Prijsverlaging stopt gebruik van illigale software

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tjt9sch, 30 mei 2002.

1. tjt9sch

tjt9sch Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er wordt een discussie gevoerd over het al dan niet gebruiken van illegale software.
    Ik heb voor het forum de volgende stelling:

"Als de games goedkoper worden, is er geen reden meer om illegale software te gebruiken"

Wat vinden jullie van deze stelling :confused:

2. Illusion

Illusion It's all Illusion

Leuk Bevonden:
    1
    Bullshit denk ik. Of ze moeten originele spellen net zo goedkoop maken als gekopieërde spellen, maar dat zal nooit gebeuren. Zolang kopieëren goedkoper is blijven mensen het doen.

Dat denk ik tenminste!

3. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    ben het er in zeverre mee eens dat het het illegale verbruik zou verminderen niet stoppen behalve als ze idd even duur worden

(heb trouwens geen ideen wat een dvd game illegaal zou kosten)

4. eduard

eduard No Comment Necessary

Leuk Bevonden:
    0
    Zou goed kunnen.

De prijs is voor mij het voornaamste argument om gecopieerde spellen te gaan kopen. Maar het ligt er maar net aan met hoeveel die prijzen worden verlaagd.

Maar het is voor mij ook een beetje het "hebben"-gevoel. Ik ga niet alle spelletjes (met een prijsverlaging naar 50 euro) alle games kopen. Maar met gecopieerde games kan dat wel. Stel bijv. 5 euro voor een game op een CD.

Nou ja, ik ben er eigenlijk zelf ook nog niet helemaal uit, laat maar weer zitten ;)

5. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel een redelijke stelling, maar het zou piraterij alleen verminderen!!
    Maar dat is op zich wel goed, het is in ieder geval een begin!

PS. Kan deze niet aan die andere thread worden vastgeplakt ofzo..
    De thread waar we ook aan het discussieren over illegaal kopieren!

Denk dat een DVD game ongeveer €20,- of €15,- zal gaan kosten of meer! :)

6. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat als de prijzen verlaagd worden er meer legaal gekocht gaat worden. De prijze die op dit moment gehanteerd worden, zijn imho echt belachelijk hoog. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik vind 69 blinkende euro's voor 1 spel toch wel echt heel erg veel. Das verdomme meer dan 150 gulden!! Het klinkt misschien heel erg stom maar door die euro heb je niet zo direct door wat je eigenlijk wel niet neerlegd voor een spelletje.

Als ik legale (muziek) CD's koop of DVD's dan probeer ik ook altijd een adresje te vinden waar ze in de aanbieding zijn, want ik betaal echt niet de volle mep voor een CD. Als je ook kijkt hoe veel de prijzen van CD's zijn gestegen in de afgelopen jaren.... terwijl ik zelf altijd verwacht had dat ze zouden gaan dalen. Er zelfs nu zelfs muziek CD's die voor bijna 50 piek over de toonbank gaan en dat vind ik dus echt te veel

7. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    zeg dat een game 25,- gaat kosten en een orgineel 45,- dan koop ik liever een orgineel dan een kopietje :)

8. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    true true...

maar een spel kost nu dus 69 en als je het dan voor laten we zeggen 5 a 10 euro's kunt kopen... tja... dan wordt het wel heel aanlokkelijk.

Achjah... misschien dat het strax zo wordt dat ik alleen voor de echt goeie games de volle mep betaal en voor de wat mindere gewoon een kopietje regel.

[edit]
    ik zie net trouwens dat de hoesjes al te downloaden zijn...

Laatst bewerkt: 30 mei 2002
  9. tjt9sch

tjt9sch Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De prijzen van games zijn op dit moment buitensporig hoog.
    Ik weet dat MS op de hardware geen winst maakt en dat er winst op de games gemaakt moet worden, maar ik kan me niet voorstellen dat de prijs niet omlaag kan.

10. djbokkeman

djbokkeman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als een origineel spelletje 15 a 20 euro gaat kosten koop ik hem meteen origineel want originele spellen zijn nu gewoon rete duur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

IK HOOP dat M$ dit eens leest en de dvds eens flink omlaag gaat gooien dan kunnen ze kopieren voor een groot deel tegen gaan.

11. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Hmm games is waar MS op moet verdienen.

Voor de PC zouden de games wel wat goedkoper mogen, voor consoles is dat altijd iets lastiger..

12. djbokkeman

djbokkeman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bullshit het kan echt wel goedkoper als ze de cd goedkoper maken en mensen gaan dan eerder legaal kopen dan kunnen ze de dure beveiligingen eraf laten omdat iedereen het gewoon in de winkel koopt.:r

13. Illusion

Illusion It's all Illusion

Leuk Bevonden:
    1
    Als je iets verder gekeken had, zag je dat er voor de Xbox maar liefst 0 (Ja, NUL) hoesjes te downloaden zijn.

14. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    En wat dan nog? Ikbedoel die hoesjes scan je zo in, de developers geven die hoesjes ook zelf vrij dus dat is toch geen goed of slecht teken :+

15. eduard

eduard No Comment Necessary

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom is het voor consoles lastiger dan voor de pc?

16. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat komt allemaal vanzelf wel!!
    Ik weet nog wel in het nintendo tijdperk dat sommige games gewoon f189,- kosten of F169,- dat was pas duur!!
    MS gooit nu al een klein beetje de prijzen omlaag bij sommige games!
    In de toekomst zal het hopelijk nog lager worden!
    Maar het is gewoon afwachten!

Edit:
    Voor de PC worden gewoon cd's gebruikt en voor consoles DvD's..
    Maar daar gaat het niet om!!
    Het gaat erom dat MS eerst winst wil maken op de games omdat ze verlies maken op de console..
    En bij een pc is dit anders, bij een pc zijn het allemaal onafhankelijke developers van elkaar..
    Iedereen kan voor de pc een game gaan maken..
    Maar voor een console niet! Bij een console moet de prijs wel omhoog omdat de developer geld voor de game krijgt maar MS ook!
    Ik mis volgens mij nog wat, maar dat kan je denk ik zelf wel effe erbij bedenken! :)

Edit:

Laatst bewerkt: 30 mei 2002
  17. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als je ff verder kijkt dan je neus lang is zie je dat er deze week 0 NIEUWE hoesjes zijn, maar in totaal zijn er al wel 118 titels! :)

18. tjt9sch

tjt9sch Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ongeacht het geld wat verdient moet worden door de developer en MS lijkt het mij voor een developer goedkoper voor een console te ontwikkelen dan voor een PC.

Een console is opgebouwd uit vaste componenten en een PC is dat niet. De developer moet dus bij een PC-game rekening houden met een reeks verschillende configuraties en dat kost een hoop tijd en dus geld.

19. Hansie

Hansie Kanonnenvoer

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de developers wel ja, vooral voor de xbox. Maar de uitgever bepaalt het prijskaartje. Die zouden de prijs kunnen laten zakken, maar dat doen ze niet. Ze verwachten dat per serie uitgegeven spellen er 1 topper is en de flinke marge daarop moet het verlies van de andere spellen goed maken.

En die importeurs moet toch ook een stelletje geldwolven zijn! Anders kan ik het prijsverschil niet verklaren.

In ieder geval moet je niet bij de developers zijn. Als het aan hun lag krijg je heel andere prijzen (zowel veel goedkoper als duurder).

Anyway, maak me niet zoveel zorgen. Als de spellen maar top zijn. Ultima Online en Asheron's Call heb ik ieder al zo'n $400 in gestoken.

20. Hansie

Hansie Kanonnenvoer

Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina