[politiek] Voorstel om Zeeuws Vlaanderen bij België te voegen.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lorre, 10 nov 2003.

1. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Zit ik vanavond rustig naar het nieuws te kijken, hoor ik plotseling het volgende:

Er is een voorstel ingediend om Zeeuws Vlaanderen bij België te voegen.
    Na rondvraag op de straat bleek dat zowel de Zeeuwen als de Belgen dit wel zagen zitten. De meeste Zeeuwen wanen zich blijkbaar meer Vlaming dan Nederlander.
    De enige tegenstanders bleken de Zeeuwse burgemeesters te zijn, die zeiden éénstemmig: "In nog geen miljoen jaar!"

Wat vind jij?
    Moet er een referendum komen om te zien wat de Zeeuwen nu echt willen?
    Of zeg zeg jij no way Nederland blijft zoals het is!
    Of houd jij er nog een andere mening op na.

Persoonlijk zou ik voor het referendum opteren, dit is namelijk toch echt zo'n kwestie waarover de inwoners moeten beslissen vind ik. Als daaruit dan blijkt dat de meeste Zeeuwen er idd voorstander zijn om Belg te worden, then so be it.

2. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou sociologisch zeggen dat de burgers van Z.V. zouden mogen beslissen, met voorafgaande een enquête over de samenvoeging.
    Maar zelf vind ik het echt geen goed idee, dan wordt Nederland nog kleiner dan het nu al klein is......drama 8)

3. thomaskubin

thomaskubin SpongeTomSquarePants

Leuk Bevonden:
    0
    hell no

laat Vlaanderen maar bij Nederland komen zou ik zeggen....de Vlaandereners (ofzo) spreken al de Nederlands taal, om ze nou ook Nederlands grondgebied gaat veel te ver

4. Masterfragger

Masterfragger Veluwenaar

Leuk Bevonden:
    0
    Er was toch ook eens een thread over het samenvoegen van NL en België, doe dat dan meteen, maar dit idee op zich, nee doe maar niet. al kan ik natuurlijk moeilijk oordelen omdat ik niet in zeeuws vlaanderen woon.

5. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    eerder vlaanderen bij nederland dan dit! No way 8)

6. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Ze mogen het hebben. Maar dan moeten wij ook een stukje van hen krijgen. Zoals het gebied rondom Maastricht bij Luik. Dan is de ligging van Limburg binnen Nederland ook beter. En dan moeten die Belgen ook hun territoria in N-Brabant opgeven. Want dat stoort ontzettend.

7. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    Vlaanderen bij NL zijn veel beter zijn. Als dat zou gebeuren zouden NL namelijk meteen bij de G8 behoren, zo'n grote economie onstaat er dan. Plus, Vlamen en Nederlanders hebben meer met elkaar dan Vlamen met Walloniers.

8. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ikzelf woon in Zeeland, en op de Zeeuwen in Zeeuws Vlaanderen na wil geen een Zeeuw, nooit maar dan ook nóóit bij België horen..

Over de kwestie in het algemeen, België hoort bij Nederland, niet andersom.. Kijk je geschiedenis lessen er maar op na.. Dus ik begijp niet waarom België in een keer zo hongerig komt doen..

9. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    Re: hell no

Vlaandereners 8)
    Vlamingen heten die mensen... ;)

ik vind het geen goed idee... met meningen die al genoemd zjin hier (how lazy is that :D )

10. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Laten we België aan gaan vallen! Dan zijn we van dit gezeik af!

11. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Binnenkort aanslagen in de grote Nederlandse steden door de ZSG (Zeeuwse Spliter Groep).

Ik ben toevallig gister in Zeeuws vlaanderen geweest en van mij mogen die belgen het hebben. Wat een treurige omgeving daar zeg! Allemaal rechte wegen, maar je mag nergens inhalen.

Deel Deze Pagina