1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 2009 [Deel 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Burt Macklin, 3 mrt 2009.

  1. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Is goed jongen, dream on.
     
  2. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    wat bertje bedoeld met cpu cheat is dat er bepaalde dingen in het spel zijn geprogrammeerd om het spel moeilijker te maken.
    Bijvoorbeeld dat je spelers opeens niet sprinten en haperen om naar een 50/50 bal te rennen, zelfs niet als je supercancel drukt, omdat de cpu de bal MOET hebben. Verdedigers die een fractie v/e sec stoppen zodat de cpu de bal kan aannemen zodat jij net te laat bent. Of als je een pass wilt onderscheppen dat het net lijkt of je spelers door drijfzand lopen en er onzichtbare muren zijn om je van de bal af te houden. Corners die in de laatste minuut erin worden gekopt omdat je verdediger gewoonweg niet wilt springen terwijl hij wel op de juiste positie staat. Of de onnodig lange "struikel" animatie. Pak je de ball af van de cpu dan stuikel je en maak je een extra lange draai om je as en sta je nog een seconde stil totdat de cpu de ball weer kan pakken. Dit gebruikt de cpu heel vaak om de ball te veroveren.

    Dit zijn allemaal dingen die erin geprogrammeerd zijn en geen bugs.
    Dus de cpu cheat wel degelijk, ik denk dat je dit merkt als je juist pes echt mastered, want dan ben je zo snel in je handelingen dat je de cpu cheats makkelijk merkt. Je handelt zo snel maar je merkt gewoon dat je controls soms gewoon niet reageren.

    Zoek maar op google naar pes ai cheating oid en je krijgt genoeg resultaten.

    dit soort dingen

    http://www.youtube.com/watch?v=O2fjA6goCzM

    http://www.youtube.com/watch?v=Wcnwsq-5Ob8
     
  3. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Exactomundo!! ;-)
     
  4. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    ah ik snap nu hoe dat CPU cheaten werkt, thnx 360man.

    wat vals eigenlijk van Konami
     
  5. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Je hoeft mij niet te vertellen hoe PES gespeeld dient te worden. Mijn ervaring met deze PES is dat er weldegelijk teveel bugs in dit spel zitten. De balans tussen aanval en verdediging, het random passing systeem, het stoppen met rennen bij een hoge doorsteekpass (zowel verdedigend als aanvallend), het wegselecteren van je speler bij een corner tegen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

    Ik speel altijd met de D-pad omdat deze nauwkeuriger werkt voor mij persoonlijk. En ik speel PES/WE al jarenlang, en deze versie is geen schim van de game die het ook was. PES 2009 is heeft niet de diepgang die de serie altijd heeft gekenmerkt.

    Het spijt me, maar je bent toch echt een van de weinige die vindt dat PES 2009 niet een buggy spel is met een slechte balans en (teveel) random passing. Ik ben blij dat jij iig wel gelukkig bent met deze versie, velen anderen zijn dit niet. En deze jongens kunnen echt wel een potje PES spelen.
     
  6. Lincoln10

    Lincoln10 Active Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    0
    Zulke problemen hebben we niet bij de FIFA-sectie hoor :D
     
  7. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Nee, er zit geen diepgang in Fifa, dus die problemen kun je ook niet hebben :emo:. Grapje haha.
     
  8. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Heb Pes laatst een keertje opgestart en nu zag ik de Enoy (ajax) niet bij de selectie zat.

    Heb ik iets verkeerds gedaan of is die update niet compleet?
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2009
  9. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Ow dat zal wel lukken, ben een vaste slaper.

    Heb die filmpjes bekeken en moet zeggen. Ik zie de CPU cheats niet hoor. Ik zie poppetjes die niet doorlopen, welke na mijn idee bugs zijn.

    Dit zeg ik omdat ik deze dingen ook zie bij 2vs2 of 1vs1. Wie haalt er dan voordeel uit? Het is echt niet zo geprogrammeerd dat er een iemand voordeel uit haalt. Ik zie namelijk ook heel vaak de cpu dit overkomen waardoor ik mijn poppetje er net voor kan duwen.

    We zijn het erover eens dat het gebeurt, maar ik zie dit echt niet als een cheatende CPU omdat als ik het ga optellen ik er vaker voordeel uit haal dan de CPU zelf.

    Als de tegenstander een schot op goal schiet en ik er met een sliding die bal weghaal, maar hij schiet hem niet weg maar ketst hem een hoek van de goal in. Dan zal de keeper die bal gewoon klem pakken. Wat er overduidelijk uit ziet als een terugspeelbal wordt er niet voor gefloten. Als de cpu echt wil cheaten, dan had hij die bal echt wel geregistreerd als een terugspeelbal die de keeper niet mag vast pakken.

    Nogmaals op de een of andere manier gebeurt mij dit echt niet vaak, maar zoals ik al zei zal het wel liggen aan de stijl van spelen. Bij een vriend komt het vaak voor, maar die speelt f'jes voetbal. Bal over de verdediging en rennen maar. PES heeft altijd aangegeven dat ze realistisch willen zijn. Dus volgens mij testen ze meer op de manier waarop ik speel dan op andere tactieken.

