kut zooi....vindt je het gek dat mensen illegaal gaan kopieren?? Dit is niet meer normaal voor spelen waar je 6 uur over doet om uit te spelen. Dan betaal je eigenlijk meer als10 euro per uur.
Nou lekker dan, worden ze nog duurder Terwlijk top games altijd goed verkopen (mits ze goed zijn, bijv. Halo, staat nog steeds in top10)
Tja het is een soort van negatieve spiraal: Games zijn duur, dus men gaat kopieren, waardoor ze nog duurder worden, en men nog meer gaat kopieren.
Daarom hoop ik ook dat de xbox gamers iig niet zo egoistisch zijn om lekker te gaan modden en copieren, want daar heb je alleen je mede-gamer mee Edit: ff voor de uitleg: Zolang er niet gecopieerd wordt hoeven de prijzen niet omhoog
met hogere prijzen gaan ze meer verlies maken dan nu want bijna iedereen gaat ze dan kopieren!!! dus schieten ze er nixs mee op!!
Als dit waar zou zijn zou ik er zeker niet blij mee zijn. Vind de spellen nu al aan de dure kant, maar je moet toch af en toe een nieuw spel kopen. Ik denk dat eerder de matige spellen die prijsverhoging nodig hebben. Zoals ook in het artikel aangeven wordt halen de toppers zoals GTA:VC, maar ook Halo 2 denk ik het geld er wel uit. Veel dure games waar veel van verwacht werd zijn toch tegen gevallen en brengen hierdoor niet genoeg op. Geloof niet dat voor het einde van het jaar alle spellen 10 dollar duurder zijn.
Als er niet gekopieerd zou worden zouden de prijzen niet omhoog gaan Maar wie gaat z'n xbox nou modden als ie dan niet meer Live! kan???
in europa zijn de games al duur als je naar de wisselkoers van amerika kijkt. Daar kost een spel $50 en hier 60 euro terwijl de euro meer waard is dan een dollar.
Dit heeft toch niks met kopiëren te maken, dan zijn ze echt te dom om spellen duurder te maken. Kijk maar naar de muziek wereld de prijzen gaan juist omlaag van het vele kopiëren. Mischien gaan ze wel gewoon mee met de inflatie....(is die er? ja die is er)
Ik weet zeker dat dit zeer slechte gevolgen zal hebben voor de console werled, als ze maar niet denken dat ze hier meer aan gaan verdienen want mensen zullen niet alleen zeggen: "Minder games kopen" maar "Dit was dan mijn laatste console"
Godver Godver Godver, daz toch niet normaal Hoe willen zij dat wij iets kunnen kopen :|? @Pablow, een CD is niet zo'n hele dure investering Alleen studio en druk en reclame kosten Maar nog stom... Doe die prijzen toch omlaahaag
En het ergste is dat het allemaal de schuld is van die stomme software piraten Zij weigeren te betalen, en wij merken het in onze portemonee, grmbl, ik wordt gewoon zonder het te merken bestolen
ja precies, als ik zou modden, dan doe ik dat omdat de spellen te duur zijn maar als ze dan nog duurder worden dan word er nog veel meer gemod. dus ik betwijfel of het daar aan licht Maar ze zeiden ook dus dat ze het geld er niet meer uithaalden maar dat moeten ze zelf weten he? moeten ze maar een goed spel maken zoals halo2 of gta vc. kijk je gaat toch niet een spel als obi-wan op de markt brengen en al helemaal niet voor de xbox. Dan weet je gewoon al zeker dat het verlies oplevert
Nou jah dan moeten wij als normale gamers gewoon maar wachten toch top games goedkoper worden. Je kan me natuurlijk niet vertellen dat als een top game niet goed verkoopt, ze hem dan niet goedkoper maken. Dus gewoon wachten om games die net gereleased zijn te kopen. Het zal misschien wel moeilijk zijn maar als veel meer gamers dit doen zullen ze wel genoodzaakt zijn om de prijzen naar beneden te doen. Laten we dan maar beginnen met het spel Brute Force en MM3 Dit die titels niet kopen. En je pre-orders afzeggen. Je zal zien hoesnel de prijzen weer dalen.
Toch zijn de verhogingen van de laatste tijd wel enigszins te wijten aan inflatie. Jarenlang waren de prijzen gelijk, maar op een gegeven moment moet dat gewoon omhoog - simpelweg omdat de kosten stijgen (door inflatie) - als het goed is stijgt je salaris ook gewoon met inflatie mee dus maakt het opzich niks uit Overigens vind ik het een domme redenatie van de zogenaamde analyst (rreds tegengesproken door andere 'analysten' overigens) daar de uitgevers juist wat vaker lagere prijzen hanteren op het moment. Misschien wordt het wel eens tijd dat de grotere firma's (en dan bedoel ik de retail) onderling gaan stunten...
Ik weet toch heel zeker dat ik na zo'n prijsstijging nog minder spellen koop. En alleen nog maar de 9+ spellen bij de release koop en verder wacht tot ik ze op xbazar kan vinden.
Het is wel waar wat wouter daar zegt, vroeger kocht ik m'n SNES spellen voor 't zelfde geld waarvoor ik nu m'n xbox spellen koop....