1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Nou ik vind dat wel iets voor te zeggen hoor. Wilders is dus gewoon wekenlang door Klink genaaid. Klink is de dwarsligger, die had die brief gewoon nooit moeten schrijven.
    Maar goed, we zullen nu wel een heerlijk links geldverslindend kabinet krijgen.


    De Koningin heeft meer macht dan je denkt, bijvoorbeeld door het aanstellen van een bepaalde informateur kan ze het proces toch sturen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 sep 2010
  2. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het best triest dat mensen gaan denken dat wilders het expres heeft laten klappen. Hij heeft al meerdere malen aangegeven dat hij echt van plan was te onderhandelen. Ik denk dat ze best ver hadden kunnen komen als sommige mensen in het cda zich gewoon normaal hadden gedragen. Jammer dat het cda soms toch naar links neigt te gaan als het op coalitie aan komt. Terwijl er best een grote groep binnen het cda was die de onderhandelingen wel gewoon af wilden maken.
     
  3. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Nee.. Ik weet niet onder welke rots jij gelegen hebt, maar grotendeels van de CDA heeft een schurft hekel aan Wilders. En daarmee zouden ze "de ziel" van de partij verkopen om toch nog in bij de regering te horen.

    Blijkbaar ben jij een PVV'er. Wilders heeft het exact zo gespeelt dat hij er veilig uitkomt terwijl de VVD en het CDA er slechter uitkomen..
     
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    even voorop gesteld dat ik geen fan van WIlders ben. Ik heb de persconferenties zitten kijken en kon me toch echt niet aan de indruk onttrekken (vooral door het optreden van Verhagen) dat de grote spelbrekers toch echt in het CDA zaten.

    Ik ben eerlijk gezegd niet ontevreden dat we geen gedoog kabinet met een hele krappe meerderheid en een heel discutabel regeerakkoord krijgen.

    Laat het CDA het boetekleed maar aantrekken en zn trots inslikken en met de PVDA om tafel gaan zitten om toch tot een groot middenkabinet te komen
     
  5. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.nu.nl/politiek/2322321/middenkader-cda-steunt-gesprekken-met-pvv.html


    en nee ik kom niet onder een steen vandaag gekropen. Het zijn de grote namen die er een bende van maken bij het cda. En dan vooral van Agt en Lubbers! de achterban ergert zich aan deze mensen omdat ze doen alsof ze voor het cda spreken terwijl ze geen eens doorhebben wat er bij hun achterban speelt
     
  6. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik denk ook dat die laatste gedachtegang logischer is.
     
  7. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Nou hij heeft eisen neergelegd die (volgens de krant, ik weet dit niet zeker) grondwettelijk niet zijn toegestaan. Mooi dat mensen dat nog steeds redelijk vinden.
    Bovendien heeft hij zelf ook zijn zetel niet opgegeven toen hij het niet met de VVD eens was.
     
  8. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij wilde gewoon niet in zee gaan met een CDA wat onstabiel is, dat kan ik me heel goed voorstellen. Als niet iedereen in de fractie achter het besluit staat, hoe kan je dan als partij een uitgesproken beleid voeren?

    Dat hij vervolgens vraagt aan het CDA om onvoorwaardelijke steun van die dissidenten, dus ofwel dat zij zich eraan houden of dat ze uit de fractie gezet worden (wat dus tegen de grondwet ingaat), vind ik wel logisch, want anders dan zijn ze een tijd bezig en dan besluiten Ab Klink en consorten om niet meer te steunen, omdat ze er genoeg van hebben en dan kunnen we weer overnieuw beginnen.

    En vanuit het CDA gezien zijn er gewoon mensen die niet met de PVV samen willen werken, dus niet hun onvoorwaardelijke steun willen uitspreken, omdat ze bang zijn voor de uitspraken van Wilders. Kortom het kon gewoon niet werken omdat CDA en PVV gewoon te weinig vertrouwen in elkaar hadden.
     
  9. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Ja precies dat is de normale, gezonde verklaring (die ik nog steeds niet cool vind). Maar er is altijd nog de verontrustende verklaring...we zullen het nooit weten. ;)
     
  10. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0


    even een stukje van wat op nu.nl staat.


    CDA historisch laag

    Het CDA staat op hetzelfde - historisch lage - niveau als vorige week: vijftien zetels. In de Kamer heeft het CDA er momenteel 21. VVD, PVV en CDA hebben bij De Hond samen nog maar 74 zetels, evenveel als paars-plus.

    Bijna de helft van de ondervraagden (47 procent) gaf zaterdag aan het jammer te vinden dat de formatiebesprekingen zijn geklapt. Dat is rond de 90 procent van de kiezers van PVV en VVD en 66 procent van de kiezers van het CDA.


