1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Premium vs. Core

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Bugger, 19 jan 2007.

  1. Bugger

    Bugger Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik ga sowieso WAT tijd doorbrengen op Xbox Live natuurlijk. En ik denk dat als ik de Core zou kopen, ik door de loop van de tijd toch wel een HDD en headset zou aanschaffen.

    Dus dan zou ik met een Premium beter uit zijn.
    Het ging me meer om dat het in 1 klap zoveel geld is om een Premium te kopen. Maar als ik er eens goed over nadenk (moet ik vaker doen) ben je dan uiteindelijk met een Core duurder uit.
    En ik zal voornamelijk shooters spelen op de Box (Vegas en Ghost Recon bv) en die moet je volgens mij toch echt wel een keer online hebben gespeeld.

    Andere vraag; Ik was eerst van plan 2 games bij te halen; Oblivion en Ghost Recon. Beide budget titels die toch nog steeds goed zijn om je ff te vermaken.

    Maar nu moest een goede vriend van me geld hebben, want hij is ontslagen, dus heb ik hem 60 euro geleend (ik zei toch dat ik vaker moest nadenken over dingen :p)
    Dus, denken jullie dat Oblivion me lang genoeg bezighoud voor ik genoeg geld heb voor Ghost Recon en andere games?
    Ik speel Morrowind nog steeds dus ikzelf denk van wel.

    En, hoe duur is Live nou eigenlijk?
    Want sommigen zeggen me "Achjoh, da's toch maar 4,95 in de maand?"Maar een 3 maand membership van Gold kost al 20 euro?
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2007
  2. Roywilliam

    Roywilliam Active Member

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een Core System en eigenlijk had ik wel de premium moeten hebben. In het begin speelde ik vrij weinig op de 360, maar nu ik dagelijks wel speel en vooral online... tja dan is een premium ook wel rete makkelijk. Heb nu zelf ook een HDD + wireless headset. Maarja, achteraf lul je altijd makkelijk. "Had ik maar...".

    @Bugger: Je kan erg veel tijd in Oblivion steken, dat weet ik zeker. Heb hem zelf namelijk ook gehad. Xbox Live kan je op verschillende manieren betalen. Ik koop elke keer een 3 maanden kaartje, maar je kan bijvoorbeeld ook een jaar kaart doen, die zijn 60 euro dacht ik. Ikzelf doe elke keer dus 3 maanden, want ja... je weet maar nooit.

    BTW: Als je goedkoop aan spellen wilt komen, kan je hier ook even naar de Xbox Bazaar gaan. Ikzelf kom zo bijna altijd aan mijn spellen en er zitten hier vrijwel alleen maar betrouwbare mensen.
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2007
  3. pboy007

    pboy007 Game-freak

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    0
    he,
    je kunt op dit forum al bij verschillende gasten 12 md gold voor tussen de 45,- en 50,- kopen voor een jaar dus (tipje)dat scheeld weer.
    grt,patrick
     
  4. Bugger

    Bugger Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, oké ik denk dat ik dan gewoon een jaarkaart koop, dan hoef ik me er 12 maanden geen zorgen over te maken :)
    Ik zal die Xbox Bazaar ff checken, danku!

    @Patrick,
    Dankje voor de tip :) Ik ken ook wel wat volk die niet meer spelen, zal ff checken.
     
  5. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik heb oblivion ook gehad (en verkocht op de bazaar :+) maar hij houd je zeker lang genoeg bezig jah. Je moet natuurlijk wel blijven letten met wie je dealt maar je bent zelf ook wijs genoeg om te bepalen wie wel/niet betrouwbaar zijn. Ik zit inmiddels al bijna op 30 goede deals en géén slechte dus de bazaar is zeker goed te doen als je op blijft letten :thumbs:

    Hulde aan de bazaar _O_

    :+
     
  6. Rich_Art

    Rich_Art The one and only

    Berichten:
    313
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je geen geld genoeg hebt om direct een Premium te kopen, is een core een prima oplossing.
    Als je later wat geld gespaard hebt, kan je de uitbreidingen kopen die je nodig denkt te hebben.
    Wat heb je aan een HD als je niet online gaat. Of een headset?
    Er wordt gezegd "het is MAAR €100 meer". Maar €100!!. Voor de jongere onder ons, dat was ruim 220 Hollandse guldens.
    Jammer dat er zo gedacht wordt.

    Gewoon een core kopen als je niet online gaat spelen.
    Het is leuk om demo's te downen, maar dat zijn op deze manier wel erge dure demo's.

    Ik snap ook wel dat een premium goedkoper is dan als je alles los moet kopen voor bij je core.

