Pre-E3 gedachtes: na de persconferenties

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Marinus, 11 mei 2004.

1. Marinus

Marinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Nu we alle drie de persconferenties van Nintendo, Sony en Microsoft hebben gehad kunnen we de balans wat opmaken voor de rest van de expo:

Microsoft

Matige persconferentie vanochtend vroeg. Wat leuke nieuwe games zoals Halo 2, Fable en Sudeki gezien. Electronic Arts op Xbox Live! is natuurlijk goed nieuws. En de Xbox Live Camera is grappig maar verder was er weinig bijzonders aan. Wat mij betreft duidelijk de slapste presentatie

Sony

PS2 gaat in prijs omlaag. Wat leuke titels zoals Metal Gear Solid 3, Gran Turismo 4 en het Nederlandse Killzone. Grote klapper was natuurlijk de PSP. Ik was erg onder de indruk van de beelden die het kleine apparaatje kon vertonen. De films zijn een leuke toevoeging voor als je onderweg wat passief vermaak zoekt maar wat mij betreft alleen interessant alsje de UMD disks ook op je tv kunt bekijken. Een goede twee plaats qua presentatie

Nintendo

De laatste presentatie en wat mij betreft de meest indrukwekkend. Beginnend met een aantal coole GameCube games zoals Metroid Prime 2, Star Fox en Paper Mario 2. Daarna kwam de Nintendo DS aan bod, het uiterlijk van de handheld lijkt op het eerste gezicht wat tegen te vallen maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt door wat het kleine apparaat allemaal kan. Wifi en wireless gaming, touch screens, 2 3D schermen... De Mario 64 demo was indrukwekkend maar de speelbare Metroid sloeg alles. Graphics leken van GameCube kwaliteit. Nintendo DS is mijns inziens ineens een veel interessanter apparaat geworden. Op het eind van de persconferentie kwam misschien wel de allergrootste verrassing: een realistisch Zelda. Wow! Eindelijk! Geweldig! Nintendo lijkt deze E3 helemaal te gaan overheersen. De beste presentatie van de drie.

Laatst bewerkt: 11 mei 2004
  2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik had dezelfde indruk ... Halo was leuk, webcam was aardig ....

Maar Nintendo ruleerde en dat voor een xbox liefhebber :)

3. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Als je puur naar de presentatie van de developper kijkt ben ik het helemaal met je eens. Maar als je kijkt puur en alleen naar de next-gen consoles zelf vind ik dat de Xbox het beste nieuws heeft. Nintendo en PS2 komen alleen maar met wat nieuwe games en een prijsverlaging (waar uiteraard weer een prijsverlaging van de Xbox op zal volgen). Xbox komt met games én de 'Xtoy' én EA Live!

4. Yod XerXes

Yod XerXes Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet je (helaas) grotendeels gelijk geven in je beschouwing. Microsoft was aardig maar dat moet ook haast wel met zoveel aankomende toppers, ze hadden echter wel met iets nieuws kunnen komen zoals bijv. Nintendo deed (met Zelda). Al heb ik de Sony en Nintendo show niet gezien (om het op gamespot te zien moet je toch betalen??) ik heb toch de meest positieve indruk gekregen Nintendo met hun GB DS, veel leuke extra's, mooie graphics en dan natuurlijk de 2 screens waarvan 1 touch screen is. De PSP lijkt me wel erg groot al heb ik niet goed kunnen zien hoe groot de DS in vergelijking is. Ach en verder moet E3 nog beginnen dus Microsoft heeft alle tijd om de schade goed te maken.

5. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    ik ben het er niet helemaal mee eens. nintendo heeft geen bijzondere games laten zien. Hebben we allemaal al gehad (mario, metroid blabla) Handheld was wel relax!!! Sony heeft ook niks echt nieuws/bijzonders laten zien. Alledrie de presentaties waren eigenlijk niet echt geweldig.

6. Marinus

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het idee dat Microsoft wat achter Sony aanloopt. EA was natuurlijk al lang online bij PS2. Het is dat dat exclusivieteitscontract met Sony nu afgelopen is dat ze ook op Live! komen. XToy is inderdaad een goede naam voor die camera: niet iets innovatiefs maar iets wat overgenomen is. De games op de Xbox vond ik al helemaal onderdoen voor wat Nintendo en Sony lieten zien. Zonde, ik had wel wat meer van Microsoft verwacht.

7. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Het is maar net welke smaak qua games je hebt, maar MGS, Mario, Metroid, Star Fox en handhelds zijn niet mijn type games... De enige game waar ik in geintereseerd ben van ' de concurentie' is Killzone, maar niet dat je zegt, kwijlen voor je beeldscherm en er dagelijks aan denken. Nee, ik ben blij met de xbox aankondigingen, halo2, full spectrum warrior, battlefield:modern combat en al die andere :)

8. JT Chinaski

JT Chinaski Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Waar kan je presentaties downen??
    Ik ehb net wel een halo 2 presentate gezien...

Maar waar van alles bij elkaar dan??

9. Marinus

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of ze al te downloaden zijn. Ze waren vanmiddag en zonet live te volgen via GameSpot Complete.

10. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Op IGN kun je hem downloaden, maar dan moet je wel (betaald) lid zijn... Maat Teamxbox had ook een filmpje volgens mij, en anders moet je ff zoeken op xbox.com

11. JT Chinaski

Leuk Bevonden:
    2
  12. JT Chinaski

Leuk Bevonden:
    2
    Kan iemand uitleggen hoe je dat *live* volgt..?

13. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Als je het zo bekijkt heb je zeker gelijk! Maar als je vanuit de gamer kijkt (de GC-gamer, de PS2-gamer en de Xbox-gamer), zal de Xbox-gamer veel gelukkiger zijn met de nieuwtjes dan de PS2- en Gamecube-gamer met hun nieuwtjes.

14. Yod XerXes

Yod XerXes Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kon je het op de grote gamesites live volgen (IGN, Gamespot, Gamespy), maar dat is betaald geloof ik

15. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben het er niet mee eens, vond dat Halo 2 nogal wat nieuwe dingen hadden, het is jammer dat het allemaal al een keer gelekt was, dus niemand kijkt er ECHT van op, maar damn, het word een behoorlijk geil spelletje. Doom³ was ook wel ferm, al was het natuurlijk niet pc kwaliteit. Verder de voor mij meest aantrekkelijke game: Conker Live and Reloaded, FUR SHADED :p OMG looks great :D EA op live is ook voor mij weer een gigantische verassing :D FIFA 2005 here we come. Oke, sony had dit al wel, maar hun online service zuigt toch aars :p.

Sony's spul... Hmm, voor mij niks bijzonders om eerlijk te zijn... De spellen ... Tja... Ze zien er zowiezo meestal wat gedateerd uit, en voornamelijk sequels... Bovendien niet bepaald mijn lievelings genres :confused: PSP... Gaaf, maar te duur!!!!!!!!!!!! 300 fokking euro voor een handheld... Ik ben nie gek :p Bovendien hoor ik overal verhalen van developers dat het ze tegenvalt en het niet makkelijk programeerbaar is :mad:

Nintendo: Nieuwe zelda: Te gek! :D (Though nieuwe halo voor mij vetter is :p) Draadloze multiplayer is voor mij verder het enige boeiende... 2 schermen kan wel vet zijn, maar betwijfel of er developers speciaal voor dit platform zoveel moeite gaan doen...(2 schermen dingen programeren enzo, wat ze dus niet op de PSP kunnen gebruiken), en het misschien zelfs wel doodbloed...

16. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    OMG 8) :eek: De nieuwe Zelda... _O_ _O_

Respect voor Nintendo, dit is nou waar gamers op wachten.
    Die Fable was ik al een beetje zat geworden (ik zie al een jaar lang de zelfde plaatjes en filmpjes in dat dorpje ofzo), maar nu... Zelda all the way!

17. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb bijna nog niks gezien.
    Maar ik denk kwa games dat de x-box toch wel wat leuks in huis heeft.
    Conker was erg mooi en halo 2 ik wil meer zien, en er zal ook wel meer komen...

18. Ghostkiller14

Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen dit was pas de eerste dag be patient........

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nog niet eens ... de deuren zijn nu pas officieel open ;)

20. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Tja ik moet zeggen dat ik me niet zo laat meeslepen in de nintendo hype ineens. Het is allemaal leuk maar Nintendo komt gewoon weer met dezelfde crap als altijd. Weer is het een Zelda die het moet gaan doen. Dat de Metroid op de DS gewoon hetzelfde is als Prime valt me zwaar tegen en het onderstreept vor mij dat Nintendo uitmelkt :mad:

Niet dat ik erg onder de indruk was van de Microsoft presentatie,maar toch.

Deel Deze Pagina