Prijsverlaging Xbox 360

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Aphrodite, 7 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Liefhebbers van de 360,

Ik was zojuist aan het surfen en kwam het volgende tegen op www.webwereld.nl:

Microsoft verlaagt prijs van Xbox 360

Dinsdag 7 augustus 2007, 10:08 - Microsoft heeft de prijs van de Xbox 360 verlaagd met 50 dollar. Door de prijsverlaging hoopt het bedrijf geen marktaandeel kwijt te raken aan de Playstation 3 van Sony.

Door Judith Groot
    De nieuwe adviesprijs voor de Xbox 360, die donderdag ingaat, bedraagt 350 dollar. Ook het basismodel Xbox 360 Core System wordt in prijs verlaagd, evenals de duurdere Elite-versie. De nieuwe prijzen voor deze modellen zijn respectievelijk 280 dollar en 450 dollar.

Microsoft hoopt dat de prijsverlaging en de introductie van het voetbalspel Madden NFL '08 op 14 augustus, een vernieuwde interesse in de spelcomputer aanwakkeren. Ook kijkt het bedrijf uit naar de introductie van de langverwachte game Halo 3 in september.

De prijsverlaging van Microsoft komt als reactie op de prijsverlaging van de Playstation 3 van Sony in juli. Sony verlaagde de prijs van zijn 60 GB-spelcomputer met honderd dollar naar 499 dollar en introduceerde gelijktijdig een nieuw model met een 80 GB harde schijf voor een prijs van 599 dollar.

bron: www.webwereld.nl

Zal hier ook wel gaan komen dus! Heb de 360 Premium overigens al weleens voor 350 euro in winkels zien liggen.

Toch interessant om even te melden :)

/edit: Oeps! Zie het ook al op de frontpage van xbw.nl staan! Denk dat het toch leuk is om er hier over te babbelen.

Laatst bewerkt: 7 aug 2007
  2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    >> Well, it was not really a secret anymore ... but it's now really official ... Microsoft drops the price of the Xbox360 in USA. Our sources reported the pricedrop for August 8th as first and the rumor was quickly 'confirmed' by sources at hollywoodreporter and GameDaily BIZ and also flyers of wal-mart, toys r us and circuit city.

From the official Microsoft press release:
    For now it seems to be US only (so not for Canada that usually follows US price), on major nelson's site I found this bit of info:

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Was toch al oud nieuws dat dit in augustus zou gebeuren, een prijsverlaging van 50 euro. Heb het maanden terug al gelezen. Misschien dat het toen nog niet helemaal officiëel was. Vind 50 euro nog maar een magere prijsverlaging, zo een tijd nadat de console al uit pas.

4. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    mwah ik vind 350 best een goede prijs hoor.. in mijn mening nog steeds de beste console die je kan halen.. en voor 350 vind ik dat best redelijk (nog steeds TE duur natuurlijk, maar voor de prijzen die we nu hanteren vind ik 350redelijk)

IK ZEG: laat alle consoles dezelfde prijs houden en gooi alle games een eurotje of 20 naar beneden!

5. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Goede zaak :).

6. sammie

sammie Active Member

Leuk Bevonden:
    0

een drop van 12,5% vind ik niet echt mager...

7. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Is genoeg om het prijsverschil tussen de XBox 360 en PS3 groot te houden, waar het om gaat. ;)
    Wel vreemd, las of hoorde laatst nog op internet dat ze de prijs niet zouden verlagen. :confused:
    250/350 euro vind ik niet duur voor wat je krijgt.
    Had overigens liever gehad dat ze de harde schijf zouden vergroten naar bijv 60 gig voor dezelfde prijs.

8. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Zijn al die fouten in de Premium System al verholpen dan?

9. Leo

Leo R.I.P. Proof

Leuk Bevonden:
    2
    Maar hoe zit het dan met die Premium pakketten met HDMI uitgang? Daar wordt nergens iets over gezegd

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina