederland bevinden

    Dan snap ik wel dat het volk Kuzu ook wat kritische vragen over Turkije stelt.
    Om dat dan af te doen met 'maar hij is in Nederland geboren dus ik snap die link niet!' is wel erg kort door de bocht natuurlijk. Maar inderdaad, het is vrij rot dat we steeds over z'n afkomst beginnen :')

    Daarnaast, het gaat toch Nederland aan? Turkije maakt Nederland uit voor een facistisch en nazistisch land. Kuzu vertegenwoordigt Nederland als parlementslid! Dan is het toch volkomen logisch dat je op zulke uitspraken reageert?
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2017
    Kimi NL, Jorrie, Dyonko en 9 anderen vinden dit leuk.
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik PVV-er? Omdat ik vind dat we een immigratie en integratieprobleem hebben en vind dat de islam een negatieve uitwerking heeft op onze samenleving houdt dat niet direct in dat ik een PVV-er ben. Ik zal nooit een individu die ik niet ken behandelen op basis van vooroordelen. Mijn stem is zoals altijd naar de PvdD gegaan :)
     
    Marty NL, fredfenster en L.A. vinden dit leuk.
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ja hoi. Ik post hier voor 99% serieus en ik maak een deels serieuze post met een cynische ondertoon en ik bagatelliseer het weer.
    Ik heb volgens mij vrij expliciet aangegeven dat er een probleem is in Nederland maar dan DENK de laatste partij is die dat probleem gaat oplossen (die je trouwens niet citeert).
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2017
  8. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Als je kritiek hebt op de immigratie en integratie word je als PVV'er bestempeld, duh! Dan ben je gewoon tegen buitenlanders, en discrimineer je, klaar!
     
  9. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
     
    MightyMikeDX en Matrix vinden dit leuk.
  10. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    ik snap dat je van politici hoopt dat ze zoch uit durven spreken over maatschappelijke thema's. ik snap ook dat een politicus met turkse achtergrond, in een partij die ernaar streeft om zulke labels irrelevant te maken, weigert zich ter verantwoording te laten roepen voor alles wat raakvlakken heeft met die achtergrond.
     
  11. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Het punt is dat we geen EU of TTIP nodig hebben om welvarend te zijn.
    Dergelijke verdragen ondermijnen onze privacy.
    IJsland heeft uiteindelijk de middelvinger opgestoken richting de EU. Een verstandig besluit.
     
  12. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Fantastisch
     
    L.A., Reckuuza en Oujdi vinden dit leuk.
  13. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    ik kreeg dat gevoel ook toen ik hun programma las. ik krijg dat gevoel ook in de media. in de politiek. in facebook comments. de status quo is ook gewoon een gepolariseerde samenleving. denk benoemt dat. maar denk komt vervolgens met allerlei voorstellen die kunnen bijdragen aan toenadering. die moet jij ook zijn tegengekomen.

    en het klopt dat denk in deze situatie opereert vanuit het perspectief van de minderheden. dat mag je kut vinden, ik vind het eigenlijk wel verfrissend om eens niet de bal bij de minderheden te leggen. in de filosofie van denk is het ook niet aan die minderheden om te integreren. denk staat immers voor diversiteit en acceptatie.
    ik vind dat elke entiteit beoordeeld mag worden op diens daden, dus ook denk. ik kan me ook voorstellen dat je dit afkeurt (heb me er zelf onvoldoende in verdiept om stelling te kunnen nemen). maar als dit het is, vind ik denk niet meer of minder polariserend dan een willekeurige andere partij (voorbeeld het etnisch monopolie op straatoverlast dat door samsom aan marokkanen werd toegedicht), terwijl de beschuldigende vinger toch wel heel prominent op denk is gericht.
     
    L.A. en Oujdi vinden dit leuk.
  14. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Moet dit
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  16. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Dat heb ik niet hoor; maar misschien dat dat ook een beetje aan jouw interpretatie ligt? Ik weet niet wat het is maar ik heb het gevoel dat ik alles 6x moet herkauwen zonder dat je je eigen standpunt duidelijker probeert te maken.

    Nogmaals discriminatie geen groot probleem vinden in Nederland; of wel dat een meerderheid iemand met migratieachtergrond als 100% nederlander ziet is totaal wat anders dan persoonlijk iets geen probleem vinden. Je kunt vinden dat iets geen groot probleem is dat speelt in een land...of je kunt er zélf geen probleem mee hebben. Zit een groot verschil in en ik heb je nooit op de persoonlijke versie aangesproken. Maar als je dat wel zo opvat kun je het ook even vragen natuurlijk; men heeft niet altijd zin om een lange volzin (een meerderheid van mensen met migratie bla bla) exact steeds over te typen.

    Ik denk dat dat er zeker wat mee te maken heeft, maar het is natuurlijk een voorbeeld. Je hoeft niet op het specifieke voorbeeld in te gaan maar het is misschien fijn om uit te leggen hoe die mening tot stand is gekomen bij jou? Je gaf even aan dat je jouw beeld net als ik vormt door dingen die je hoort/ziet/leest. Dat is prima maar er zit een groot verschil tussen dat zelf bedenken (wat erg knap is) of lezen/horen/zien van degenen met een migratieachtergrond. Het zou mij verbazen want ik hoor juist regelmatig van mensen met een andere achtergrond dat ze iets discriminatoirs hebben meegemaakt, en daar tegenover overigens ook regelmatig van autochtone nederlanders een mening over degenen met migratieachtergrond wat mij het idee geeft dat het echt nog wel een probleem is hoor.
    En klopt je slaat de spijker op z'n kop zelfs als een Nederlander vindt dat iemand 100% nl is hoeft een ander dat niet zo te voelen. Maw je hebt er wel wederhoor voor nodig.

    Wat was de kern ook alweer? Ohja een stuk over Denk stemmers die zich niet helemaal nederlander voelden en waarvan ik me er wel iets bij kon voorstellen dat ze dit voelen en daardoor op Denk stemden. Dat klopt ik kan me dat voorstellen want ik hoor/lees/zie dat vaak van mensen met een migratieachtergrond. En als zij het gevoel hebben dat Denk dit probleem wil aanpakken dan is dat hun goedrecht daar op te stemmen.

    Het gros van mensen met migratieachtergrond komt idd niet in moskee maar het gros van moskeebezoekers heeft wek een migratieachtergrond..een voorbeeld van een plek waar je misschien iets kunt horen van mensen met migratieachtergrond. Dat is geen hak op de tak ik probeer juist tot de kern te komen en hoe jij erop komt dat een meerderheid dit niet vindt.

    Maargoed ik hoop graag met je mee hoor! Dat als mensen iemand met turkse of marokkaanse achtergrond zien lopen de meerderheid denkt: kijk eens daar loopt een 100% nederlander. Dat zou prachtig zijn! Het lijkt me alleen een beetje naief ;).

    Waarom zou ik dat moeten aantonen? Ik ben geen onderzoeksdeskundige, ten tweede lijkt het me bijzonder lastig te onderzoeken en lastig in cijfers uit te drukken om uberhaupt juiste resultaten te krijgen want iemand zal dat in een onderzoek misschien minder snel zeggen dan in de huiskamer. En niet onbelangrijk ik gaf aan dat veel mensen het onderscheid niet maken en dat dat zo jammer is. Als een klein groepje marokkanen wat doet hebben we "een marokkanenprobleem". Je wordt al snel over een kam geschoren al werk je je helemaal de pleuris hier. Ik heb het nergens gehad over een meerderheid of percentages. Sterker nog die stelling kwam nou juist van jou..en vervolgens word IK aangesproken op percentages? Ik zal je zeggen ik heb geen idee of een meerderheid vd nederlanders mensen met migratieachtergrond voor 100% nederlander aanzien. Ik denk wel dat discriminatie nog steeds een probleem is. Ik denk ook dat we eerder een discriminatieprobleem hebben.

    Het eerste stukje begint goed maar dan na de komma. Hoe kom je aan deze wijsheid en kun je dit dan wel voor mij aantonen?
     
    Oujdi en fredfenster vinden dit leuk.
  17. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    @L.A. : je kan zelfs een heel boek hierover schrijven, maar de basis van jullie uitspraken was écht hetzelfde, alleen dan gespiegeld.
     
    RaouLioo vindt dit leuk.
  18. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ok, eerlijk gezegd geen GroenLinks verwacht vraag mij af of mensen hier wel zo blij mee zijn
     
  19. CrazY

    CrazY Nimma City

    Berichten:
    852
    Leuk Bevonden:
    852
    Als Groenlinks veel van zijn partij programma door weet te drukken dan gaat het de normale Jan Lul van onze bevolking erg veel geld kosten..
    Dat gaat pijn doen in de portemonnee.
     
  20. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Ik zie dat niet goed komen VVD/CDA staan in bepaalde zaken zo ver van GL af dat als beide kanten wat water bij de wijn doen dat ze nog steeds te ver van elkaar af staan. Zeker als Klaver al opmerkingen maakt dat ze op immigratie en millieu niet gaan afwijken van hun standpunten (wat uiteraard hun goed recht is)
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina