[Prijsvraag] Te Makkelijk?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door timmio, 23 dec 2003.

1. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    Ik lees wel eens dat er weet ik hoeveel mensen weer mee gedaan hebben aan de prijsvraag en dat er helaas maar weer een paar kunnen winnen. Misschien is het wel een idee om enige intelligentie in de prijsvraag te stoppen, ipv wat is de kleur van groen gras...

? -> Zelf (net zoals iedereen natuurlijk) doe ik natuurlijk steeds mee, maar het valt me op dat de antwoorden altijd te vinden zijn door gewoon te beginnen aan het begin van een review/preview/nieuwpost, heb je dan de eerste vraag gevonden, dan staat het 2e antwoord, ja hoor, ergens eronder, niet erboven, niet in een andere review/preview/nieuwpost (okee tenzij het een kleine review/preview/nieuwpost was).

Al zou het dus alleen maar zijn dat antwoord 1 ergens in de 2e review in het midden staat, antwoord 2 ergens in het begin van de 1e nieuwpost, etc en natuurlijk dan random, maak desnoods eens vragen waar we over moeten denken ipv dat een geestelijke gestoorde met tbs en RSI de antwoorden nog in 1 minuut kan vinden, misschien dat je dan niet alleen minder inzendingen krijgt, maar mensen er ook eens iets voor moeten doen!

Of ben ik nou de enige die het gevoel heeft dat elke debiel de prijsvragen kan beantwoorden..??

2. Fruxxxano

Fruxxxano Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ben ik het helemaal mee eens

3. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Jah, het mag wel wat moeilijker. Bijvoorbeeld die design-prijsvragen zijn veel eerlijker dan de normale , die iedereen weet.

4. xbox-freack

xbox-freack Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mja, groot gelijk!
    Je moet gewoon de antwoorden opzoeken in een tekstje...
    Volgens mij zijn er 2 mensen op 100 die iets fout hebben ofzo...
    Het mag veel moeilijker!

5. masterChief88

masterChief88 sesamstraat!

Leuk Bevonden:
    0
    ja, in dat design, daar zit wel wat in, maar mensen zonder de goede programma's hebben dat alweer een mindere kans.
    ook hebben de wat oudere gamers zo meer kansen, terwijl het voor de mensen 15- (die dus nog gen bijbaantje kunnen hebben) moeilijker is om aan nieuwe game's te komen.

6. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    ja idd, dus vaker wat anders, tekenvragen, ontwerp van bepaalde site onderdelen-vrage (??), zoekvragen waarvoor je het internet even af moet, weet ik het, iig eens waarvoor je moeite moet doen, zodat het spel ook je beloning is en niet iets van

"oh, was een eitje gewonnen bij xbw, eigenlijk boeit het me niet zo, maarja prijsvraag was zo ingevuld"

(zo heb ik zelf ook vaak zat meegedaan, spel misschien niks aan, maarja prijsvraag zo makkelijk, doe maar mee voor het idee, kan hem altijd nog verkopen, dat soort inzendingen moeten er naar mijn mening helemaal niet inkomen.

7. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Mwah, ik denk dat het zo wel goed is. Kijk eens naar een willekeurig TV-programma. Elke prijsvraag is gemakkelijk. Het idee van een prijsvraag is niet om je hersenen te laten kraken. Maar gewoon simpel eraan meedoen en hopen dat je wint. Kijk maar bijvoorbeeld naar GameKings van deze week. Geven ze honderden euro's aan games en snowboard shit weg, krijg je de volgende vraag: "hoeveel rondjes is 1080 graden" (de naam van dat gc snowboard spel).

Verder denk ik dat design vragen MINDER eerlijk zijn. Kijk maar eens naar de uitslag van de laatste teken-prijsvragen. De winnaars kunnen allemaal goed tekenen, niks ervan het orgineelste idee, gewoon de mooitste tekening....

Laat het maar lekker zo. En de vraag in andere volgorde zetten heeft ook geen nut want dan moet iedereen extra moeite doen en uiteindelijk doen er nog evenveel mensen mee.

8. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    proggie op zich toch niet nodig, ik zag ook ergens iemand iets winnen die had iets heel vets getekend en toen gescand, da's vaak net zo creatief als iemand die 5uur gefotosoept heeft (ook knap :))

9. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    ik vind het wel goed zo, heb echter nog nooit iets gewonnen maar doe wel elke keer weer vrolijk mee.

Die design dingen zijn wel leuk maar als je dat te vaak doet zijn het steeds dezelfde mensen die zullen winnen.

10. masterChief88

masterChief88 sesamstraat!

Leuk Bevonden:
    0
    ja das waar.

je kunt de prijsvragen van xbw niet vergelijken met sommige op tv.
    daar gaat het er om dat zoveel mogelijk mensen mee doen (want het kost je klauwen vol sms/beltegoed)

11. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    Is toch ook belachelijk?? wie vind die call tv troep niet belachelijk????? zij doen die vragen om juist veel mensen te laten bellen = geld, is voor xbw toch niet van belang? (ik ga hier niet verder op in ,want om nou compleet stuk marketing uit te gaan leggen, promotie etc..) (zie edit onderaan)

tja, da's meer de manier waarop de jury ernaar kijkt,of welke eisen ze stellen, daar kan je mee spelen natuurlijk

juist!! iedereen moet moeite doen, beetje nadenken mag wel hoor, we zijn toch niet een stel xboxdebielen of wel? en er zullen absoluut minder mensen meedoen, sommige die zoveel moeite voor een bepaald spel niet over hebben bijvoorbeeld.

EDIT:
    idd dat bedoel ik;), je was me voor

EDIT2:
    ja heb je gelijk in, moet ook niet overgaan naar alleen maar design dingen, maar ook gewoon zoals het nu is, dan weer een keer design, opzoek opdracht op internet (en niet hoe heet de bachelor van z'n voornaam ;)). nouja beetje creativiteit zou leuk zijn.

Laatst bewerkt: 23 dec 2003
  12. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Je moet natuurlijk ook niet vergeten dat het ook gewoon een soort van reclamestunt is en dus moet het ook niet al te moeilijk zijn. Ze hopen hier op XBW natuurlijk met die prijsvragen nog meer nieuwe members aan te trekken en dat gebeurd ook. Overigens zal het overgrote deel zich dan ook puur en alleen voor zo'n prijsvraag aanmelden en het forum voor de rest links laten liggen maar goed.

Van mij hoeven de prijsvragen echt niet moeilijker of creatiever. Je ziet bijvoorbeeld bij die tekenopdrachten toch alleen maar dezelfde mensen meedoen en (meestal) winnen en op de huidige manier heeft iedereen tenminste meer kansen.

13. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    iedereen weet het, dus iedereen heeft kans.....kan het nog eerlijker???
    ik zuig in designen, dus dat soort wedstrijden vind ik juist oneerlijk....

14. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind het prijsvragen concept van nu best wel goed, members worden zo aangezet om reviews en speciale artikelen te lezen van een game, en komen ook meer van een game te weten....

en dat is nou juist wat de uitgevers willen die de game beschikbaar stellen....

15. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Whahaha, members worden aangezet om die reviews te lezen. Nou, het wordt alleen globaal gelezen, niet intensief. En meestal wordt zelfs de zoekfunctie onder bewerken gebruikt :)

16. DJ Appelmoes

DJ Appelmoes 't Overkomt je

Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je helemaal gelijk in! Bij prijsvraagacties snijdt het mes aan twee kanten. In dit geval kan de uitgever wat extra publiciteit krijgen en Xboxworld kan wat weggeven aan de bezoekers. En aan de vele reacties bij de prijsvragen 'Shit, weer niets gewonnen', is duidelijk te merken dat deze acties aanslaan. Prijsvragen worden daarom bewust zo gemakkelijk mogelijk gehouden. Je zal ook altijd zien dat de vragen specifieke en positieve kenmerken van het spel als antwoord zoeken. Xboxworld pakt dit op de slimme manier aan, net zoals veel tijdschriften en kranten doen. Daarbij weet Xboxworld in 99,9% van de gevallen een eerlijke review te geven. Ze worden bijna niet beïnvloed door de uitgever. Dat is op andere sites wel anders, waar elk EA spel minimaal een 8 haalt. Hulde dus.

17. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Je kan het ook zien als een verloting. Een ieder die XBW steunt door ons regelmatig te bezoeken en lid is geworden maakt er kans op. Betaal je bij de lootjes van de lokale voetbalclub 2 euro, doe je bij XBW enigszins moeite om onze content te lezen. Dat is gewoon je 'investering' in de kans op het winnen van een prijs.

18. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    maar moeten die vragen dan echt het niveau hebben van een gemiddeld spelletjesprogramma op yorin/sbs (lees CALLTV-niveau)????????

Bij de belgisch xbox site hadden ze ook een prijsvraag, daarvoor moest je iets opzoeken over SWAT, of gewoon gokken, ik snap niet waarom het niveau zo laag moet zijn van de vragen (ik praat niet direct over design-vragen want daarin ben ik zelf ook slecht).

Soms lijkt het wel alsof de crew er vanuit gaat dat de gemiddelde bezoeker "net" de vragen kan beantwoorden, een beetje het "de klant is altijd dom" -concept die je in een winkel hanteert.

En even d'rbij, ik bedoel het niet voor mezelf, ik kom ook wel terug op xbw zonder prijsvragen, ik doe meestal alleen mee omdat ik het wel leuk vind om iets te winnen, niet om wat ik win. Dus met een moeilijkere vraag zouden er gewoon minder mensen meedoen / en dus de mensen winnen die de moeite er wel voor willen doen (echt LEZEN van reviews, wat nu niemand dus doet he, nu scannen ze de tekst op zoek naar het antwoord)

Prijsvragen blijven ook promotie voor je site als ze wat moeilijker zijn hoor, vooral als je dan ook nog een redelijke kans maakt op een prijs..

Niet voor niets dat de staatsloterij zoveel deelnemers heeft, daar maak je meer kans op een prijs, dus wil je ook sneller moeite (in dat geval geld) ervoor doen om mee te doen..

19. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het is niet de minachting van de klant hoor :) Het is alleen dat we de drempel vrij laag willen houden, om iedereen een kans te geven. Daarbij moet er wel iets aan werk worden verricht, vind ik. De vragen zijn vaak toch wel van een dergelijk niveau dat ze in ieder geval opgezocht moeten worden. Dit dan natuurlijk op XBW zelf, zodat we er inderdaad nog iets mee opschieten en je er direct weer wat bij leert over bijvoorbeeld het spel SWAT.

20. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    nah, tis gewoon een verloting, ieder evenveel kans. Alleen omdat verloten niet mag maken ze er een simpele prijsvraag van. En daar heb ik geen problemen mee, iedereen maakt evenveel kans en je steunt XBW, kan niet beter toch?

Deel Deze Pagina