    66 procent is toch altijd een meerderheid. Beetje sneu voor de mensen die bij die 66% horen. Alles word voor hun verpest door een paar van die schreeuwlelijkerds binnen de partij die denken dat ze baas zijn. oa klink, lubbers, van agt
     
  11. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat is uiteraard waar, maar hoe ga je daarmee om? De waarheid is imo niet zwart/wit, maar ligt in het midden. Dit is de enige kans dat de PVV haar stempel op het regeringsbeleid had kunnen drukken in deze formatie. Vecht je dan om te bewijzen dat je wel degelijk een betrouwbare regeringspartner kunt zijn? Wilders had kunnen bemiddelen met die dissidenten. Nee, in plaats daarvan verschuift Geert Wilders zijn eigen probleem naar de tegenpartij. Hij is degene die het zo bont heeft gemaakt dat niemand nog met hem wil regeren. Nu is het spel zo gespeeld dat het CDA klapt op die wanorde van de PVV.
    Natuurlijk is dit geen fijne basis om een stabiele regering op te vormen, maar niemand maakt mij wijs dat de PVV niet de peilingen in het achterhoofd heeft gehouden. Ik ben ervan overtuigd dat het allebei heeft meegespeeld.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Hoewel ik een enorme hekel heb aan de PVV ben ik toch echt van mening dat het CDA de boosdoener is. In de media kwam het CDA keer op keer slecht in het nieuws terwijl veel kranten ed normaliter alles op alles zetten om de PVV in kwaad daglicht te stellen. Iaw ik denk dat als de PVV hier een rol in had gehad wij dat wel meer meegekregen zouden hebben.

    Ik moet zelf nog maar eens zien of ik uberhaupt wel weer stem. Als je ziet dat de huidige verdeling al helemaal niet meer representatief is voor de heersende opinie, wat zegt het dan nog?

    Vorige keer PvdA gestemd en damn wat hebben ze er financieel een zootje van gemaakt en gedane beloftes gewoon genegeerd (JSF anyone?). Deze keer VVD gestemd en lees gisteren een stuk dat ze standpunten laten vallen om steun van de SGP te krijgen. WTF?

    Misschien is het omdat ik het meer volg dan normaal maar de poppenkast lijkt groter dan ooit.....wat een farce
     
  13. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Wie hebben hier eigenlijk wat gestort op Giro 555?
    Denk dat de grootste smoes hier zal zijn "het komt toch niet bij de juiste mensen terecht"... maar stiekem kunnen ze niet 5 biertjes in het weekend missen... Ben daar altijd wel benieuwd naar.
     
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    De rol van de PVV zit helemaal aan de basis. Er is geen andere partij waarover zo een discussie is of je er wel mee moet samenwerken. Die bezorgdheid zit bij het CDA, maar ook bij tig andere partijen.

    Dat is democratie. Ik vind het meer storend dat partijen allerlei breekpunten formuleren, want je weet dat je concessies moet doen. Geen enkele partij kan haar hele programma waarmaken. Nu de formatie moeilijk is, zullen er waarschijnlijk meer punten vallen. Dat noem ik nog geen farce, maar een bijzonder lastige verkiezingsuitslag.
    Daarnaastzou ik niet te hard van stapel lopen over die punten die zouden vervallen om de SGP te paaien. Geruchten en uitspraken vliegen in het rond, maar concreet weten we nog niets. :) (wellicht dat het meevalt, wellicht dat de WTF over twee weken komt. :+)
     
  15. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ze lieten wel een paar standpunten vallen waar een liberaal gek van zou worden. D66 is imo ook de enige echte liberale partij.
     
  16. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Achjah in een land waar de PVV meer dan 1 zetel kan krijgen moet je de politiek sowieso niet al te serieus nemen.... en vooral het volk zelf niet.
     
  17. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Weet niet of ik moet lachen, of moet huilen om deze post. :lol:
     
  18. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat we de posts van jou ook niet zo serieus moeten nemen:emo:
     
  19. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies. VVD heeft wel het label liberaal, maar ik merk er maar weinig van. D66 is inderdaad de enige partij die het label liberaal waardig is, maar in de media schenkt men hier naar mijn mening niet genoeg aandacht aan.:{


    Overhaaste generalisatie, Wilders heeft in Nederland denk ik meer tegenstanders dan bondgenoten, dus om nou de hele bevolking niet serieus te nemen omdat een gedeelte van de bevolking inzicht mist...

    Die van jou wel natuurlijk.:emo: En nogmaals, schrijf eens met hoofdletters en leestekens.
     
  20. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Jammer, mijn idee was meer dat een Wilders aanhanger die opmerking over generalisatie zou maken.. en dan de spiegel erby halen zegmaar
     

Deel Deze Pagina