1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 2009 [Deel 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Burt Macklin, 3 mrt 2009.

  1. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    nee..
     
  2. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Op een aantal clubnamen in Spanje en Engeland klopt alles. :)
     
  3. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    in de premier league kloppen anders alleen de namen van Liverpool en Manchester United, voor de rest is het aanpassen. Primera Division mist er een paar ofzo. Hopelijk gaat de premier league ooit gelicenseerd worden want de clubnamen zijn wel makkelijk aan te passen, maar die shirts en het embleem zijn echt heel lelijk.
     
  4. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik heb er gewoon een patch overheen gegooid. Alles klopt, de teamnamen, de tenue's enz.enz. Toch kan ik het als die-hard PES speler niet vinden met deze game. Ik heb alle WE en PES games in mijn bezit, speel het spel al jarenlang op hoog niveau (won nog weleens een toernooitje hier en daar) maar deze versie is zo ruk eigenlijk. De hele flow is eruit, de balans in het spel is volkomen zoek.

    Ik speel het nog steeds af en toe, maar ik kom er niet meer aan toe om het echt te masteren zoals ik alle voorgaande delen master. Zonder op te scheppen durf ik te stellen dat WE/PES geen enkel geheim voor me had, ik kon op alle mogelijke manieren scoren en dat deed ik vaak ook zoal ik dat wilde.

    Maar PES 2009, mijn god. Die verschrikkelijk random passing, de fucked up balans, het wegselecteren van spelers bij een corner tegen, het zomaar stoppen met rennen bij een doorsteekpass (zowel in de verdediging als in de aanval, de speler stopt zomaar met rennen) en zo kan ik nog wel een uur doorgaan. PES is zijn charme allang kwijt, voorbij gestreeft door de concurrent.

    Ik denk dan: wat wil Konami? Willen ze graag een simulatie? Maak die dan. Wil je gewoon een lekkere arcade footie waarin alles vloeiend loopt? Maak dat dan. Maar ga niet half werk afleveren omdat je niet goed weet waar je heen wilt met je serie. Want dan krijg een frustrerende zeikgame die eigenlijk nergens in uitblinkt, afgezien van de onspeelbaarheid door het onrealistische 8 richtingensysteem.
     
  5. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Je hebt gelijk Cyrax. Ik ben zelfs FIFA gaan spelen :eek:
    De geruchten zijn vroeg dit jaar, maar als ze waar zijn dan gaat het wel goedkomen. Ze hebben er in ieder geval 200 man extra personeel op gezet, dus de intentie schijnt er te zijn.
    Voor wat de geruchten waard zijn:
    - Herschreven Master League met nieuwe mogelijkheden.
    - Nieuwe grafische engine ( next gen )
    - Streven naar 10 vs 10 online.

    Wat dat laatste betreft heb ik de neiging te zeggen: Doe het rustig aan want tot zover werkte zelfs 1 vs 1 niet goed. Geef voorlopig maar een perfecte online voor 2 vs 2; dat is al een hele verbetering.
     
  6. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, zorg nu eerst eens voor een vloeiende online belevenis.

    En als dan de cheatende AI eruit wordt gesloopt, dan valt ongeveer 80% van alle problemen weg.

    Want dingen als random passing, blunders van de goalie, die rebounds, stoppen met rennen, belachelijke afwerking, traag reageren, langszame spelers die ineens snel zijn, vice versa, etc etc etc. Als je deze reeks echt goed kent, en je gaat nu spelen op het hoogste nivo, dan merk je werkelijk waar dat je elke seconde van dat spel tegengewerkt wordt, dat gaat continu door, om gek van te worden, als je echt wil voetballen, dan gaat minimaal de helft van de passes niet naar de gast die jij wil aan spelen, bv je speelt altijd de gast aan die buitenspel staat, ook al ''mik'' je op de andere speler die net niet buitenspel staat.

    Dat zijn allemaal zaken die erin gecheat zijn. Het zijn geen bugs, nee ze zijn er bewust ingebouwd om dat anders de AI van een bedroevend nivo is.

