Nu we alle drie de persconferenties van Nintendo, Sony en Microsoft hebben gehad kunnen we de balans wat opmaken voor de rest van de expo:
Microsoft
Matige persconferentie vanochtend vroeg. Wat leuke nieuwe games zoals Halo 2, Fable en Sudeki gezien. Electronic Arts op Xbox Live! is natuurlijk goed nieuws. En de Xbox Live Camera is grappig maar verder was er weinig bijzonders aan. Wat mij betreft duidelijk de slapste presentatie
Sony
PS2 gaat in prijs omlaag. Wat leuke titels zoals Metal Gear Solid 3, Gran Turismo 4 en het Nederlandse Killzone. Grote klapper was natuurlijk de PSP. Ik was erg onder de indruk van de beelden die het kleine apparaatje kon vertonen. De films zijn een leuke toevoeging voor als je onderweg wat passief vermaak zoekt maar wat mij betreft alleen interessant alsje de UMD disks ook op je tv kunt bekijken. Een goede twee plaats qua presentatie
Nintendo
De laatste presentatie en wat mij betreft de meest indrukwekkend. Beginnend met een aantal coole GameCube games zoals Metroid Prime 2, Star Fox en Paper Mario 2. Daarna kwam de Nintendo DS aan bod, het uiterlijk van de handheld lijkt op het eerste gezicht wat tegen te vallen maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt door wat het kleine apparaat allemaal kan. Wifi en wireless gaming, touch screens, 2 3D schermen... De Mario 64 demo was indrukwekkend maar de speelbare Metroid sloeg alles. Graphics leken van GameCube kwaliteit. Nintendo DS is mijns inziens ineens een veel interessanter apparaat geworden. Op het eind van de persconferentie kwam misschien wel de allergrootste verrassing: een realistisch Zelda. Wow! Eindelijk! Geweldig! Nintendo lijkt deze E3 helemaal te gaan overheersen. De beste presentatie van de drie.
Laatst bewerkt: 11 mei 2004