In september ga ik naar Japan. Als ik daar mijn camera/telefoon/DS, etc. wil opladen, heb ik een power converter nodig (110V naar 220V). Na enig speurwerk op internet ben ik niet veel wijzer geworden. Mijn vragen: 1. Wat voor apparaat heb ik nodig om mijn Europese apparaten in Japan op te kunnen laten / op het lichtnet aan te kunnen sluiten? 2. Wat voor apparaat heb ik nodig om een Japans apparaat hier in Nederland op te kunnen laden? (voor het geval ik daar een PSP koop...) Alle info is welkom!
Ok, dat zal het probleem niet zijn dan. Maar het belangrijkste voor mij is dat ik in Japans mijn NL telefoon/camera/DS kan opladen...
Kijk even op de oplader voor welke spanningen deze geschikt is. De meeste opladers kan je zonder problemen gebruiken tussen de 100v en 240v. In die gevallen heb je genoeg aan een Travel Converter tekoop bij de ANWB. Op het vliegveld (Japan) kan je speciale omvormers. Deze dingen schroeven een spanning van 110v op naar 220v. Maximale belasting is meestal 50Watt. Voor een Japanse PSP heb je nodig aan dit deze kabel. Heb deze ook voor mijn Japanse PSP moeten kopen. De voeding zelf is universeel.