1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Verkeerd begrepen denk ik. Ik ben het tegenovergestelde van een Wilders-aanhanger. :) Met het inzicht-missende-gedeelte van de bevolking bedoelde ik de PVV-stemmers, alhoewel ook dat een generalisatie is...

    EDIT: Wacht, ik denk dat ik jouw bericht verkeerd begrepen heb. Wou je dat een PVV-aanhanger die opmerking zou maken die ik maakte?
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2010
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    In je 2e alinea spreek je over een democratie, echter moet een CDA dan ook niet gewoon zijn muil houden en met de PVV regeren? Het is toch een democratie?

    Verder ben ik het niet helemaal met je eens. De actie van de VVD is puur om bondgenoten te krijgen en heeft geen enkele politieke basis (SGP met VVD gaat natuurlijk nergens over). Dat noem ik kiezersbedrog ;)

    En daarnaast: als het na het stemmen toch een willekeurige mix van partijen wordt (CDA grote verliezer, om eens 1 te noemen), wat boeit mijn stem dan nog? We hebben voorstellen voor coalities over links, midden en rechts gehad. Iaw je stem boeit nauwelijks.

    Verder generaliseert Aernhem nogal, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik mij kapotschaam voor dit land. Al die PVV-stemmers en het zouden er nu alleen nog maar meer zijn geweest. Een man die haat uitdraagt, tornt aan de grondwet, walgelijk generaliseert en komt met zieke ideeen als kopvoddentax en etnische registratie. Nee sorry daar kan ik geen greintje respect voor hebben en al die mensen: ja af en toe is ie wat grof....:F:
     
  3. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Wachten op meer nieuws... :+

    Edit: zo dus
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2010
  4. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja, wat valt er over te zeggen, het zat eraan te komen natuurlijk. :)
     
  5. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Daar gaat de laatst overgebleven integere politicus die het CDA rijk was.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    geenstijlplaatje :+

    [​IMG]

    (die gatenkaasmeuk speelt al een tijdje ;))
     
  7. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht precies hetzelfde. Erg jammer.

    En off-topic, die Trance & Progressive mix in je signature is erg tof, zaten veel goede platen tussen die ik nog niet kende maar zeker wel in mijn collectie thuis horen!:)
     
  8. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    doei Klink\o/\o/\o/\o/\o/\o/\o/
     
  9. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Klink hadden ze met een schop onder de hol de CDA uit moeten trappen.

    Heeft zelfstandig heel het CDA door het slijk gehaald. En dat terwijl de partij er toch al niet goed voor stond. Waarom hij het niet intern kon oplossen blijft een vraag voor me.

    Of je nu wel het CDA met wilders wilt of niet, wat hij deed was slecht voor de partij en Nederland. Belgische praktijken. Als het CDA er uiteindelijk geen heil in zag in het samenwerken hadden ze als partij dit moeten aankondigen.

    En wie wint? Alleen Wilders. Omdat iedereen hem buiten schot houdt. Ga gewoon met die man praten als partij en toon aan hoe belachelijk zijn programma is. Toon aan dat er niet met hem is samen te werken.

    Door Wilders te 'negeren' wordt hij alleen maar sterker. Dat moet CDA & PvdA toch ook begrijpen?

    Net zo erg als Klink is die ex-VVD'ers die zich er zo nodig mee moeten bemoeien. Niemand heeft op jouw gestemd, jouw tijd is over, houdt gewoon je mond. Arrogante gedachten van die mensen dat zij het wel 'weten' hoe het moet. Val je eigen partij toch niet aan. Lijkt bijna kinderachtig dat ze nu gaan klagen dat ze het niet meer volgens hun mening doen. Als je je er dan toch nog mee wilt bemoeien moet je ook mee doen aan de verkiezingen en zorgen dat jij daar zit.
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2010
  10. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    en hopen dat we die rotkop van em nooit meer hoeven te zien.
     
  11. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo toont het cda ook aan dat zij de verliezers zijn en de schulige ipv Geert Wilders.
     
  12. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja precies. Het CDA toont dit aan doordat Ab Klink, losstaand van de CDA-fractie, uit de fractie stapt.
    Je gave om situaties goed te analyseren is echt geweldig!:eek:
     
  13. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Toen net op politiek 24 een interview gezien met Hans van Baalen van de VVD met vooral vragen over zijn ideeën over Geert Wilders en de PVV.
    Zodra iemand dan de PVV vergelijkt met een fascistische partij dan wordt er meteen gezegd dat dit beledigend is, terwijl als de PVV de islam een fascistische ideologie noemt, dan is dit vrijheid van meningsuiting?

    Dit vind ik overigens wel heel typerend voor de PVV. De PVV vindt spotprenten over Mohammed de profeet namelijk behoren tot de vrijheid van meningsuiting, maar was over de rooie toen een of andere site de PVV belachelijk maakte in een van haar cartoons.