    Maar jongens/meiden. €100 is echt gewoon veel geld hoor.
    Wij hebben een heel goed inkomen, maar €100 blijft gewoon veel geld om zomaar ff uit te geven......

    Peace,
    Rich_Art. :thumbs:
     
  7. Bugger

    Bugger Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar ik ga écht wel online :)
    Alleen niet elke avond 3 uur achter elkaar, snabby? En uiteindelijk, heb ik toch die HDD en headset enzo nodig. Als ik die ernaar koop ben ik 50 euro duurder uit. 100 euro is veel geld ja, maar 150 is nóg meer ;)

    En 350 euro in 1 x is idd een hele smak geld, maar nadat ik naar jullie heb geluisterd en zelf heb rondgezocht lijkt de premium mij in de long run toch meer waar voor je geld.
     
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.439
    Leuk Bevonden:
    17.536
    Ik heb gewoon een Core met harde schijf. Vind helemaal wit toch wel mooier dan wit en dan opeens zo'n zilvere streep. Mja, ieder zijn smaak. :)
     
  9. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ik begrijp een paar dingen niet. Je wilde dus een PS3 kopen, maar omdat de launch(titels) hiervan tegenvielen wil je een 360.
    Als je 600+ euro kunt uitgeven aan een PS3 is het kopen van een premium toch geen probleem? Ik zou absoluut voor de premium gaan. Vooral de harde schijf is een onderdeel wat je later zult missen. demo's downloaden gaat op een memorycard niet. die zijn denk ik iets te beperkt met ruimte. Volgens mij draaien spellen ook beter met een hd, aangezien hij bepaalde info wegschrijft. Althans ik zag bestanden staan van een game (80mb)
     
  10. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed, ik zit weer in een twijfelfase. ("Alweer ?" Ja, alweer :+). Mijn "probleem" is dat ik op het moment :

    A) Teveel geld heb
    B) Teveel vrije tijd heb
    C) Momenteel over het algemeen niet echt super in m'n vel zit, wat ervoor zorgt dat bij een combinatie van A + B ik dus heel erg gauw geneigd ben om dingen te kopen als een soort van troost.

    Maar voordat ik weer honderden euro's uit ga geven wil ik even een moment van bezinning, vandaar deze post 8) Het gaat dus om het wel of niet kopen van een Xbox 360, en zo ja, welk pakket. Allereerst de + punten, ofwel wat rechtvaardigd voor mij de aanschaf van een X360 :

    + Enkele games

    Daar kan ik dus vrij kort over zijn, het gaat mij enkel om het kunnen spelen van een paar games die (voorlopig) X360 exclusive zijn. Dan kom ik uiteraard ook op de - punten, ofwel waar gaat het me niet om bij de aanschaf van een X360 :

    - Online gamen via Live
    - Downloadable content

    Nu kan ik een Core of een Premium pakket kopen. Met bovenstaande punten in het achterhoofd kom ik tot de conclusie dat een Premium pakket eigenlijk alleen maar overbodige dingen bevat voor mijn doeleinden.

    Premium pakket :

    - X360 console (nodig, doh :+)
    - Wireless Controller (niet nodig, heb al een bedrade controller die ik ook voor de PC gebruik)
    - HDD (niet nodig, downloadable content heb ik mijn PC voor en savegames gooi ik om veiligheidsoverwegingen op een MU)
    - Headset (niet nodig, geen Live)
    - Component kabel (niet nodig, ik kies voor de VGA kabel aangezien de Component afdeling op mijn monitor een beetje vol begint te raken :+)
    - Maandje Live (altijd handig, maar nogmaals....heb geen plannen weer op Live te gaan)

    Core pakket :

    - X360 console
    - Bedrade controller (kan ik eventueel direct inruilen bij de winkel voor extra korting, aangezien een tweede controller voor mij overbodig is)
    - A/V kabel (gebruik ik toch niet maar goed)

    Op het eerste gezicht zou een Core pakket dus voldoende zijn voor mijn doeleinden, MAAR....voor zover ik weet is het noodzakelijk om je X360 op Live aan te sluiten wil je gebruik maken van dashboardupdates e.d. In feite komt het er dus op neer dat ik een extra 80 euro zou moeten neerleggen voor een Wireless Networking Adapter (wij zitten draadloos hier thuis), zodat ik de X360 kan aansluiten op Live voor updates. Echter, ik vind dat wel een beetje zonde....die 80 euro kan ik namelijk ook in een game steken. En ja ik heb wel geld teveel, maar niet te-teveel zegmaar :+ Voorlopig ziet het er dus zo uit, ALS ik tot de aanschaf overga :

