Prijs gewonnen via imode..maar betrouwbaar?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Roberto, 21 apr 2005.

1. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat ik dit hier mag posten, het gaat tenslotte over Imode ( GSM Internet ) . Vandaag kreeg ik een i-mailtje van deze afzender : onlineclaimprice@mail.lycos.com. In deze mail stond dat ik 1,2 miljoen dollar had gewonnen. Bij een National Lottery ofzo. Om me prijs te claimen moest ik naar een bepaald nummer bellen, wat niet in nederland zit.
    Echter stond er ook een emailadres bij, maar dan wel een hotmail email adres.

Heeft iemand met imode ook zo een zelfde email gehad? Er stonden ook lotnummers tussen die schijnbaar van mij waren, en een serial nummer . Ik heb absoluut niet aan een een of andere lotto meegedaan. Uit de 250000 deelnemers ben ik 1 van de 15 gelukkigen.

Alvast bedankt !

_0/

2. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Denk dat ze je adres en email proberen te ontfutselen;)

3. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    is het niet een of andere duitse lotto? dat heb ik een keer gehad..maar het is allemaal nep ga daar maar van uit.

4. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0
    GAUTENGSTAKERS Lottery, zo heet het zie ik nu pas. Ik zal er ff naar googlen.
    W8, heb het al gevonden. Stond namelijk ook een adres achtig iets in die mail, heb ik ff gegoogled en op de 4 pagina kwam ik hierop

The Lottery Fraud, how could you win - you never bought a ticket!
    Be warned, they promise millions but you could lose everything.
    Further down this page there is a sizeable list of the names and titles attached to some of the criminally motivated junk mail you may have received. Use your browser's search facility (Ctrl+F in Explorer) to find a name of interest. Well done, you were right to be suspicious!!

Daaronder staat dan allemaal mogelijke namen die ze kunnen gebruiken. Nigeranen geloof ik :|

Laatst bewerkt: 21 apr 2005
  5. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Altijd nep die dingen, je krijgt toch soms ook van die pop-ups van:

You're the 50.000st visitor, please select your prise.

Dan kan je kiezen:

Naar een tropisch eiland
    Euro disney
    en nog iets..

NEP NEP NEP

6. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar dit kreeg ik via mijn mobiele telefoon ...:| Mijn telefoon nummer/ imode email, hoe komen ze daaraan

7. FabianNL

FabianNL Guest

ze wilen dat jij netjes naar dat nummer gaat bellen zodat jij daar 10 minuten aan de lijn gaat hangen voor een of ander debiel hoog bedrag per minuut wat gewoon nergens meer op slaat zodat hun straks ongeveer écht een loterij kunnen gaan maken ;)
    oftewel: klink klare onzin waar je NIET moet intrappen...

update: hoe ze daaraan komen? gegevens opkopen. Ja, helaas maar zo smerig gaat dat tegenwoordig, je kans soms complete databasen kopen met dus allemaal gegevens van de klanten. Al zijn ze hier wel mee bezig om dit te verbieden of misschien is dat zelfs al zo volgens mij

Laatst bewerkt door een moderator: 21 apr 2005
  8. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Oplichters, als je 1.2 miljoen heb gewonnen krijg je ook zo lekker een I-mail.... Of een sms'je.

9. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ja, het is gewoon SPAM via je I-Mode, daar moeten ze ook al aan geloven.
    Vaak als dat soort praktijken goed uitgewerkt zijn, en je wil je prijs innen. Moet je bijv. eerst wat geld overmaken (voor transactiekosten weet ik wat ze bedenken) en dan ben jeje geld kwijt..

Gewoon negeren en meteen verwijderen die shit.

10. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, Mozilla Firefox tijd voor e I-Mode eh? :)

11. VySio

VySio DJ Bowie!!!

Leuk Bevonden:
    0
    haha moet niet gekker worden: Spam via I-mode!

niet intrappen dus. maar dat had je al wel door. even spybotje draaien is mijn advies ;)

Nee ik denk dat je nu ook wel meer zal krijgen. op zulke dingen moet je niet reageren. Mijn zus kreeg op den duur zelfs post van Readers Digest binnen. Je hebt kans op 1 miljoen euro, je doet automatisch mee omdat je lid bent van Readers Digest. Maar moest je nog wel een paar dingen bestellen. Mijn zus trapte er nog bijna in ook nog.

Was wel lang geleden, dat was nog in de tijd dat Spam via de post binnen kwam :p

12. luna brid

luna brid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vannacht om 4.30 werd ook ik gefeliciteerd met een gewonnen bedrag van 1,8 miljoen euro. Via I-Mode inderdaad!
    Fijn dat ik deze berichten heb gevonden, dat scheelt mij verder een hoop zoek werk. Baal wel heel erg dat mijn i-mode e-mail blijkbaar te grabbel ligt. Hier gaat KPN nog wel wat van horen!

Groetjes.

13. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    mooi, ik d8 al dat i-mode niet zo'n suc6 zou zijn :9

Deel Deze Pagina