    De VVD schijnt het nu wel erg goed te kunnen vinden met de PVV en de meeste leden durven geen slecht woord over Geert Wilders te spreken. Hoe kun je dan op de VVD stemmen als je inziet dat de PVV een waardeloze en zelfs gevaarlijke partij is? (Dit is een normale vraag, niet retorisch bedoeld.)
     
  14. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Interessante vraag,

    Ten eerste zie ik PVV niet als waardeloze en gevaarlijke partij, ben daarnaast absoluut geen fan van PVV. Zal me ook niks uitmaken als dadelijk de partij weer verdwenen is, maar de partij kan je niet waardeloos noemen. Het is nu toch echt een partij met een bepaalde invloed zowel binnen als buiten de politiek en brengt zoals je zelf al aangeeft heel wat teweeg in Nederland en het buitenland.

    Of ik ze graag in de regering zou willen zien, nee absoluut niet. Wie dan wel uiteraard VVD gestemd, maar als ik zelf zou moeten kiezen zou ik me eigen partij er neer zetten wat 100% naar mijn gevoel regeert. Helaas zal dat voor ons mooie kikkerlandje niet gaan lukken ;)

    Ten tweede zou het nu echt slim zijn om slecht over Geert Wilders te gaan praten, terwijl je aan het onderhandelen bent? Wat is het in wat voor situatie nuttig om slecht over Geert Wilders of welke andere politicus te praten? Kritiseren van wat voor plannen mensen en hoe mensen doen is prima, maar onenigheden betekenen niet dat je iemand meteen een slecht persoon vind. Heb persoonlijk nooit een kop koffie gedronken met de heer Wilders en zal dus niet weten of ik het een goed persoon of slecht persoon vind, denk dat het een heel interessant gesprek zou worden aangezien we genoeg te discussiëren hebben. Als ik dan toch bezig ben wat men opvat als slecht kan ook worden opgevat als goed, maar filosofische onzin gaan we niet verder op in.

    De meeste leden van de VVD durven geen slecht woord meer te geven over de heer Wilders. Zoals hierboven vind ik dat dus iets wat nooit zal moeten gebeuren, bekritiseren oké maar als redelijk invloedrijk persoon waar mensen naar luisteren iemand goed of slecht te berechten zal nooit juist zijn. Zeker met onderhandelingen lijkt het me uiterst dom om je collega te gaan aanvallen.

    Ten derde geloof ik dat de PVV en VVD al redelijk overeenstemming verkregen hadden over hoe ze het wilden aanpakken, ten minste mag hopen dat na al die overleggen ze redelijk goed gepraat hebben over hoe ze het gaan doen. Hierbij botst dus CDA nog met een aantal standpunten van zowel VVD en natuurlijk meer met die van de PVV. De VVD lijkt het nu wel erg goed te kunnen vinden met de VVD? Wanneer je goede afspraken gemaakt heb weet wat je beiden wilt en hoe je beiden dichter bij dat kan komen, en je elkaar daarvoor nodig heb. Is het toch wel handig dat je elkaar weet te vinden, anders kunnen we wel meteen weer gaan stemmen.

    Als slot hoe kan ik dan op de VVD stemmen, simpelweg omdat ik het meeste eens ben met de denkwijze en aanpak van de VVD. Daarnaast geloof ik ook dat de partij zal proberen zoveel mogelijk invloed te kunnen verkrijgen om het te doen zoals ze het willen. Had ik niet op de VVD moeten gaan stemmen omdat ze onderhandelen met de PVV, ze misschien zouden onderhandelen met de PvdA? Tuurlijk heb ik dat liever niet, zoals ik aangaf in het begin zie ik liefst me eigen partij er zitten die precies alles doet zoals ik het wil. Dat zal nooit gebeuren in dit landje en dat is gelukkig zo.

    Hopelijk is het duidelijk
     
  15. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Duidelijk is het zeker. Ik denk dat ik het op delen wel met je eens ben, maar ik heb het nooit over 'goed' en 'slecht' gehad als in de zin van goed en kwaad. Dit zijn inderdaad zeer subjectieve begrippen. Ik vind Wilders dan ook niet een kwaadaardig persoon, zijn ideeën en uitspraken vind ik alleen uiterst verwerpelijk.

    Wat ik niet begrijp is dat D66 steeds onder 'links' wordt geschaard door de media. D66 is niet in te delen op links en rechts. Ik erger me echt aan al die berichtgevingen die beginnen met "De linkse partijen D66, GL, PvdA, SP...".:x
     
  16. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand die net EenVandaag heeft gezien?
    Echt lachwekkend met welke onzin die vrienden van Geert Wilders aankomen. 8)

    "Eigenlijk wouden ze niet met ons [EenVandaag] praten want ze vinden ons Europeanen maar communisten." :emo:
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2010
  17. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
  18. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
  19. DimlightHero

    DimlightHero Rule 7

    Berichten:
    1.343
    Leuk Bevonden:
    9
    Formatie is rond! :'-(
     
  20. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Formatie is rond :D benieuwd naar het akkoord!
     

Deel Deze Pagina