1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. mk katti

    mk katti Active Member

    Berichten:
    2.583
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft onbewust wel veel invloed
     
  2. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Daarbij komen nog PVDD, Trots op NL, Lijst 17, SGP en CU. Niet dat de meeste daarvan serieus te nemen zijn, maar het gaat om het idee:+
     
  3. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Ben ik met je eens, maar veel mensen denken dat de minister president het in Nederland voor het zeggen heeft. Dat is gewoon niet waar.
     
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Daar werd kort over gegrapt bij De Wereld Draait Door, maar ik nam het niet serieus. Desalniettemin acht ik hem meer dan capabel.

    Ik denk dat die mensen ook praten over waar Cohen voor staat.

    Het is precies wat jij zegt, die partijen ontschoten compleet mijn gedachten. :p Maar ik ben dan ook rasatheïst, vleeseter en geloof niet in Lijst 17.
     
  5. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Net nog maar eens een kieswijzer ingevuld, deze keer die van 3FM.

    [​IMG]

    D66 blijft bij mij bovenaan staan maar toch twijfel ik nog. VVD blijft toch ook een optie, zeker omdat die ook tegen een kilometerheffing zijn.
     
  6. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Heel erg bedankt!!
     
  7. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Vast al voorbij gekomen, maar ik vond deze wel grappig:

    Cohen en Wilders wijzen beide Frits Wester aan als nieuwe premier.
    [​IMG]
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    dat stukje was zielig ... Cohen werd afgemaakt .. ging zels vragen of hij nog wat mocht zeggen ;)
     
  9. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    ach, Cohen is idd nog niet echt een sterke debater gebleken. Gelukkig disqualificeert Wilders zichzelf door weer is weg te lopen. Rutte debateerd (jammer genoeg imo) vrij sterk, en ook Balkenende komt weer goed uit de verf..

    Denk wel dat Rutte en Wilders het een stuk makkelijker hebben zeker op het nu oh zo belangerijke financiele stuk.. PVDA en CDA hebben immers geregeerd. Dat resulteert natuurlijk in een afrekening, of dat nou terecht is is een 2e (het is nou niet dat nederland de enige is, en wij zijn er gezien de rest van Europa nog goed doorheen gekomen)

    Ik hecht trouwens meer waarde aan een debat met alle lijsttrekkers en partijen. Dat is een stuk boeiender gezien het feit dat het vormen van een coalitie een uitdaging zal zijn, en de kleine partijen hier in toch een verbindende functie kunnen zijn (denk aan Christenunie, d66 en in mindere mate groenlinks)

    Als linkse stemmer zou ik trouwens , mocht de VVD de grootste worden, liever Kroes zien als Premier, die heeft internationaal veel veel meer in respect en kan veel meer gewicht in de schaal leggen.

    Maar ik ben dan ook van mening dat de komende MP los moet staan van de partij belangen. Ofwel aftreden als lijststrekker/voorzitter what ever.. en je voor het land inzetten of iemand anders binnen de partij naar voren schuiven voor MP. Niet ook nog is je achterban tevreden proberen te houden over de rug van de rest van Nederland..
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Morgen is toch een debat over de economie?
    Daar verwacht ik toch wel dat Rutte gaat knallen, ben benieuwd of Cohen zich staande zal houden of de spindocters hem goed hebben kunnen klaarstomen.
     
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Welke zender? Toch niet weer RTL? Het grote debat vond ik echt kut, iets te populistisch naar mijn mening.

    Wilders met z'n stomme excuses naar de Marokkaanse gemeenschap. Cohen viel ook tegen, hij heeft niet de mooie woorden zoals 'Bos' bijvoorbeeld. PvdA stond goed voor, maar nu zie ik ze niet meer winnen helaas.
     
  12. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Ja dat vond ik ook echt heel zwak, iemand met zulke kinderachtige uitspraken kan ik me echt niet als premier voorstellen:emo:
     
  13. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Waar ik écht niet bij kan is als je gaat snijden in het geld dat naar ontwikkelingshulp gaat....... damn waar zijn sommigen mee bezig.
     
  14. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Vind ik compleet logisch, als je ziet dat 1 miljard (!) verdwijnt richting dictoriale landen waar geen cent van bij de bevolking komt.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Inderdaad, die ontwikkelingshulp vind ik soms ook retarted.
    Las pas eens dat ook heel veel goede doelen verkeerd beleggen.
    In 2009 is er 1.000.000.000 € (lees eens goed 1 fucking MILJARD EURO) in rook opgegaan omdat goede doelen hun geld verkeerd hebben belegd!
     
  16. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    jaa jezus, alsof het een zakcentje is.
     
  17. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Dat is nog excl. alle andere steunpotjes voor dat soort landen. Dat soort "ontwikkelingshulp" ontvricht zo'n land alleen maar.

    Als mensen geld willen geven aan ontwikkelingshulp moeten ze dit maar privé doen, de overheid hoort dat niet te beslissen.
     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Basisbeurs weg doen wil geen partij toch? Enkel de gift omzetten in een lening. Zoals nu ook al is met alles wat je bovenop je basis leent. Hierdoor valt die 500 euro dus niet weg, maar moet je deze later met weinig rente en waarschijnlijk over een lang tijdsbestek terug betalen.
     
  19. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik zie liever een systeem waar Nederlandse ondernemers met belastinggeld een zaak kunnen opzetten in ontwikkelingslanden. Heb je dat gezeur ook niet of het geld wel goed terecht komt.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Of nog zo'n leuk voorbeeld van ontwikkelingshulp: ******bestrijding belegt hun geld in tabaksfabrikanten. Prins Bernhard Fonds belegt geld in dictatuur van Myianmar. Pensioenfonds APB belegt in wapenfabrikanten en landmijnen.
     

Deel Deze Pagina