    Het vervelende alleen is dat dit 1. de hele single player game verneukt. 2 deze AI cheat aanpassingen ook aanwezig zijn als je tegen een maat speelt (1 tegen 1). (online werkt niet, maar daar is het ook)

    De ene pot 4-0 winnen, de andere pot 0-4 verliezen (van dezelfde matige real life speler, 4 keer paal en lat, je kent het wel) omdat hij ineens alles in de haak schiet, en ik ineens geen pass over 4 meter kan geven.

    Het komt allemaal door die schijt AI.


    Dus 2 gamebreakers voor mij:
    1. online moet vloeiend werken.
    2. AI cheat moet er helemaal uit.

    Zijn deze punten niet in orde, dan laat ik hem weer liggen.



    Verder laat alles maar zoals het is. Grafix en dergelijke zijn onbelangrijk als de gameplay ruk is.
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2009
  7. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Na mijn idee zijn die dingen er niet bewust in gezet. Het zijn gewoon bugs, maar die japanners krijgen niet de tijd om ze eruit te halen want ze moeten elk jaar een nieuwe versie brengen. Toen Konami hiermee begon zag je steeds meer van die fouten.
     
  8. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij vind het dus een bug dat:

    - een langszame AI speler van de CPU jouw snelle speler er ineens uit loopt?

    - jouw speler bij een voorzet ineens bukt

    - jouw aanvaller stopt met rennen

    - jouw verdediger stopt met rennen

    - jij 4 keer voor open goal 10 meter over schiet terwijl je normaal wel altijd scoord

    - jouw keeper vaak blunders maakt, en de CPU keeper nooit

    - rebounds, de 1 nog vager dan de andere bijna altijd bij de cpu komt

    - etc etc etc

    Dat vind jij dus bugs?

    Dat geloof je zelf toch niet? Dit is er allemaal ingestopt, omdat je anders met een beetje skill 10-0 wint.

    Is zelf toegegeven door Seabass. Is gewoon 100% feit.


    (om nog maar te zwijgen over het zeer walgelijke wedstrijdscript, ook al toegegven door Mr Konami himself)
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2009
  9. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Is er wellicht interesse in een (klein) XBW toernooi met Pro Evolution Soccer 2009?
     
  10. Tript

    Tript Levensgenieter

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    0
    Pes09 is idd nog erger dan zn voorganger, omdat je nog minder het gevoel heb dat controle over je team helemaal kwijt ben, je passing niet werkt, het schieten op doel een kop/munt verhaal is, je spelers niet lopen waar je ze graag heen wil hebben, de balans aanv/verd. er totaal uit is, en omdat tactiek totaal waardeloos en geen waarde heeft in het spel... Maargoed, genoeg gal over dit spel gespuwd, absoluut tijd voor vernieuwing!

    Ik hoop dat de geruchten op WENB grotendeels kloppen.. dan wordt het misschien weer wat met PES.

    Zelf zie ik graag wat meer Football manager features in PES komen, dat taktieken, gerichte trainingen ook echt waarde hebben etc etc..
     
  11. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Die geruchten zijn elk jaar hetzelfde. Mooie praatjes vooral van wenb, die vorig jaar toch veel mis hadden betreft de geruchten.
    Alhoewel ik nu toch echt denk dat er een code rood is bij konami aangezien fifa hun gewoon ingehaald heeft. Nu zullen ze toch moeite doen :confused: Maarja het blijft konami dus het is met spanning afwachten
     
  12. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    en toch wil ik die 1000g halen :b:
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558

    Je had een paar betere dingetjes kunnen aanhalen zoals de onrealistische stats van sommige spelers, online gebeuren, glitches in de achievements. En dat wedstrijdscript is idd verschrikkelijk.
     
  14. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Dat was met WENB vorig jaar juist niet het geval; ze zaten vaak goed. Het probleem was alleen dat op de vraag waar ik steeds maar weer antwoord om vroeg ( en nooit kreeg ), het spel nu juist zwaar mankeerde, namelijk online. Dat wisten ze namelijk niet omdat Konami er wel voor zorgde dat de media het spel nooit on-line te zien kreeg.
    Op de zaken waar WENB verder over berichtten, zaten ze vaak goed.
     
  15. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    tja, we moeten het er voorlopig mee doen :)
     
  16. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    - een langszame AI speler van de CPU jouw snelle speler er ineens uit loopt?
    Nee en dit ook nooit meegemaakt, je weet toch dat als je op de ren knop blijft "pompen" (herhaaldelijk indrukken) de speler sneller gaat?

    - jouw speler bij een voorzet ineens bukt
    Nog nooit meegemaakt, maar dit lijkt een bug naar mijn idee

    - jouw aanvaller stopt met rennen
    Zeker weten een bug.

    - jouw verdediger stopt met rennen
    Ook een bug.

    - jij 4 keer voor open goal 10 meter over schiet terwijl je normaal wel altijd scoord.
    Dude, leer spelen dit is namelijk oefenen en oefenen. De bal moet precies goed liggen voor het goede been. Leer je spelers kennen en dit komt veel minder vaak voor.

    - jouw keeper vaak blunders maakt, en de CPU keeper nooit.
    Ik heb maar3x een blunder gezien van mijn keeper. Dus zie dit niet als bug, maar als incident wat het realistisch maakt.

    - rebounds, de 1 nog vager dan de andere bijna altijd bij de cpu komt
    De rebounds komen ook altijd voor mijn voeten als de cpu hem niet klem heeft, dit is PES eigen.

    - etc etc etc

    Is zelf toegegeven door Seabass. Is gewoon 100% feit.
    Heb je hier een bron van?

    Ik probeer het niet goed te praten, maar ik vind veel van je dingen geen bugs. Het zou beter geprogrammeerd kunnen worden, maar veel van de dingen die jij ziet dat je word benadeeld gebeuren bij mij vaker bij mijn tegenstander (de cpu of vriend) dan bij mij. Dus door die dingen word ik altijd bevoordeeld. Denk dat het te maken heeft om er gebruik van te maken. Wat dus inhoud dat je het spel heel veel moet spelen.

    Wat een echte bug is die je er niet eens in hebt staan is als je 2vs2 speelt. Als je dan de bal uitspeelt met A (pass) bij de keeper. Dat als de keeper de balt heeft gespeeld hij een dikke sprint naar de middellijn trekt, waar je niks aan kunt doen. Dat noem ik een bug.
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2009
  17. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsa, er zijn nog steeds ontkenners hier zie ik.

    Ik speel overigens alleen international cup op het hoogste nivo.

    En juist in die mode wordt je het hardst genaaid. Ik weet dat als je master league speelt of gewoon competitie dat het allemaal wat minder is. Maar speel je dus international cup, dan zie je binnen 2 toernooitjes precies waar ik allemaal op doel.

    En dat mensen zeggen dat ik moet leren schieten, tsja, als je zo je gelijk moet halen. Ik vind het goed hoor. (ff tussendoor en niet om te bluffen maar alleen ter informatie: ik kan bijna alles in pes, ik weet alle moves, ik weet alle tactics, ik ken deze game van binnen en van buiten. Ik weet dus hoe alles werkt. Ik ben niet iemand die zomaar van alles roept)

    Bronnen? Google is your friend. De dingen die ik aan heb gegeven zijn overal te vinden.

    Verdere discussie is zinloos, feit blijft dat de CPU cheat. Of dat je het nu leuk vind of niet. En als je nog steeds vind dat het niet zo is?

    Dan is het ook goed hoor. Er zijn ook nog steeds mensen die niet geloven dat de aarde een bol is.


    ps aan de dude hier boven. Ik zeg dat het juist GEEN bugs zijn. Maar CPU cheats.


    EDIT

    heb het zelf maar even opgezocht, want anders was het antwoord toch geweest dat het niet waar is.

    Maar hier, zie wat mister pes himself zegt, vanaf 7 minuut 25 ongeveer. Lees goed wat hij zegt. Misschien opent het je ogen eindelijk eens. En zie je in dat de CPU wel degelijk het spel dramatisch beinvloedt.

    http://www.video.dpadmagazine.com/2008/08/21/gc08-pes-2009-seabass-interview


    ----

    ik merk dat de mensen die het niet met me eens zijn nogal chag reageren. Tegen zulke mensen zeg ik dat ik het zelf ook graag anders zie, maar het is niet anders. Dont blame the messenger.
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2009
  18. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Ik las laatst op het forum van volgens mij pesfan.com dat ze dit hadden getest. Bleek dus dat bij gelijke vorm slome verdedigers van de tegenstander met bal jou er uit lopen als snelle spits zonder bal en jij door de verdedigers vaak wel met gemak wordt ingehaald. Dit is natuurlijk vrij makkelijk te toetsen en dat is dus ook gedaan en bewezen.
     
  19. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    wtf waarom zou je alleen internation cup spelen?

    wtf is een CPU cheat?
     
  20. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Hey hey hey, wacht eens even meneertje met je filmpje. Ik lees precies wat hij zegt en snap wat jij bedoelt. Maar hier ga je toch grandioos de fout in. Je bent namelijk aan het zoeken naar confirmatie wat je zelf mee maakt in de game. Het is dus compleet jou interpretatie waardoor jij denkt dat de cpu cheat. Dat zegt hij namelijk helemaal niet. Ook al zou de cpu cheaten, wat er na mijn idee niet gebeurt, dan heeft hij nog steeds niet gezegd in het filmpje dat het zo zou zijn.

    Ik speel trouwens heel vaak 1vs1 of 2vs2 of Champion Leaguea mode. Iets anders doe ik niet, in deze modussen zie ik de computer NIETS doen wat ik ook niet kan.

    Als ik tegen vrienden speel, dan flippen ze ook uit als ik bepaalde dingen doe die hun niet lukt (vooral kwa verdedigen). Omgekeerd trouwens ook. Het is nu eenmaal een diepgaand spel, waarbij de kleinste aanraking met je controller iets heel anders kan betekenen. Vrienden van mij spelen ook vaak naar de speler die ze niet wouden aanspelen. Ik heb dit ZELDEN. Ik speel wel altijd met precies dezelfde controller, anders gebeurt me dit ook. Ik speel altijd met de D-pad, want het pookje is gewoon te langzaam om truucjes mee te doen. Ik kan sneller met me duim een rondje draaien met de D-pad dan met het pookje bijvoorbeeld.

    Probleem is ook dat er met jou geen discussie te voeren valt. Je blijft zo sterk bij je punt staan gezien deze zin.
    Ook de reden dat je in International cup harder word genaaid dan in de rest van het spel is onzin. Daarmee beweer je dus in de korte tijd dat de programmeurs hebben ze ergens de tijd hebben genomen om de cpu te laten cheaten in 1 onderdeel van het spel? Dit kan je toch niet menen? Hoe moet de manager van het project dat in godsnaam uitleggen aan zijn baas? Dat is namelijk de grootste verspilling van manuren die je kunt hebben. Als de cheats erin zitten, dan zitten ze in het complete spel en niet alleen in 1 modus.

    Ik wil graag geloven dat de dingen die je aangeeft je overkomen zijn, maar ik zie het als incidenten en dus bugs en niet als expres geprogrammeerde cpu cheats. Ik heb ze iniedergeval niet meegemaakt en ik kan je zeggen dat er HEEL wat uurtjes PES in mijn vingers zitten. De enigste reden waarom ik dat witte ding naast me tv heb staan is PES.

    Achja, laat ik het zo zeggen. Zolang ik er geen last van heb vind ik het prima. Kut voor jou dat ze er in jou beleving inzitten. Meer kan ik er niet van maken.

    Edit: Over het schieten, ik weet niet welk land jij altijd pakt. Probeer eens te schieten met een Adriano, C. Ronaldo, Ibrahimovic, Drogba. Als je daarmee nog steeds zo kut schiet, dan ligt het toch echt aan jezelf. Met die gasten schiet ik dus gewoon 90% raak tussen de palen. Dat het geen 90% goals zijn, heeft met keepen te maken en hier zie ik geen redingen die mijn keeper niet maakt.
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2009

Deel Deze Pagina