Prijsverlaging GameCube

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Brutus, 26 sep 2003.

1. Brutus

Brutus Xbw user

Leuk Bevonden:
    0
    Dit stond er vandaag in de krant:

GameCube fors in prijs verlaagd

TOKYO - De Japanse spelcomputerfabrikant Nintendo heeft zijn spelcomputer GameCube in de Verenigde Staten drastisch in prijs verlaagd.

Daarmee hoopt het concern de grote achterstand op de Xbox van Microsoft en de Playstation van Sony te kunnen verkleinen. De drie bevechten elkaar sinds vorig jaar op leven en dood met grote prijsstunts.

Een GameCube ligt sinds donderdag in de Amerikaanse winkels voor 99 dollar, 50 dollar goedkoper dan voorheen. De goedkoopste versies van de Xbox en Playstation kosten beide 179 dollar. Een GameCube kost in de VS nu evenveel als de veel kleinere Gameboy. Of de GameCube ook in Europa fors in prijs wordt verlaagd is nog niet bekend. Alleen Sega durfde eerder een spelcomputer voor minder dan 100 dollar aan te bieden, maar dat gebeurde nadat het had aangekondigd ermee te stoppen.

Nintendo begint de nieuwe ronde in de prijzenslag op een cruciaal moment. Over enkele weken begint voor de Amerikaanse detailhandel het verkoopseizoen voor kerstmis. Een groot deel van de omzet wordt dan binnengehaald.

Voor Nintendo, eens de dominante partij op de spelcomputermarkt, staat er veel op het spel omdat de verkoop van de GameCube tot dusver zwaar tegenvalt. Dat geldt met name in de VS.

Nintendo kondigde ook aan de Chinese markt te willen veroveren met een speciaal voor dat doel ontwikkelde spelcomputer. Om piraterij tegen te gaan, moeten de Chinezen spelletjes downloaden bij de verkoopkanalen van het Japanse concern. De spelcomputer gaat waarschijnlijk 498 yuan kosten (60 dollar). (Rrt.)

Ik vind het erg overdreven om ze zo goedkoop te maken. Ze kunnen hun geld beter besteden aan het maken van goede spellen. Ik hoop niet dat de Xbox en PS2 mee gaan met deze prijsverlaging.
    Ik denk dat je strax een xbox of NGC gratis krijgt als je 2 spellen koopt.

2. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Uh dit lijkt op een wanhoopspoging. Ik denk dat ze in geldnood zitten

3. Speeedy

Speeedy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mocht Nintendo de prijs in europa ook verlagen dan komt deze dus in Nederland de €99, dan koop ik iig een gamecube voor erbij :D

4. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens www.gamez.nl zal de GC prijsverlaging alleen gelden voor Amerika, Gamecube Europe zei dat de GC in Europa nog niet toe was aan een prijsverlaging.
    Volgens www.gamers.nl gaat Microsoft niet mee in de prijsverlaging van de GC. Microsoft en Sony zien meer heil in speciale bundels dan in prijsverlagingen, bovendien wil Microsoft de PS2 volgen ipv de gamecube, zo meld gamers.nl.

Trouwens, ik vind 100 euro wel erg goedkoop, ben benieuwd met wat voor goede bundel MS komt.... (Dat gear pack vind ik nou niet echt super goed.)

5. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ja en als de Xbox in prijs verlaagd dan is het 'proberen een groter publiek aan te boren'... :{

6. dak125

dak125 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens www.gamesindustry.net gaat de PS2 vanaf 1 Oktober in de UK 139 pond kosten IPV 169 pond en de GameCube 79.99 pond de Xbox blijft staan op 129 pond maar de verwachting is dat Microsoft ook de prijs van de Xbox gaat verlagen. de Xbox komt ook weer in bundle's Halo/MM3 en nog niet bekent gemaakte Bundle's van 3 games en 4 games.

7. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Ja tuurlijk! Wat dacht dacht je dan!? Xbox rulezz, Gamecube suxxx.. :+

Nah, ik denk dat Nintendo hoopt op deze manier alle overgeproduceerde GC's(<- daarom werdt de productie stilgezet, te veel gemaakt, te weinig verkocht) te verkopen.
    Maar maken ze geen verlies als ze de cube voor zo weinig verkopen..?

8. Eagle_1

Eagle_1 yippiekayee

Leuk Bevonden:
    0
    Voor zover bekend gaat de GameCube buiten europa idd 99 dollar kosten... dus +- 90 euro... op moment.

Verder heeft nintendo benelux besloten de prijs hier op 199 euro te laten staan.
    Reden: ze verwac hten met sinterklaas en kerst dat de gamecube met een prijs van 199 nogsteeds goed zal verkopen.

Over een eventule prijs daling na kerst word niet gesproken.

9. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    199 euro inclusief game of gba player.. dat is dus 199-60=139 euro.. hij is dus in totaal 40 euro in prijs gedaald..

dit is geen wanhoopsdaad hoor.. bedenk wel dat met de gamecube de enige console van deze generatie was waar ooit winst op gemaakt is. dus ze kunnen 'm makkelijk voor 99 euro verkopen..

10. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    Jij hebt zeker nog nooit over ene Playstation 2 van sony gehoord?

11. KiLLerKnight

KiLLerKnight Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wanhoopspoging: Ja
    Geldnood: Denk het niet, nog niet iig.

12. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    tsss fanboy...

ik weet niet of jullie het weten hoor.. maarhum.. dit artikel is fel overdreven.. GC ligt in japan ver voor op de xbox.. wat niet moeilijk is... in amerika gaan ze nek aan nek... en in europa.. ja.. daar gaat de xbox voor...

ik denk niet dat het een wanhoops daad is.. waarom niet? gewoon.. goedkoop een console verkopen kan... je maakt immers toch de meeste winst op de games.. dus hoe groter de install base.. hoe beter... dit is gewoon een tactische zet... en terecht.. meer mensen moeten zien hoe goed eigenlijk de cube is...

13. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    2e deel van verhaal kan ik het mee eens zijn, 1e deel niet.

Maar goed ik maak me er ook weer niet zo druk over, en ik ga ook niet zeggen dat de Xbox het in amerika OOK beter doet dan de Gamecube omdat ik dan weer die bronnen bij elkaar moet gaan zoeken... :{

Dus ik zeg lekker niks... :)

14. Platina

Platina Nintendo Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een onzin over geldverlies, Nintendo heeft wel een paar biljoen dollar hoor. En de GameCube kost maar 109 euro om te maken dus veel verlies maken ze niet en dat verlies winnen ze terug met de belachelijk dure gba sp.

15. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    ik zie een :+ achter die zin staan dus volgens mij is het een grapje, toch :{

16. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    die gasten hebben nog een paar miljard, maak je geen zorgen.;
    je moet wel ff nadenken, Nintendo bestaat al zo`n dikke 100 jaar (kaartspelletjes) , en zo`n 20 jaar bezig met Gaming, die hebben echt wel een dikke bankrekening...

17. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    denk het ook wel, en ze maken nog dikke winst met de GBA (SP)... die is nu zelfs nog duurder dan een GC dus :+

Deel Deze Pagina