1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 2009 [Deel 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Burt Macklin, 3 mrt 2009.

  1. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    dan is het triest gesteld met de voetbalgames.

    Ik ging er eerst vanuit dat BaL een soort concept is in PES09 wat nog verder uitgewerkt moet worden. Ik ben alleen bang dat dat niet in het volgende deel gaat gebeuren.

    Ik ga dus nog wel proberen alle achievements ervoor te halen, zeker nu ik al zo'n end op weg ben. Je kan me een achiehoer noemen wat je wilt, maar ik zit nou eenmaal zo in elkaar. Perfectionistisch dus. Ik zou af en toe ook willen dat ik zo was als wat vrienden van me die echt puur voor het plezier spelen. Dat wilde ik ook doen, maar dan wel alle achies halen. Dit zou neerkomen op alleen maar leuke spellen kopen, dat heb ik geprobeerd, maar er zitten toch een paar miskopen tussen.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Wat vind je zo slecht aan de BaL mode? Aan jouw verhaal vind je het alleen kut dat de achievements veel werk zijn, dus dat vind ik nogal een slecht argument.
     
  3. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind de opties nogal primitief, je speelt gewoon met maar 1 poppetje in plaats van een heel team en dat is het wel zo'n beetje. Je moet gewoon weer wedstrijden spelen en als je niet speelt dan is er een training match, orgineel wel, maar wtf. Het jezelf omhoog werken leek mij in het begin nog wel leuk en de snelheid waarmee je skills omhoog gaan vind ik goed. Maar omdat je al in de premier league kan beginnen bij een middemoter vond ik dat toch tegenvallen want in m'n tweede seizoen zat ik al bij een topclub (Feyenoord word in PES beschouwd als titelstrijder). En al snel daarna zat ik bij Barca. Dat terwijl ik echt niet zo goed speelde en ook niet zo'n lage difficulty deed.
    Daarbij vind ik het jammer dat het aantal trainingmatches bij elke nieuwe club ongeveer hetzelfde bleef (laatst mocht ik wel gelijk op de bank beginnen, maar dat was omdat ik naar een veel slechtere club ging). Ook het ratingsysteem valt tegen en daar mag iedereen het wel met mij eens zijn. Ik kreeg bijna altijd een 5 als ik helemaal niks deed en ik kon maximaal een 8 verdienen hoeveel assist ik ook gaf of hoevaak ik ook scoorde. Ik vroeg me ook af hoeveel invloed die cijfers nou hebben op de plek waar je mag spelen (veld, bank of training). Bij trainingmatches voerde ik nogwel eens niks uit, maar mocht toch daarna op de bank.
    Dan heb je nog dat je salaris steeds wat omhoog gaat (in neppe valuta natuurlijk) en dat je dus helemaal niks met je salaris kan doen. Dan denk ik vaak dat Konami steken laat liggen. Overal staat wel vrolijk bij hoeveel je verdiend en hoeveel clubs je bieden, maar dat maakt het spel er niet realistischer op. Ik kreeg dan ook vaak niet het goede gevoel.
    Los van dat heb je in BaL natuurlijk de slechte gameplay die je ook hebt als je zelf je hele team bestuurd, maar daar komt nog bovenop dat je teammaten vaak ook nog veel dingen verprutsen. Slechte passes geven, proberen een door jouw gegeven lage voorzet er vanaf randje 16 met een sliding in te schieten, verdedigers die rechtvooruit dribbelen totdat ze de bal verliezen, welja er zitten nog zoveel fouten in dit spel.

    Ik wil nog wel kwijt dat ik ook goede tijden heb gehad met BaL. Zeker in het begin was het fantastisch om te scoren wat zo weinig gebeurde. Er zaten ook zeker mooie aanvallen in waarbij ik de AI complimenten mag geven. Dat je kan vragen om de bal is zeker ook handig en het mooie is dat ze niet altijd passen, zeker in het begin als je nog een nobody bent dan kiezen ze nog wel eens voor iemand die er beter voor staat. Dat was ook goed te zien. Maarja dan gaat het nog zo vaak fout en heb ik me zovaak ge-ergerd wat ook wel te zien was in m'n seizoen bij Feyenoord. Echt superveel kaarten heb ik daar gekregen omdat ik weer geirriteerd een sliding maakte.

    BaL voegt wel wat toe aan een voetbalspel, het geeft een nieuwe dimensie, maar moet nodig verder ontwikkeld worden.

    Het stomme van de leagues in PES vind ik trouwens dat het mij een gevoel geeft dat je gewoon maar domweg een zooi wedstrijden achter elkaar moet spelen. Het is allemaal zo primitief. Er is zo weinig eromheen.
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2009
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ok, hier ben ik gestopt met lezen.
    Worst argument ever :lol:
     
  5. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het met pes mogelijk om 2 tegen 2 online te spelen van 2 consoles? Dus 2 spelers per console?
     
  6. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Nee, is niet mogelijk.
     
  7. Lincoln10

    Lincoln10 Active Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb dit spel net gekocht, 30 euro leuk voor tot FIFA 10 uitkomt. He is een aardige spel, velden zien er prachtig uit, verder is het gewoon PES, speel nu nog BaL.
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    30 euro? Over 2 maanden komt er een nieuwe uit.
     
  9. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    je had die van mij wel mogen kopen voor 20 euro :p
     

Deel Deze Pagina