1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

prijverhoging next-gen games?!?!?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Barcode, 19 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn ze nou helemaal gek geworden in de gamewereld?!?!
    ik lees net op de voorpagina van het NHD een stukje over de E3 en helemaal aan het eind van het krantenartikel staat dit berichtje:

    "Slecht nieuws is er voor de prijsbewuste gamer: de spellen worden waarschijnlijk duurder. Officieel hebben we nog niets gehoord, maar vermoed wordt dat de prijs voor een game tussen de 80 en 90 euro uit gaat komen."

    AAAAAAAAAAHHH!!!!! dat kan tog niet dat is tog veels te duur ik snap niet hoe ik dan aan mijn games zal moeten komen zonder een hypothecaire lening af te sluiten, ik heb er nou al moeite mee om elke maand een beetje normaal rond te komen, moet je je voorstellen dat dit er dan ook nog eens bijkomt...

    Kortom ik vind het belachelijk dat de games nu al zo verschrikkelijk duur zijn (€ 60,- :'-( ) en dan willen ze die games voor de volgende generatie nog een anderhalf keer zo duur maken hoe bedoel je geldklopperij!!!!!

    Sorry,dat moest ik even kwijt, maar wat is jullie oordeel hierover?
     
  2. Dima

    Dima Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    ugh 80-90 euro, zijn die niet normaal of zo.

    dan zijn ze verwonderd dat mensen illegale kopieen gaan gebruiken.

    ik vind dat ze games moeten verkopen aan 30-40 euro, niet meer.

    hoe groot is een gemiddelde game developer tegenwoordig, 75 mensen?, zal al veel zijn. bij ID software (doom :cool: zijn ze met minder dan 10 denk ik.
    2-3 jaar werken aan een game gemiddeld.

    500 000 exemplaren verkopen aan 40 euro stuk waarvan:
    1 euro per stuk aan fabricage
    20 per stuk aan developer = verdient 10 miljoen euro
    10 per stuk aan publisher = verdient 5 miljoen euro
    9 per stuk aan verkoper (winkel) = verdient 4.5 miljoen euro

    moet wel genoeg zijn denk ik
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2005
  3. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    80-90 euro is echt veel te duur. heb ik er ook niet voor over
     
  4. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Kom op mensen, het is een krant. Volgens de telegraaf zouden we nu al Halo 3 spelen.
     
  5. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Juist :), En ik denk dat Micro$oft het zelf ook wel begrijpt dat er weinig mensen zijn de 80-90 € gaan dokken voor een game ...

    Maar goed, misschien moesten we HIER verdergaan ...
     
  6. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    wrom ergens anders dit gaat tog niet specifiek over de xbox 360 ;)
     
  7. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Nee, maar het is een gerucht toch ;)
     
  8. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    ja maar tog vind ik het niet helemaal in die thread passen ;) :p
     
  9. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Net, op rtlz, zeggen ze dat next gen games 80 a 90 euro gaan kosten!!!
     
  10. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Zolang er geen officieel bericht komt van microsoft of sony geloof ik er allemaal geen reet van. Wat jij daar noemt is toch niet normaal meer voor een game?

    Oke, misschien gaan de kosten een stuk omhoog voor het maken van die nieuwe en grotere games, maar dit...

    Zullen we anders gewoon afwachten tot we het zeker weten? Anders krijgen we hier weer 17 pagina's discussie over, terwijl niemand het nog weet eigenlijk. ;)
     
  11. Xboxmod

    Xboxmod ^^That's me^^

    Berichten:
    1.087
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me gewoon te hoog, maar wie gelooft dat nu al? ff afwachten en we zullen wel zien, ik denk dat ze redelijk dezelfde prijs zullen houden.
     
  12. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
  13. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Hmmm....80/90 euri is wel fucking veel geld. Ik kan me nog herinneren dat ik mijn playstation1 games voor 60 gulden gekocht heb, en nu is het gewoon bijna 200 gulden. Hmmm, meneer Zalm, wat zei u ook alweer over die onderwaardering van de euro en dat winkels het niet zouden aanpakken om hun prijzen fiks op te schroeven...?
     
  14. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Spellen maken ze echt zo duur niet. Daarmee snijden ze zich in hun vingers. Als ze het doen gaat het net zoals met de XBOX spellen in het begin. Ze begonnen met 70 euro, maar een half jaar later was het al 60 euro voor een spel.
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2005
  15. Han de Man

    Han de Man Provocant

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja of als een andere meneer in Den Haag besluit om games extra te belastten om verslavingen tegen te gaan :eek: Daar hadden ze het geloof ik over?

    Maar goed dat ff offtopic O-)
     
  16. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Een tijd geleden was er ook al dit bericht alleen toen zeiden ze dat de volgende generaties games € 70 zou gaan kosten. Waarschijnlijk zeggen ze nu express € 80 / € 90. Toch zullen de prijzen welverhoogd worden, alleen niet zo extreem € 70 dus. Velen zullen denken dat het toch wel meevalt. Uiteindelijk worden we toch nog voor € 10,- genaaid. Misschien is het die € 10,- toch wel waard, al zullen er ook veelspellen uitkomen die nog geen euro waard zijn.
     
  17. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
  18. Rick

    Rick Extreme gamer

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren in het late RTL 4 nieuws ging het over de E3 toen zeiden ze het ook al dat de spellen 20 euro duurder gaan worden,ik hoop het niet 80 euro voor een spelletje.
     
  19. -Xray-

    -Xray- Guest

    ik vind de prijzen nu eigenlijk al belachelijk hoog. Als je kijkt wat Amerikanen betalen voor een game...hooguit $50, dan is het toch belachelijk dat wij Europeanen nu al 60 euro moeten neerleggen. Het zou juist andersom moeten zijn met de huidige dollarkoers.

    Ik vrees dat games in de toekomst nog duurder zullen worden, waar wij weinig aan kunnen doen. Het is eigenlijk wel raar, aangezien Microsoft een handige hulpmiddel voor gamedevelopers heeft gemaakt, XNA, waardoor het makkelijker moet zijn om voor de 360 te programmeren. Je zou dan toch verwachten dat dat de ontwikkelkosten fors naar beneden brengt, maar ja...wie ben ik.
     
  20. jpw-xboxer

    jpw-xboxer Xbox gamer

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    haha dit lijkt mij ook niet.
    Dan heb je 5 spellen en dan heb je al een hele 360 betaalt..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina