Prinsjesdag 2003

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Wendy, 16 sep 2003.

1. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik neem aan dat velen van jullie wel de troonrede/nieuws gevolgd hebben. Ik was zeer geschokt moet ik zeggen. Wat ik zoal te horen kreeg van onze geliefde Bea met haar struisvogel-hoedje :eek:

Het blijkt dus (was allang gebleken) dat Nederland het economisch slecht doet. Daarom wilde de regering maar liefst 11 miljard euro gaan bezuinigen. En nee, dat schudden ze natuurlijk niet zomaar uit de mouw :) Het gevolg: de koopkracht zal voor iedereen flink, maar ook echt flink afnemen! Dit komt door de matiging van de lonen en de kortingen in de zorg en op een aantal subsidies.

Alsof dat niet genoeg is: de werkeloosheid neemt nog toe ook!
    Volgens het kabinet komt de stijgende werkloosheid vooral door de hoge arbeidskosten. Die zijn 10% hoger dan de omringende landen. Nederland kan daardoor slecht met het buitenland concurreren.De regering wil daarom de loonstijging zoveel mogelijk beperken.

Voor meer info kijk je op:deze site

2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Tja wat moet je zeggen. Goede maatregelen vind ik :) het is hard maarja het moet even.. totdat het weer goed met ons gaat.

3. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Moeten van onze staatsschuld af, als die blijft groeien zal het er uiteindelijk alleen maar slechter aan toegaan. De economie trekt vanzelf wel weer bij, maar dat kan nog wel een paar jaar duren...

Jammer dat zulke extreme bezuinigingen nodig zijn, maar denk niet dat er betere oplossingen zijn.

4. PSVPSV

PSVPSV Simply the best

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het dus helemaal niet met je eens, zalm en balkenende doen alsof het niets is. Zij eten er geen boterham minder van terwijl de armere mensen het steeds, en steeds moeilijker krijgen. En dan vanmiddag met z'n allen super vrolijk doen in de 2e kamer terwijl andere mensen weten dat ze het moeilijk gaan krijgen dit jaar. Moge de 4 jaar even snel omvliegen en de pvda ruimschoots winnen!:+
    Kijk naar frankrijk en duitsland, die hebben meer staatsschuld dan wij en nederland moet er dan weer iets aan gaan doen, wij hebben echt een belachelijke regering die alleen het woord 'bezuinigen, bezuinigen, bezuinigen' kunnen zeggen.|:-

Laatst bewerkt: 16 sep 2003
  5. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik denk ook dat het wel juist is, maar ik ben er enorm van geschrokken. Ik was er niet van bewust dat het zo slecht zou gaan. Ik denk zelfs nu nog een beetje van: ach joh we zullen wel niks merken. Maar degene die werkeloos zijn die zullen er degelijk wat van merken :eek:

Ach zolang ze de belofte maar na zullen komen en zouden zorgen voor verbetering in onderwijs, lange wachtlijsten e.d.

Dat Duitsland en andere landen er niks aan doen dat is voor mij bijzaak. Ik vind het juist een goede zaak dat Nederland ingrijpt voor het eigenlijk 'te laat' is. :)

6. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ja dat was inderdaad beter geweest, dat de PvdA zou winnen. Dan zouden we nog meer geld uitgeven en alleen maar dieper in het dal komen. Iedereen wordt even hard geraakt. Het is nou eenmaal jammer dat je dan als laag verdienende harder wordt geraakt. Ik zie niet in waarom w dan extra hard aan de bovenkant moeten doen ipv overal gelijk :confused:.Iedereen gaat er op achteruit, dus ook die ministers enzo. Dat sommige mensen het minder goed kunnen missen, tja dat had je kunnen zien aankomen maar je kunt niet die groep ontzien en de rest ervoor laten opdraaien.

Je kon natuurlijk ook al voorzien dat de oppositie er fel tegenin zou gaan en dat de publieke omroepen even zouden laten zien hoe ongelieft het kabinet wel niet is. Lijkt me duidelijk dat de meerderheid liever niks wil inleveren maarja iedereen weet dat het anders kan. Dan kunnen die vakbonden nog wel gaan kutten met hun 1.25% verhoging maar die komt er dus gewoon niet. Nullijn, is dat zo moeilijk te begrijpen voor de bonden? :confused:

Ben je er trouwens van op de hoogte dat ook Duitsland en Frankrijk er iets aan moeten doen? Anders krijgen ze een miljarden boete van de EU omdat ze zich niet aan de regels houden. Maak je nou maar geen zorgen over hun, in frankrijk doen ze alsof ze rijk zijn maar ze hebben niet eens goed drinkwater zoals wij. Met ons gaat het gewoon goed en wij kunnen onze problemen iig oplossen. Even allemaal "de broekriem" vastdoen en dan komen we er echt wel levend vanaf.

7. Goede maatregelen idd!

Heel erg stom dat we in de tijd dat het nog goed ging met Nederland, dat we het gelijk stoken in de sociale zekerheid. Men moet niet te verwend worden.
    Zin edit-> Ik vind dat o.a. huisvrouwen ook wel iets kunnen werken, en niet maar blijven hangen op die uitkering. Ze kunnen heus wel IETS doen. Al ga je postzegelsplakken, of als je geen benen hebt kun je heus wel brieven typen. Je hebt je hersens toch nog wel? Natuurlijk kun je overspannen zijn en niet lekker in je vel zitten. Dat heeft een reden en ik denk dat die reden is dat je kiest voor een goed salaris en niet voor leuk werk (als je begrijpt wat ik bedoel). Kies dan leuk werk. En ik kan je verzekeren dat thuiszitten en niets doen ook geen oplossing is om beter te worden (natuurlijk wel even om alles weer op een rijtje te zetten).

Kortom: We moeten met z'n allen aan de slag en al gaan lichamelijke gehandicapten zonder benen bijvoorbeeld schroefjes aandraaien maar ga a.u.b iig iets doen! Al gaat het om het principe.

Edit: Schroeven aandraaien is maar een voorbeeld. Kan moeilijk alle beroepen opnoemen wat je kan doen zonder benen. Het gaat om het idee. En dit is totaal niet hatelijk bedoeld (al komt het zo over) maar dat is mijn mening.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 sep 2003
  8. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ach, de vergrijzing staat voor de deur. En de regering kiest er ook nog eens voor om een straaljager te sponsoren die mensen gaat bombarderen in plaats van te investeren in de zorg. Nou, iik denk dat die lange wachtlijsten niet echt korter zullen worden...:mad:

9. PSVPSV

PSVPSV Simply the best

Leuk Bevonden:
    0
    Beloftes zijn beloftes, je moet ze niet erg serieus nemen. Neem dit nou: Het kabinet zegt; Er komen 8200 docenten bij in het onderwijs?!?! Hoe in godsnaam willen ze dit waarmaken, haal zomaar 8200 werklozen van de straat en zet ze voor de klas? En de lonen voor leraren gaan niet eens omhoog. Ze maken het zeker niet aantrekkelijker om in het onderwijs te gaan werken en denken dat er dan 8000 man bijkomen? volgens mij zitten ze enorm uit hun duim te zuigen.8)

10. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Eeeeeh, ik hoop dat dit een 'grappige' -kuch- opmerking van je is.
    Je hebt een hekel aan huisvrouwen die lekker van hun uitkering en kinderbijslag leven. OK, hoe zit het dan met de alleenstaande moeders? Moeten die krom liggen om zo de creche te betalen? En alsof je ervoor kiest overspannen zijn....:{

11. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Dit vind ik écht een vreselijk domme opmerking van je.
    Ooit gehoord van beroepsgeschikte bevolking?! Als ik het zo hoor van jou vind jij iedereen beroepsgeschikt en zou jij nog zelfs kinderarbeid goed vinden :eek:

Ik hoop dat je niet goed nadacht toen je dat stukje tekst daar neer plaatste want hoe kan je in godsnaam een hekel hebben aan huisvrouwen? Ga jij maar eens een of meerdere kinderen verzorgen en het huis netjes in orde houden en ook nog het eten koken e.d. Je bent dan de hele dag in de weer. Laten we ook niet vergeten dat er boodschappen bij komen en dat de vrouw natuurlijk ook wat vrije tijd over moet houden. Alsof zij lekker leven! |:-

En dat jij zegt: ze kunnen heus wel IETS doen?....wtf?! Alsof het huishouden+kinderen verzorgen niks is! Klinklare onzin!

En waar slaat het op? Als je benen hebt kun je nog wel wat anders doen, want je hebt hersens? Heel veel mensen die gehandicapt zijn/raken zitten vooral psychisch hierdoor in de problemen en velen worden niet aangenomen en soms zijn erniet eens de juist voorzieningen voor hen. En andere werken gewoon wel!

Je praat over dingen waar je weinig tot geen verstand van hebt neem ik aan

12. PSVPSV

PSVPSV Simply the best

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind ook dat je helemaal verkeerd bezig bent: Huisvrouwen die niets doen?!?! en al helemaal die opmerking over gehandicapten: Lichamelijke gehandicapten graag schroefjes aandraaien en a.u.b iets doen!??!?! Ben je nou helemaal gek geworden ofzo? Je kan dit gewoon niet maken naar gehandicapten toe, die hebben al genoeg leed omdat ze niet alles kunnen en als het aan jou ligt moeten ze iets gaan doen. Echt belachelijk.

13. PSVPSV

PSVPSV Simply the best

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, echt totaal onverantwoordt.|:-

14. Het is niet beledigend bedoelt ofzo, maar ik wil hiermee zeggen dat IEDEREEN moet meehelpen om de economie weer de goede richting in te krijgen. En daar moet iedereen aan meehelpen (ook mensen die niks gestudeert hebben en nu thuis zitten). Want op dit moment kun je beter thuiszitten dan werken. Als je werkt (en je partner werkt ook) kom je net buiten een grens die het recht op sommige vergoedingen van je stoppen.

Natuurlijk hebben die huisvrouwen het druk met kinderen. Maar vanaf hun 6e zitten ze tot 3 uur op school en dan kan er heus wel iets gewerkt worden. En als ze kinderen hebben die nog niet naar school zijn, dan kunnen ze thuiswerken en als dat niet kan kunnen die kinderen naar een creche. Dat schept ook weer werkgelegenheid. En die creches zijn er niet voor niks d8 ik zo?

Nou jullie zijn echt extreem links. Als jullie aan de macht waren dan had dit land nooit economisch goed gegaan zijn. En als jullie al zo tekeer gaan op een opmerking van mij dat IEDEREEN moet meehelpen aan een betere economie, dan mag je wel eens gaan schelden op Balkenende II. Die bezuinigt namelijk op mensen die wel recht hebben op een uitkering.

En de koningin met een paar miljard euro op haar bankrekening, die levert ook helemaal niks in.

Maar nogmaals: DE HELE DAG THUISZITTEN IS NIET GOED!!! NIET VOOR JEZELF, NIET VOOR DE ECONOMIE.

Het is misschien wat hard gezegd in mijn vorige post, maar ik vind jullie wel heel laagbegaafd als jullie niet vinden dat we moeten werken aan werk voor gehandicapten! We moeten juist geld uitgeven om werk voor gehandicapten te stimuleren!

Voor de rest kunnen jullie wel loze reacties geven zonder doordachte mening, maar volgens mij willen jullie de harde feiten niet weten. Maar wat jullie ook zeggen, ik trek me er niks van aan.

15. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de 2 dingen die mij het meeste pijn doen...en dat is niet persoonlijk, maar lansbelangend (mooi woord :+) zijn:

1. het afschaffen van de VUT en "oudjes" laten soliciteren: Met de toenemende werkeloosheid kan je beter nieuwe mensen de arbeidsmarkt in helpen dan de oudjes. Ik denk dat een VUT-ter zelfs goedkoper is een werkloze :confused:

2. De bijstandsmoeder die verplicht moet gaan soliciteren. Straks krijgen we amerikaanse taferelen waar een alleenstaande bijstandsmoeder 50 kilometer van huis moet gaan werken en d'r kind alleen maar kan wakker maken en naar bed brengen....dat hebben we echt nodig, nog meer probleem jongeren...:mad:

Ik heb morgen weer es chauffeurs diens...1 of andere rijke piet die niets van de bezuinigingen voelt....als ik dan aan m'n 2e punt denk doet dat pijn...:mad:

16. Als je goed studeert en werk zoekt heb je zoals mijn ouders geld om een oppas te huren of een schoonmaakster die eten kookt en het huis onderhoud. Nog meer werkgelegenheid.

Wist je al dat kinderen ook naar school gaan? Nee zkr?
    Heb je ooit gehoord van deeltijdbanen? Mensen werken korter om voor de kinderen te zorgen, en ondertussen is het ook weer goed voor werkgelegenheid.

En waar slaat die reactie op dat ik kinderarbeid nog in zal voeren? Ben jij wel goed bij je hoofd om zoiets te zeggen? M.a.w: Jij moet wel heel diep in de stront zitten om zoiets over iemand te zeggen. Het heeft helemaal nergens mee te maken. En ik zie het als een grote belediging! Maar ik verwacht van jou ook geen zinnige opmerkingen. Je kan alleen maar mensen beledigen als je een doodnormale discussie voert. Dat is hetzelfde dat je zegt dat Els Borst een moordenaar is omdat ze de wachtlijsten in de zorg te hoog heeft op laten lopen en daardoor veel mensen dood zijn gegaan!

17. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wassenaar he :+

Je zegt wel zo makkelijk dat iedereen iets kan gaan doen, maar zolang bedrijven als Vendex er duizenden mensen uit blijven gooien (vendex zelf zo'n 1300 als ik 't goed herinner, Defentie 12000) kan echt niet iedereen iets gaan doen. D'r is gewoon niet genoeg werk voor iedereen. Ook al schijnen er 7000 arbeidsplaatsen te zijn (geloof ik niet helemaal) zitten die echt niet in de sectoren waar er mensen voor beschikbaar zijn....

Ik ben al lang blij dat de (bio)chemie in de groei zit nog steeds...ik heb (voorlopig) gemazzeld met mijn opleiding. Mensen die een "luxe opleiding" als diëthiek of in de NLP-richting hebben gedaan kunnen geen baan vinden, omdat mensen en bedrijven weinig meer aan dat sort luxes uitgeven en dus zijn er minder banen in die sectoren

18. Tja dat er veel mensen worden ontslagen dat heeft weer te maken met de koopkracht. En daarom is het belangrijk dat we aan het werk gaan met z'n allen.
    Het klinkt gek maar hoe minder mensen gaan werken (dus weinig geld voor die mensen) hoe meer ontslagen er zullen vallen. En hoe meer sociale uitkeringen er worden gegeven, hoe lager die worden. De overhied kan toch niet meer blijven uitgeven dan ze hebben?

Maar het ligt natuurlijk niet alleen daaraan. Het komt ook door de automatisering (waar ik nog niet helemaal uit ben of dat goed is of slecht, maar ik denk dat het niet veel uitmaakt. De bedrijven merken wel dat de mensen minder te besteden hebben door de automatisering)

Te ingewikkeld...

19. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik zit nu weer naar 't nieuws te kijken...en 't blijft belachelijk....mensen aan 't werk houden die met de VUT zouden moeten, mensen aan 't werk krijgen die gewoon bijna niets meer kunnen en dat terwijl er niet genoeg werk is....Nieuwe, jonge mensen zijn nog goedkoper ook....onbegrijpelijk dit :mad:

Maar met jou reply geef je een oorzaak, ik neem aan dat je gebrek aan argument betekend dat je 't met me eens bent? :)

straks massale stakingen zal ook goed zijn voor de economie :mad:

en waarom moet in vredesnaam iemand die een auto leased bevoordeeld worden? :mad::mad::mad:

20. PSVPSV

PSVPSV Simply the best

Leuk Bevonden:
    0
    De regering slaapt letterlijk. Nu er zoveel mensen worden ontslagen en er minder banen, en meer werklozen komen. Denken ze dat ze die 600.000 werklozen allemaal weer aan het werk krijgen.!?!
    Een werkloze advocaat moet straks zelfs in een ziekenhuis gaan werken als het zo door gaat. Dit is allemaal onzin. En wat betreft iedereen moet inleveren, daar ben ik het niet mee eens. Die 'rijken' met name zakenmannen. Die merken er echt helemaal niks van, die moeten ze aanpakken. Je moet die top eraf zagen, niet aan de stam gaan hakken.*)

Deel Deze Pagina