    - X360 Core pakket
    - VGA kabel
    - Eventueel Wireless Networking Adapter mocht dit nodig zijn i.v.m. X360 updates

    Wat raden jullie me aan als je dit zo leest ?
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2007
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Als je Halo 3 beta wilt spelen (Premium), maandje live (alleen met HDD), Premium blijft het voordeligste pakket imho/. HDD wordt ook gebruikt voor caching, zodat spellen sneller laden

    voor +/- 30 euro kan je ook wireless on-line (Wireless gaming adapter van linksys of dlink) fus je hebt de adapter van MS niet echt nodig
     
  12. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dat de Premium in verhouding voordeliger is, alleen als ik het zo bekijk zit er voor mij teveel overbodige meuk in. Heb vooralsnog namelijk echt geen plannen om op Live te gaan....ik zou het alleen doen als het echt nodig is voor X360 updates.
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    hmmm dan is de core voldoende :)
     
  14. lol

    lol Active Member

    Berichten:
    378
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan ook een pakket kopen met gow of pes 6 inbegrepen scheeld ook wat
     
  15. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    In principe wel ja, maar hoe zit het dan met het updaten van de X360 als je niet op Live zit ? :eek:
     
  16. diablo85

    diablo85 Active Member

    Berichten:
    179
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm... als je draadloos zit thuis, ik weet niet precies hoe je netwerk is aangelegd, maar de meeste draadloze modems, hebben ook gewone ethernet-kabel-uitgangen... dus misschien dat je die 2x per jaar gewoon even je xbox op die manier kan aansluiten op live om die updates te krijgen...
    als je alleen in je eentje off line wil spelen met een VGA kabel, dan heb je inderdaad niks aan die premium...
    en ook als je in de toekomst eventueel toch op live wil, maar in de nabije toekomst niet, dan denk ik ook dat core beter is, want wie weet worden al die extra's straks ook goedkoper dan dat ze nu zijn.
    ik zou in jouw geval voor de core gaan, MU erbij halen en spelen maar... major opdates komen voorlopig toch nog niet, en als ze er zijn sluit je hem even aan en krijg je ze. desnoods bij iemand anders als jouw modem dat niet toe laat... suc6!

    en nog even een toevoeging voor mensen die niet online willen / demo's niet nodig vinden:
    zie die demo's als een soort investering. je download een demo, vind je hem vet, dan koop je het spel, vind je hem bagger, dat scheelt je dan weer een spel kopen waar je dan pas na de aankoop achter komt dat het bagger is! nooit meer een game-miskoop!
     
  17. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, zit wat in wat je hier zegt....was er zelf nog niet opgekomen eigenlijk om m'n X360 dan alleen ff op Live aan te sluiten voor de updates. En die mogelijkheid is er altijd wel in de buurt als het moet. Bedankt voor het meedenken, ik ga het allemaal ff op een rijtje zetten ! :)
     
  18. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal zeker voor de premium gaan. Je betaald meer, maar je hoeft er niks bij te kopen. Als je net geld tekort komt om een premium te kopen maar wel geld hebt voor een core zou ik wachten.

    Zo heb je altijd geld als je het nodig hebt voor wat anders, kan maar zo zijn dat je opeens overwachte uitgaven krijgt.
     
  19. diablo85

    diablo85 Active Member

    Berichten:
    179
    Leuk Bevonden:
    0
    ^^ wat heeft ie daar aan? al die spullen die je bij de premium krijgt heeft ie niet nodig... dus dan betaalt ie extra voor iets wat ie niet gebruikt...
    okee het is een mooie aanbieding. al die spullen voor 100 euro extra, maar ik ga toch ook geen auto kopen als ie op dat moment heel goedkoop is met allemaal extra's terwijl ik geen rijbewijs heb... :confused:
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Nja zoals ik het nu begrijp moet ik de X360 toch minimaal 1 keer op Live aansluiten alleen vanwege een update die ik wil hebben (1080p ondersteuning). Jammer, want dat betekent dat het Core pakket dus afvalt aangezien daar geen ethernetkabel bijzit. Wat ik nu kan doen is een Premium pakket aanschaffen (eventueel i.c.m. Gears of War), de console en de ethernetkabel houden, en de rest (HDD, controller, headset) gelijk inruilen bij de winkel voor korting. Ik heb namelijk thuis nog zo'n wireless gaming adapter liggen die ik gebruikte bij de eerste Xbox, dus dan hoop ik maar dat ik die nu weer kan gebruiken voor het updaten van de console. Voor de rest heeft Live voor mij geen toegevoegde waarde.

    Maar zo kan ik het dus gaan doen toch, Fardo ? :+
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2007

Deel Deze Pagina