[PC] Prison Architect

Discussie in 'Games' gestart door Seh, 5 jun 2013.

1. Seh

Seh Guest

[gb]Prison Architect[/gb] |Publisher(s) Introversion Software
    Platforms: Windows, Mac OS X, Linux
    Genres: Construction and management simulation
    Website: http://www.introversion.co.uk/prisonarchitect/
    Informatie van de wiki:
    Prison Architect is an upcoming video game by the British software company Introversion Software. It was made available as a paid alpha pre-order 26 September 2012 with updates scheduled every three to four weeks.Introversion has made over $2.4 Million in pre-order sales so far for the Alpha version. Prison Architect was an entrant in the 2012 Independent Games Festival.

The game is a top down construction and management simulation where the player takes control of the running and building of a maximum security prison. The player is responsible for managing various aspects of their prison including staff, building new cells, finance, and keeping their inmates happy. The player's role is of both architect and governor with sandbox micromanagement themes such as choosing where to put lights, drains and how they connect together. The Game takes inspiration from Theme Hospital, Dungeon Keeper and Dwarf Fortress.

[gb]Filmpjes en screenshots[/gb]

[yt]KDDzSOS0vzc[/yt]

2. Seh

Seh Guest

Ik kwam deze game van de week tegen en het is echt een toffe game, ik was al een tijdje op zoek naar een echt leuke tycoon game en dit lijkt hem te zijn voor mij. Ik zal in de loop van de tijd de OP wel wat uitbreiden. :+

3. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Heb hem van de week gespeeld, ik vind het maar een klote spel eigenlijk, maar dat komt ws ook omdat het pas in Alpha is en ik echt al direct op een bug stuitte waardoor ik niet verder kon.

4. Seh

Seh Guest

Wat dan? :eek:

5. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    veel te duur voor zo'n game.
    net als KSP.
    vind ze beetje arrogant overkomen door zulke prijzen te vragen.

6. Seh

Seh Guest

Eensch wel, ik heb hem gekregen. :+

Maar aan de andere kant hebben ze er al ruim 2 miljoen mee gepakt, dus ze doen wel iets goed.

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb hem illigali gedownload, anders had ik hem ook zeker niet gespeeld. Echt áchterlijk duur dat spel idd, komt heel erg arrogant over. Het is zelfs 10 euro duurder dan Minecraft was in alpha/beta, wat zo ongeveer de populairste game van dit moment is volgens mij.

8. Seh

Seh Guest

Ik mis dat even, wat is er arrogant aan een hoge prijs? 8) Voorlopig hebben ze al aardig verkocht...

9. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Issie echt 30 nu? Sjeez

10. Seh

Seh Guest

Op steam.

11. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Het is wel heel duur voor een Indie game inderdaad..

12. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Ja en zeker voor een indie game die eigenlijk nog niet eens af is. Alpha/Beta versie's zijn leuk en dan vind ik ook niet dat je mag klagen over bugs etc. Daar zijn ze iedergeval voor. Maar dik 20 euro voor een game die eigenlijk nog niet eens af is vind ik weer net wat te veel.

13. Seh

Seh Guest

Vind ik ook, maar ik had het erover met mijn neef en ineens had hij hem gekocht ''nog voor je verjaardag''. Dus je hoort mij niet klagen. Ik zit een beetje filmpjes te kijken want mijn eerste lading gevangenen was ontsnapt. :lol:

14. geen

geen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het spel ook al een tijdje. Het is zeker nog wel te verbeteren, Maarja het is ook nog maar alpha.

Om er voor te zorgen dat ze niet ontsnappen kunt je het beste een fence om de rand van de map zetten. Dit kost niks...

15. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Waarom moeten indie games goedkoop zijn? Arrogant dat je dat gewoon denkt...
    En dit spel zit wel wat beter in elkaar dan Minecraft.

Erg leuk om te spelen, zelfs in de alpha al. Nog wel erg lastig om een gevangenis op te zetten i.v.m. balance/prijs/grants etc maar dan komt nog wel. Paar grote alpha patches ook geweest, wordt goed geluisterd naar de community etc.

Laatst bewerkt: 15 jun 2013
  16. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Als jij het 30 euro waard vind best, maar mij hoef je niet te overtuigen.
    Als ik een game koop moet ie of goed werken en de prijs waard zijn, of alpha/beta zijn en goedkoper.

En beter in elkaar dan Minecraft lijkt mij sterk.
    Minecraft is simpel. Altijd al geweest. Blokje slopen, Blokje plaatsen. en als dat werkt, zit dat beter inelkaar. Enige wat updates brengen zijn meer blokjes en meer dingen die de blokjes kunnen doen, en wat meer mobs.

Prison Architect gaat over het ontwerpen en runnen van een Gevangenis. En zoals je aangeeft:
    Terwijl dat juist het doel is. Dus PA zit nog niet goed in elkaar. En dat weten ze ook. daarom is het Alpha.
    Dus wie probeer je te overtuigen? Ons of je zelf?

En arrogant van ons om een lagere prijs te verwachten? Misschien wel. Maar zo is de markt. mensen willen het meeste voor het minste. Als een developer daar tegen ingaat vind ik het aardig arrogant dat ze denken dat speciaal voor hun mensen anders gaan doen.

17. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ik probeer niemand te overtuigen. :)
    Ik vertel gewoon mijn ervaring met de game in een topic over de game. Itz magic!

-

En Minecraft, vooral in het begin en veel dingen nog steeds, zit niet geweldig in elkaar. Tis een game van 1 persoon die super snel gegroeid is ofcourse.

Dan denk ik aan de tutorial, combat systeem, mods/updates die de game screwen etc.
    Het achterliggende systeem, de gameplay zit veel beter in elkaar in Prison Architect.

-

En nee de markt is niet arrogant, veel willen voor het minste is een wens maar niet direct arrogant.
    Ik wil ook bepaalde nieuwe games retail of van KS of op Steam goedkoper maar dan wacht ik gewoon tot ze uit komen en goedkoper worden of op Steamdeals. Simpel genoeg.

18. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Beter in elkaar dan Minecraft? Besef je wel wat je zegt? Minecraft is de best verkochte PC game aller tijden (en dan tel ik de Xbox versie niet eens mee) en dit kloterige spelletje zou beter in elkaar zitten? Yeah right.

Om er ff verder op in te gaan: er is geen tutorial. Dat is het idee van de game. Die heb je niet nodig. Combat systeem lijkt me prima... maar dat is dan ook echt totaal niet waar ik de game voor gebruik en ook niet waar ie primair voor gemaakt is. Mods kan de maker niets aan doen, dat zou hetzelfde zijn met Prison Architect en updates screwen de game niet, die unscrewen de game juist, daar zijn ze voor bedoeld.

Ga jij maar lekker 30 euro betalen voor een spel wat nog maar voor een kwart werkt en waar je eigenlijk maar vrij weinig kan. Als ie 10 of 15 euro was zou het beter zijn. Vind het echt achterlijk duur nu. Prijs/kwaiteit is niet in verhouding.

Laatst bewerkt: 15 jun 2013
  19. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ik bijt wel ff. Sales betekent dat iets beter in elkaar zit? Wahahahahahhahahaha. Zo doet moest ff, lang niet zoiets belachelijks gehoord. :p

- Ja die heb je wel nodig, als ~90% van de mensen zit te alt tabben hoe je uberhaupt dingen moet maken is er duidelijk iets niet goed. Als je niet weet hoe je moet beginnen is er wat nodig.
    Waarom denk je dat die first night tutorials van Minecraft zo gigantisch goed bekeken zijn?
    Waarom denk je dat de 360 version een tutorial heeft gekregen? Omdat je daar niet makkelijk kunt alt tabben en dingen kunt checken.

- En combat systeem was (ff niet gespeeld) belachelijk slecht. Kan me nog wel een gevecht in een hele smalle grot herinneren waar ik met 2 archers moest vechten en niet in de buurt kon komen, ineens boem dood omdat er een creeper in me nek viel.
    En dat jij er geen gebruik van maakt betekent niet dat het goed in elkaar zit.

- En ja de mods kan de maker absoluut wat aan doen, dat komt door de hele grondwork van de game juist. Jammer genoeg een slechte setup in het begin wat doorwerkt naar later. (tja 1 persoon, indiegame, kan gebeuren maar tis gewoon zo als het is)

Beide leuke games maar kwa basis is PA vele malen solider, de gameplay

En ik heb er al 30 uur inzitten en dat voor een alpha. Dus ja volledig het geld waard. En ik heb een flinke lijst met suggesties en enkele bugs die ik binnenkort op het forum zal knallen.
    Dat is het idee van early access.

En ik had ze al gesupport voor $100 op de site zelf voor ze uberhaupt op Steam kwamen.
    Waar ze ook voor mensen de game aanboden voor $30 toen.
    Dus nu ineens voor €10 de alpha aanbieden op Steam is een mes in de rug steken van de early supporters.

Het is handig als je wel alles weet van de games waar je over praat. Gelukkig speel ik beide games al sinds de alpha (ook Minecraft).

Have a day. _0/

20. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Oh boy...

Deel Deze Pagina