    Ik blijf erbij dat het bugs zijn en geen CPU cheats. Ook door het feit dat het gewoon niet te programmeren valt, of heel lastig. Elke situatie waarin het gebeurt is namelijk anders. Spelers staan anders je haalt er soms wel of geen voordeel uit. Theoretisch benaderd moet je van goede huizen komen om dit te programmeren en kost het veel tijd. Juist iets waar ik die japanners niet voor aan zie getuige de "andere" bugs die erin zitten.
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2009
  10. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    wat dat terugspeelbal betreft: gister liepen mijn aanvaller en een CPU verdediger richting een bal, de verdediger was eerder en speelde hem terug op de keeper die heb gewoon oppakte. Dit is de simpelste vorm van een terugspeelbal en die werd gewoon opgepakt. Beetje jammer.
    Ik heb ik ook het idee dat moeilijker te programmeren is omdat er geen duidelijke grens bestaat tussen wel of geen terugspeelbal.
     
  11. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Nou toevallig heb ik gisteren gespeeld tegen een vriend en wat gebeurde. Ik zette hem voor met een lob en de verdediger van die vriend van me wou hem weg koppen. Maar omdat die bal achter hem viel draaide die verdediger zich om hem zo weg te koppen op knie hoogte. Door dat draaien was die verdediger te laat ermee.

    Het leek door deze actie erop dat die speler bukte voor de bal, maar dat was dus niet zo. Als die vriend van mij goed had ingeschat dat hij die bal niet meer ging halen, was omgedraaid en later op A had geduwd waardoor hij een sliding had gemaakt en de bal zo weg had kunnen spelen. Dan was er niks aan de hand geweest. Dit zie ik dus totaal niet als een CPU cheat. Dit is gewoon een verkeerde inschatting van die vriend van me, waardoor de CPU rare dingen gaat doen om het voor je op te lossen. De CPU probeert je hier dus te helpen. We weten allemaal dat bij PES 09 het verneukt gaat als de cpu je wilt helpen (netzoals ballen wegspelen als de cpu een poppetje krijgt inplaats van jij). Dit is dus slecht geprogrammeerd wat weer neer komt op een "bug". Ik zie hierin totaal geen expres ingeprogrammeerde cpu cheat zodat de cpu beter is.
     
  12. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    ff een vraagje over die Perfect Master League Season achievement. Ik heb in de league 1 wedstrijd gelijk gespeelt en de rest gewonnen. Ik zit al in m'n volgende seizoen maar de achievement is nog niet unlocked. Mag ik dan ook niet verliezen met de D1 Cup of Champions Cup? Heb wel beide troffeeen gehaalt, maar in de champions cup heb ik wel eens verloren in de groepsfase.
    Ik ga iig m'n best doen dit seizoen echt alles niet te verliezen. Net Kaka en Asley Cole gekocht dus moet wel lukken.
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Je mag ook niet verliezen in de Champions League en D1 Cup nee..

    Bij mij kwam die achievement maar niet terwijl ik alles won (op moeilijkste niveau).
     
  14. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Mega update voor pes2009. Ze hebben de nieuwe engeland interland kits ge-update \o/\o/\o/:{
     
  15. Jelmen

    Jelmen Capo

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Ff een vraagje, ik neem aan dat je met pes09 gwn 4 tegen 4 kan spelen met 2 xboxen, dus system linken?
    Houd namelijk binnekort een tournooi met 8-10 man ong. Vroeg me ook nog af of mensen leuke ideeën hebben over een tournooi met zoveel man? voorheen deden we altijd 2 poules van 5 en de bovenste 2 gaan door, vervolgens speel je halve finale, finale. Maar dat is een beetje saai geworden...
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Dat is nou niet echt een mega update..
    Of bedoel je de Premier League kits? :?
     
  17. Jordi 360

    Jordi 360 Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je ook speler transfers doen???
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [​IMG]
    Pro Evolution Soccer 2010 Details
    "All new season, all new game" according to Konami.

    Australia, April 7, 2009 - Konami today announced PES 2010, and boldly stated that it "will benefit from the most exhaustive raft of new features in the series' history, with every aspect of the game benefiting from key improvements." The game is coming on PS3, Xbox 360, PC, PSP, PS2 and mobile phones this Australian Spring / American Autumn.

    PES Productions, the Tokyo-based development team, is setting out to make this the most realistic football simulation available, with player feedback a key part of the process. "We have been monitoring feedback and comments on the progression of the PES series for some time now, and PES 2010 will see us implementing a great deal of the ideas players have been requesting," commented Naoya Hatsumi, Producer for PES Productions at Konami Digital Entertainment Japan. "We aim to make PES 2010 a more user-friendly, immediate experience that places the emphasis on getting straight into the gameplay for which the series is famed. PES 2010 will look better, will play better, and will recreate real football as closely as the current hardware will allow."

