1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Premium vs. Core

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Bugger, 19 jan 2007.

  1. Bugger

    Bugger Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Goedenavond!

    Ik ben van plan een 360 te kopen, aangezien het aanbod van games steeds beter word en de PS3 launch heel erg tegenviel.
    Dus kom ik op de eeuwenoude twijfel; premium of core?

    Dus hier komt een hele retezooi aan wat ik verwacht van een Xbox360 en een nog grotere retezooi aan vragen (admins, sorry als dat provocerend taalgebruik is)

    - Ik zal niet 24/7 Xbox live gebruiken om online te gamen. Hoogstens 2x1,5 uur in de week.
    - Ik ben een arm studentje. Dus erg veel geld heb ik niet. Een premium sys kan ik zeker wel betalen, maar slaat wel aan op mijn noodpotje.
    - Downloadable content kan mij niet erg veel boeien; af en toe een vet vet zwaard voor Oblivion of een patch voor Vegas, oké. Maar game-demo's...nja, niet echt.
    - Ik heb GEEN HD/TV

    As for the questions;

    - Hoe groot is een savegame ongeveer?
    - Is Xbox Live echt zo hard nodig om je games up to date te houden?
    - Is het echt waar dat Core sys performance onder dat van een premium ligt?
    - Is een Premium sys de 100 extra euries waard, of ben ik beter af met een core sys?
    - Kun je met Xbox live Silver tegen Gold accounts spelen?

    Nou, daar ligt het.
    Ik hoop dat jullie dit hopeloze geval nog kunnen helpen :) Alvast bedankt!
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2007
  2. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    heb geen 360 maar wat k wel kan beantwoorden is dat je met een Xbox Live Silver niet online kan gamen, dat kan alléén met de Gold Account :)
     
  3. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Je bent iig duidelijk met je vragen :thumbs: , hier de antwoorden

    - Verschilt kan een paar kb zijn of een paar mb maar vaak zijn ze maar een paar kb
    - Live komt vaak met updates die je game "beter" maken en verscheidene bugs eruit halen dus live is wel handig maar of het hard nodig is vind ik persoonlijk wel omdat het toch het spel verbeterd. Soms in een grotere mate dan andere keren.
    - Onzin
    - Absoluut. Je krijgt er sowieso al een HDD bij die 100 euro kost en dus heb je het geld er al uit en verder nog een aantal andere dingen, headset etc. Dus het is het geld wel waard.
    - Nee met silver kan je niet online gamen. Je kan wel met elkaar praten in een chat maar niet online tegen elkaar gamen.

    Ik vind de premium nog steeds beter omdat je optimaal van alles gebruik kan maken en je hoeft je nooit druk te maken dat je memory card vol raakt.
     
  4. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    eerst was lk heel erg blij met mijn core system met memory unit , maar nu ik sinds kort veel online game (met name Gow) . Maar nu is er een nieuwe mappack uit van bijna 100 mb terwijl er op een MU maar 65 zit... dus nu overweeg ik een HDD te kopen.
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2007
  5. Bugger

    Bugger Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Oftwel; Premium all the way!
    Dankuwel voor de zeer snelle antwoorden...dat word dus een maand op water en brood om de premium te kunnen kopen :p

    Volgende maand bestel ik hem, ff wachten op mijn loon.
     
  6. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het niet helemaal met ze eens, ik heb op dit moment een core system. Speel ook niet heel veel meer, en ook geen live. Op me memorycard staan nu rond de 10 spellen opgeslagen, en staat nog niet half vol.
    Als je wel echt van plan bent online te gaan game, haal je beter een premium, anders voldoet een core in mijn ogen ook.

    En ga niet zeggen dat ik niet weet waarvoor ik praat, want een jaar geleden bij de launch had ik wel een premium met live!;)
     
  7. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ja dat heb ik niet egt duidelijk gezegd maar:
    Niet live: core
    Wel live: Premium

    Voor offline hebt je niet echt een premium nodig. Als je eenmaal live hebt is het zeker aan te raden.
     
  8. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor offline zou ik ook altijd de premium nemen, savegames worden op een gegeven moment echt groot, en je zult dus op den duur met meerdere verschillende memory cards moeten gaan werken, wat erg onhandig en uiteindelijk ook veel duurder is.
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Ik speel minder on-line ... en ik heb gold ;)

    live kost ongeveer... 17 cent per dag .. dat kan zelfs een student missen
    demo's zijn gratis


    Met silver kan je niet on-line spelen


    Koop gewoon een core... je krijgt er geen spijt van en met een silver account kan je ook demos downloaden
     
  10. Hezzel

    Hezzel Peace in my Panties

    Berichten:
    416
    Leuk Bevonden:
    1
    ik vind core eigenlijk niks ik heb pas premium gekocht ( niet slecht k ben 12 en heb een bagger salaris|:- ) k vind het wel zo lekker om online te game en zonder hdd is dat ding toch helemaal naakt8)
     
  11. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Met een core kan die alleen zijn demo's niet kwijt |:-
     
  12. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon voor Premium gaan, Core heeft alleen maar nadelen, al sluit je je Box maar 1x in de 2 maanden aan om content te downloaden. Neem alsjeblieft de Premium.

    Je zegt geen Game Demo's te willen, neem van mij aan, die wil je wel.
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2007
  13. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook de keuze moeten maken tussen core en premium. En ik kan je vertellen, ik ben SUPER blij dat ik de premium heb gekocht. Aan het begin dacht ik: fuck demo's, je doet er toch niks mee. Nu zit ik echt bijna alleen maar demo's te spelen lol :p. En dan heb ik het nog geneens gehad over de arcade games! Ik denk dat je student maatjes de meeste arcade games wel kunnen waarderen :D

    Echt, geloof mij en koop gewoon de premium. Nooit geen gezeik over ruimte tekort en je hebt gewoon alles in 1 keer! Prachtig. Daarnaast, heb je ook nog prachtige aanbiedingen. Neem bijv. Premium + Gears of War of Premium + Lost Planet. Echt, premium is 100% je geld waard. Vergeet niet dat het om een super next-gen console gaat. Moet je geld toch wel waard zijn hehe.

    Naja, de keuze is natuurlijk aan jou. Ik had het echter wel geweten ! \o/

    Good Luck ermee _0/

    Greetz Tom
     
  14. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik vind premium ook beter (je vragen zijn volgens mij al grotendeels beantwoord, dus dat doe ik maar even niet ;)).

    Maar als je nadenkt is premium wel goedkoper. De HD alleen al kost lost, zo rond de 100 euro, en dan krijg je met premium ook nog wireless controller, headset en een gratis arcade game, wat dus wel een voordeel is van een paar tientallen euro's dan wanneer je die dingen moest kopen los in de winkel.
     
  15. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat nog beter is en dat zie ik hier niet terug.. is 2dehands kijken naar een premium.. ben je gelijk klaar met ook nog wat games en vaak een 2de controller... Aanbod genoeg zou ik zeggen, en alle spellen die je niet bevallen gooi je weer in een ruildraadje.. Klaar toch??
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    lol ik bedoelde premium 8)
     
  17. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    haha ok, vond het al een aparte redenatie :9

    Maar ik denk dat hij er nu wel redelijk uit is jah :+. En dat je met de premium meer waar voor je geld hebt is idd een belangrijk feit en je hoeft er eigenlijk niks meer bij te kopen (op een game en miss een play and charge kit na)
     
  18. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Een wireless controller vind ik dan ook niet echt een voordeel...
     
  19. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind draadlose controller juist een voordeel. Als ik zit te game in me kamer en kheb chat aan met iemand en ik wil ff wat te eten halen loop je zo naar beneden met headset en al. Mooi doorlulle, prachtig. Oke, batterijen zuigen. Daarom heb ik nu ook gewoon 6 nette oplaadbare batterijen dus dat is al geen probleem. Maarja dat is mijn situatie. Schijt, ik ga slapen lol.
     
  20. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Tja, persoonlijk moet ik zeggen dat de Premium mij meer bevalt ivm de HDD maar ik heb ook nog 3 Core consoles aangekocht, dit ivm mijn eigen bedrijf, nu hebben die niet een HDD maar daar gaat het eigenlijk ook om denk ik, wat wil je met je console gaan doen, online gamen en dingen downloaden, dan is de Premium jouw keuze, anders zou ik gewoon voor de Core gaan.
     

Deel Deze Pagina