Prepaid telefoon: welk netwerk?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door RumbleBumble, 24 jul 2003.

1. RumbleBumble

RumbleBumble Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet een nieuwe telefoon kopen, mijn oude Swing 200 geeft het op en ik moet natuurlijk bereikbaar zijn :)
    Mijn oude telefoon gebruikte KPN, maar op een of andere manier werkte KPN niet altijd mee. Met bellen in het buitenland e.d. had hij veel problemen. Maar dat even buitenwege hehe.

Wat kan ik het best kiezen, als geld geen probleem is. Wat is het beste netwerk wat in Nederland beschikbaar is? Vodafone is overal het duurst, betekend dat ook gelijk dat het het beste is?

En trouwens, moet deze vraag wel worden gesteld in TGM? Ach, maakt vast niet uit ;)

Alvast bedankt!

2. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Als geld geen probleem is, zou ik als ik jou was KPN kiezen. Heb ik ook al 1,5 jaar en bevalt me uitstekend, overal volop bereik, alleen één nadeel; het is zo duur. O2 heb je minder bereik, maar kwa kwaliteit verschilt het niet zoveel. (sinds KPN bel-en sms tegoed bij elkaar heeft gevoegd, 1 juli)
    Over vodafone heb ik geen ervaringen.

3. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    O2 is waardeloos, daar heb ik echt slechte ervaringen mee, en daar hoor ik ook een hoop negatieve verhalen over. Het nadeel van KPN is dat ze ontzettend duur zijn, maar ook dat ze nog op het 900 mhz netwerk opereren, terwijl de meeste andere providers ook op 1800 mhz werken (dual band). het 900 mhz netwerk kan vooral in het buitenland problemen geven.

Vodafone is qua dekking en bereik ongeveer te vergelijken met KPN. Goed, maar wel duur.

Ik heb zelf hele goeie ervaringen met T-mobile. Goede dekking bijna overal, en niet duur. Het grootste voordeel van T-mobile Prepaid: je hoeft maar met 10 euro per keer op te waarderen, ipv 20 bij de rest. En je hoeft ook niet perse 1 keer in het half jaar op te waarderen, zoals bij de andere providers. Bij T-mobile is het genoeg om 1 keer per half jaar je telefoon te gebruiken (bellen of gebeld worden), en de geldigheid van je beltegoed wordt weer met een half jaar verlengd.

Mijn keus zou dus al gauw op T-mobile vallen als ik een prepaid toestel zou moeten nemen. Maar ik heb al een abonnement van T-Mobile, en dat bevalt uitstekend :)

4. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    maar prepaid is echt heel anders als een abbo, heb je ook ervaring met perpaid gehad dan?

5. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb niets aan DarkwingDucks post toe te voegen. Gewoon naar de kenner (DD dus) luisteren dus... :)

6. RumbleBumble

Leuk Bevonden:
    0
    In het buitenland bellen is wel belangrijk voor mij. Dan moet ik dus naar Vodafone en niet naar KPN? SMS en belbundel samen is voor mij niet echt goed, voor je het weet kan ik dan niet eens meer bellen hehe. Heeft T-mobile goede dekking in het buitenland?

7. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    KPN _O_

T-Mobile = ik geen bereik
    O2 = Ik geen bereik
    Vodafone = ik geen bereik
    KPN = Wel bereik _O_

8. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Hmm, ik ben O2 voorstander. Ik heb de postbank mobiel (Siemens M35i) en deze heeft O2. Ik heb overal bereik en kan gemakkelijk via m'n telefoon met 10 euro opwaarderen. Ik ben met mijn telefoon al in heel Nederland geweest, alleen de noordelijke provincies (Friesland, Groningen, Drente) heb ik niet getest. Geen problemen dus met O2. :)

9. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Prepaid is wat dekking betreft exact hetzelfde als Abonnement. Een telefoonmast maakt echt geen onderscheid tussen prepaid-simkaarten of abo-simkaarten hoor :)

Ik werk zelf bij een telecom-winkel, en T-mobile is bij ons en in de rest van Nederland gewoon de best verkochte provider van dit moment. Dat wil toch wel wat zeggen lijkt me :)

10. RumbleBumble

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm jij zet me weer op het andere been haha. Ik wil gewoon zonder fratsen kunnen bellen en sms'en in het buitenland én Nederland. Hmm.. * gaat zich morgen afsluiten van de buitenwereld en een dagje kluizenaar spelen en info zoeken :9

11. RumbleBumble

Leuk Bevonden:
    0
    Mja, maar dat was toch de van naam veranderde Ben? Ik kan me nog herinneren dat over Ben niet zo goed werd gesproken? Wat een naamsverandering al niet kan doen... :confused: Of zijn d'r toch verschillen? Ik heb d'r geen verstand van hehe :)

12. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Bellen in het buitenland is een ander verhaal. Hoe goed de dekking is in het buitenland, wordt niet bepaald door je provider, maar door de providers in het buitenland waar jouw provider contracten mee heeft (roaming). Het nadeel van T-mobile is dat je met prepaid maar in 13 landen kan bellen (Italië niet bijvoorbeeld). Vodafone heeft zowat wereldwijde dekking, ook met prepaid.

Let wel dat bellen in het buitenland reteduur is met prepaid, en dat je al gauw ongeveer €1,- tot €1,25 betaalt per minuut om naar Nederland te bellen. En ook als je gebeld wordt moet je een deel van de kosten betalen! Zorg dus dat je vooraf genoeg beltegoed op je telefoon hebt staan, want opwaarderen in het buitenland gaat ook niet altijd even vlekkeloos.

13. majestik

majestik Gaming 24/7

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap het niet, ben is altijd heel goed geweest met dekking hoor alleen in het begin even niet.

14. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    T-Mobile was eerst idd Ben. Een paar jaar terug was Ben nog ronduit slecht, maar ondertussen hebben ze ontzettend aan de weg getimmerd, en enorm geïnvesteerd in hun netwerk. Ze hebben nu landelijke dekking, ik geloof iets van 99%. Dat is dus enorm verbeterd. O2 is wat dekking betreft enorm achtergebleven op T-mobile.

15. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik zeg ook T-Mobile, als je weinig belt is het vooral een groot voordeel dat je ook kunt opwaarderen met 10 euro (en met girofoon) en door je foon te gebruiken verleng je je beltegoed weer met 6 maanden. Goed bereik. Nog nooit problemen mee gehad.

16. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    T-Mobile! Ik gebruik zelf ook T-mobile (prepaid) en heb overal wel goed bereik (lees: minstens 4 van de 6 streepjes). Ook als je in folders kijkt van de bel-shops, zie je dat T-mobile HELE aantrekkelijke aanbiedingen heeft, zoals Nokia 3510i met 15 euro beltegoed voor €169!!!

17. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    ok ok....... hier is de klantenservice

*wil je goed kies je voor kpn of vodafone

*wil je redelijk (goedkoop en goed) t-mobile

*wil je goedkoop (en slechter netwerk) kies je 02 of orange

18. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    ik heb T-Mobile Pre Paid, ben er zeer tevreden mee.

en in spanje en frankrijk kon ik er ook mee bellen en sms-en.
    Bereik is meestal goed, en beltegoedbonnen koop ik ook meestal maar van 10 euro.

Toppie !

19. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    waarom neem je trouwens niet een goedkoop abo met bv 75 min, daar betaal je bij bv t-mobile maar 15 euro per maand voor en je telfoon krijg je dan ook nog goedkoper :confused:

20. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had ook een vraagje:
    Ik koop strax een foon waarmee je dus over het GPRS netwerk kan wappen met wap 2.0 Maar ik heb geen zin om een abbo af te sluiten voor het data gebruik. Ik vroeg me dus af wat de prijs ids die je betaald voor bv. 1 MB data? (Ik heb nu KPN)

Antwoord op de 1e vraag: Ik heb nu een jaar KPN en het geeft itstekende ontvangst overal. Maar hij is behoorlijk duur en je moet binnen een half jaar j e beltg. opmaken of er nieuwe bij doen (min. E 20,-)

Deel Deze Pagina