    The team has expanded for development of PES 2010, with the creation of a number of dedicated departments focused on different aspects of the game, such as online. The key additions/changes to the game are:


    • Gameplay: "PES 2010 focuses on enhancing the excitement of matches between players, making for a truly challenging experience that will constantly test the player. Intuitive zonal defending will cover spaces and players need to look constantly for new ways to attack. PES 2010 focuses on being a real football simulation, as it requires both strategic play and quick reactions, as in real life. In addition to key out-field elements, goalkeepers are more versatile and with abilities matching those of modern shot-stoppers. The game's referees have also been reworked, with smarter AI elements allowing them to make more balanced calls during matches."
    • Improved Visuals: "PES 2010 has undergone a major visual revamp, with its celebrated player likenesses and animations now even closer to those of real-life players – including live player expressions to be depicted with an improved lighting system which differentiates between various conditions! Stadium detail is also massively improved, with the grass and other in-stadium elements finely depicted."
    • All-new Animations and Moves: "Animations now dovetail into each other seamlessly, with dribbling and shots on goals worked into dribbling animations. More individual skills are also on show, including new flicks and tricks that have a definite showing on the way a game flows. Several elements have been completely reworked, with the dribbling, turning and kicking animations greatly enhanced, while there is a noticeable change in pace when a player passes a ball from a standing position than from within a run."
    • Enhanced Master League: "Master League has been thoroughly renewed with the enhancement of managerial aspects, which enables users to enjoy managing a team for a longer career lifespan. Seen by many as a key contributor to the series' success, the Master League elements in PES 2010 have been bolstered by far-ranging and vital new additions, dedicated to enriching the mode."
    • AI: "The Tokyo team has worked to improve the AI of the game, with Teamvision 2.0 implemented. Midfielders and defenders now work together to cover open space and close down attacks, meaning that cover can be provided for lower-ranked defenders. This also has the additional effect of removing soft goals, thus returning PES 2010 to its simulation roots. In terms of attacking, players can also now move several players (at) once, sending them into different areas, opening up more goal-scoring possibilities than ever before. As such, PES 2010 necessitates a new level of control from the player. Strategic thinking is as important as quick passing, but the new system greatly opens the way the player oversees control of the team. In free kick scenarios, for instance, players can now instigate the runs of the players awaiting the ball in the penalty area."
    • Individual Play Characteristics: "In previous PES games, the team formation has determined the movements of the players. PES 2010 introduces a new system wherein the individual attacking and defending nature of the players is integral to the way they play. Each player enjoys unique AI tied into their best abilities, and is reflected in the actions of their team mates – i.e. if a player who is known to be a good crosser of the ball is in possession, more players will flood the penalty area to receive it. Similarly, if a player is known to be good with close control, defenders will work to cover their stronger side, while lone strikers will be automatically supported by midfielders on receipt of the ball."
    • Strategy Use: "A new power gauge system allows users to balance their strategy in a quick, but wide-ranging way before a match. Every element – pass frequency, movement, the line of defence, width of play, or the position of the front line – can be altered to match those of a favoured club: Juventus Turin are a dangerous side on the counter-attack, for instance, while FC Barcelona use width in their attack. These formulations can be altered at any point, too, with Home and Away matches forcing different circumstances on the user, as does the rigours of a Master League season."
    • Enhanced Online: "A new dedicated section of the Tokyo team is committed to improving the online side of PES 2010. More downloadable content is also planned. Konami has supported PES 2009 with the release of new licensed teams, transfer updates, etc, and this support will grow for PES 2010. Team and content updates are planned throughout the game's lifespan. These will make the game even more bespoke to the player's match day needs."
    • Match-Day Atmosphere: "Crowd reactions to the on-field action are now more varied, with all new chants and cheers. The subtle difference between Home and Away matches will be reproduced, and the crowd will react spontaneously to specific situations in a game, showing their disdain or pleasure as fouls are committed and goals scored. Likewise, the commentary has been altered to offer a fresher, more concise overview of the game."
    • Penalties: "An all-new system has been implemented, offering greater control, placing and accuracy."
    • Exclusive Europa League License: "Konami has strengthened its relationship with UEFA and can announce it has secured the exclusive video game rights for the Europa League Licence (formerly known as the UEFA Cup). In addition Konami will be enhancing and developing the use of the UEFA Champions League within PES 2010 to make even better use of the best club football competition in the world."

    [​IMG]


    Een hoop PR praat, maar misschien zijn er mensen die het interesseert. ;)
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2009
  19. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ziet er wel interessant uit, ik hoop toch echt dat het een keer echt gebeurt ipv dat PR geblaat.
     
  20. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Ondanks dat ik FIFA 09 echt de shit vind en PES voor mij dood is hoop ik toch echt dat ze weer eens met een goede PES komen. Hoe goed FIFA nu ook is, ik mis PES nog steeds. Hopelijk knallen ze terug en wordt het zo'n goede footie als PES5. Maarja, dat gebeurt nooit meer denk ik.
     

Deel Deze Pagina